Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by DIProgan »

speedmaster100 wrote:Det ska bli intressant att se vad januari har för siffror ;)
Gårdagen hade 476 nya användare varav 118 prövade att ta en eller flera zoner vilket var flest registrerade på en dag sedan iOS släppet i slutet av september då 1050 laddade ner Turf. Ser ut som Heavy Expandator precis missades... om inte den här dagen också får exceptionellt många nerladdningar (vet kl 3) vilket man då också borde kunna tillskriva Metro men det är mina tankar det, Heavy Expandator kanske inte kan fås på det viset alls. :)
Last edited by DIProgan on 28 Jan 2014 23:05, edited 1 time in total.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Medaljer

Post by tretton »

Jag tycker att det verkar som att du kommer få en Heavy-expandator! Enligt wikipedian gäller " Denna medalj bärs med mycket stor ära av den som med extraordinära insatser hjälper till att sprida Turf. (Mer än 500 nya nedladdningar av appen inom 5 dagar.)" och i och med att det redan är 476 nedladdningar så borde appen kunna tankas ner ytterligare 24 gånger inom de fyra närmaste dagarna ;)

EDIT: Infon kan hittas på http://warded.se/turf/regged.php
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Medaljer

Post by speedmaster100 »

DIProgan wrote:
speedmaster100 wrote:Det ska bli intressant att se vad januari har för siffror ;)
Gårdagen hade 476 nya användare varav 118 prövade att ta en eller flera zoner vilket var flest registrerade på en dag sedan iOS släppet i slutet av september då 1050 laddade ner Turf. Ser ut som Heavy Expandator precis missades... om inte den här dagen också får exceptionellt många nerladdningar (vet kl 3) vilket man då också borde kunna tillskriva Metro men det är mina tankar det, Heavy Expandator kanske inte kan fås på det viset alls. :)
Jag kanske går upp och "dricker lite vatten" kl.3 i natt. 8-)
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by DIProgan »

speedmaster100 wrote:
DIProgan wrote:
speedmaster100 wrote:Det ska bli intressant att se vad januari har för siffror ;)
Gårdagen hade 476 nya användare varav 118 prövade att ta en eller flera zoner vilket var flest registrerade på en dag sedan iOS släppet i slutet av september då 1050 laddade ner Turf. Ser ut som Heavy Expandator precis missades... om inte den här dagen också får exceptionellt många nerladdningar (vet kl 3) vilket man då också borde kunna tillskriva Metro men det är mina tankar det, Heavy Expandator kanske inte kan fås på det viset alls. :)
Jag kanske går upp och "dricker lite vatten" kl.3 i natt. 8-)
Normala nivåer i går...
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by SunYour »

Svårt att få den där medaljen genom att titta på statistik, eftersom det är näst intill omöjligt att veta vad som är vanligt brus och inte. I höstas var det dessutom flera tidningsartiklar ute mer eller mindre samtidigt... Tycker att det borde definieras om till att vara något man tjänar in efter 5-10 framträdanden i media som hade belönats med någon av de andra expandatormedaljerna. Ska det vara något som genererar heavy expandator direkt, ska det vara minst 500 utöver peaken på det vanliga bruset.

Främjar ju att man drar fler strån till publicitetsstacken dessutom!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Medaljer

Post by speedmaster100 »

DIProgan: Normala nivåer i går...

Nja, lite mer än dubbelt så många nedladdningar jämfört med föregående tisdag :)
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Medaljer

Post by tretton »

SunYour wrote:Svårt att få den där medaljen genom att titta på statistik, eftersom det är näst intill omöjligt att veta vad som är vanligt brus och inte. I höstas var det dessutom flera tidningsartiklar ute mer eller mindre samtidigt... Tycker att det borde definieras om till att vara något man tjänar in efter 5-10 framträdanden i media som hade belönats med någon av de andra expandatormedaljerna. Ska det vara något som genererar heavy expandator direkt, ska det vara minst 500 utöver peaken på det vanliga bruset.

Främjar ju att man drar fler strån till publicitetsstacken dessutom!
Jag håller absolut med, men nu är ju medaljen som den är och då får man ju rätta sig efter det...
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Medaljer

Post by speedmaster100 »

Jag kommer kanske att framstå som en personifiering av medaljen "Greed" nu :oops:

Redovisning av ”Metroeffekten”.

Första kolumnen är ”releaseveckan”, andra kolumnen är motsvarande veckodagar föregående vecka.


*1 26/1 105 vs. 19/1 78
*2 27/1 476 vs. 20/1 62
28/1 142 vs. 21/1 68
29/1 100 vs. 22/1 63
30/1 71 vs. 23/1 49

*1 Artikeln publiceras i Metro.se
*2 Artikeln publiceras i Metro´s pappersupplaga.

Enligt mina beräkningar så känner jag att jag har möjlighet att ”claima” medaljen
Heavy Expandator.
”To those who have done extraordinary deeds to help spread Turf. (more than 500 new downloads within 5 days)”

Källa: http://warded.se/turf/regged.php

Ps.
Ett par "dubbelposter" :mrgreen:

http://issues.turfgame.com/view/986
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by TBIT »

Tack för ditt tålamod speedmaster100. Eftersom den medaljen är så unik så är det bäst att låta Turf-skaparna avgöra och som vet du så måste de prioritera sin tid väldigt hårt. Men jag ska be dem kolla på det!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Medaljer

Post by speedmaster100 »

TBIT wrote:Tack för ditt tålamod speedmaster100. Eftersom den medaljen är så unik så är det bäst att låta Turf-skaparna avgöra och som vet du så måste de prioritera sin tid väldigt hårt. Men jag ska be dem kolla på det!
Tack för respons!

Jag ska vara cool...
8-)
//smC
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”