Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Medaljer

Post by Velocipedryttaren »

tomtebloss wrote:Snurrigt inlägg Velocipedryttaren. Du får nog läsa igenom och editera en del. Tror det ska stå zoner på en del ställen där det står andra ord just nu.
Haha, den var inte lätt läst :lol: Nu är det nog lättare att hänga med i mina tankar.
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Medaljer

Post by bubblan »

Det har kanske redan föreslagits något liknande (orkar inte läsa hela tråden), men jag saknar en medalj för att premiera de som tar många "svåra" zoner. Svår zon borde enkelt kunna defineras som zoner med pph=1 och tp=185. Svårigheten kan bero på lite olika saker, som att zonen är avlägsen eller svår att ta av andra skäl.

Det kunde fungera så att man får en medalj efter man tagit t ex 50, 100, 250 osv sådana zoner. Lite som att premieras för att ta unika zoner.

Synpunkter?
Image
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer

Post by Isengrim »

Finns en hel del zoner som har 185/1 och som är busenkla att ta bara att ingen bryr sig och andra som är betydligt jobbigare men som inte har 185/1 och ändå är i närheten av dom andra.

http://turfgame.com/map/AsaZone 185/1 två hundra meter från en tunnelbanestation, plan väg från tricken till zon, den ligger på gångväg, finns flera zoner i närheten.

Några km från denna zon finns:
http://turfgame.com/map/V%C3%A5rbergsTopp
Grusväg eller stig upp på den och det är iaf 60-70m stigning upp till den ändå är den 170/2, dock väldigt fin utsikt därifrån.
falcken87
Posts: 4
Joined: 25 Jan 2013 08:56
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by falcken87 »

Är möjligt att ett liknade förslag finns i tråden, men jag kör ändå.
Mitt förslag är en medalj när man lyckas komma över en viss placering ett antal omgångar(i rad).

Som exempel: komma på minst 500 plats i global tre omgångar i rad. Sedan ska man givetvis ha valörer, som att komma som lägst på plats 250, 100, 50, 10 och 1.

Borde kunna ge inspiration både för de som turfar mycket och små-turfare som jag.
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Medaljer

Post by bubblan »

Isengrim wrote:Finns en hel del zoner som har 185/1 och som är busenkla att ta bara att ingen bryr sig och andra som är betydligt jobbigare men som inte har 185/1 och ändå är i närheten av dom andra.

http://turfgame.com/map/AsaZone 185/1 två hundra meter från en tunnelbanestation, plan väg från tricken till zon, den ligger på gångväg, finns flera zoner i närheten.

Några km från denna zon finns:
http://turfgame.com/map/V%C3%A5rbergsTopp
Grusväg eller stig upp på den och det är iaf 60-70m stigning upp till den ändå är den 170/2, dock väldigt fin utsikt därifrån.
Javisst, det finns olika skäl till att zoner inte besöks (och att de besöks). Något bättre kriterium än poängen för att definiera en "svår zon" kan jag dock inte komma på, som är lika enkelt att införa, och inte innebär en massa jobb för devcrew/zonemakers.

Lämpligt är nog att inkludera även 170/2 som "svår zon", speciellt som en medalj kommer peppa många att besöka dessa zoner, vilket gör att de förlorar sin svårighetsstatus...

Det viktiga är att lyfta fram principen att man ska premieras och kunna få medaljer för att ta svåra/udda zoner. Det är bra för spelet och ökar intresset för avlägsnare zoner i städernas ytterkanter.

(tack för exemplen, det blir intressanta nya unika när jag hunnit så långt ut från centrum i min jakt på unikamedaljer!)
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Medaljer

Post by Blabert »

Medaljer för speciella zoner finns med i framtida planer..

Tapatalked from my Xperia Z
Image
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Medaljer

Post by LoneDog »

LoneDog wrote:
mortuus wrote:
LoneDog wrote:Hade varit kul om års medaljer fanns som man får när man turfat någorlunda aktivt under ett år, att man genererat ett minimum poäng nivå per år så får man en medalj med årets datum och en ny för varje år.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
bra förslag, gärna också vi som varit med i snart 3 år eller nåt ;)
Yepp gärna retroaktiv håller med.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Bump då denna är bra
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Sv: Medaljer

Post by Velocipedryttaren »

Blabert wrote:Medaljer för speciella zoner finns med i framtida planer..

Tapatalked from my Xperia Z
Får jag tillgodoräkna mig att inneha Västerås alla mulle zoner då? ;)
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Skuggvarg »

Jag skulle gärna se att förstasidan här uppdaterades med de nya medaljerna och att tydliga kravbeskrivningar fanns.

Både jag och en medturfare hade fått för oss att det krävdes tre vattenzoner för att få Order of Aquamen...har det någonsin funnits ett sånt krav eller har det alltid bara varit en vattenzon som krav?

Web Expandator (hette den väl) bör jag nog ha fått nu, efter att ha skrivit inlägg om Turf på några forumsidor men hittar som sagt inte infon om den. Frågan är vad som menas med att få Turf "publicerat"? Räcker det med inlägg som beskriver Turf?

Wiki Expandator verkar för övrigt ha ett lite väl högt krav? Liksom, vad är "ett tillskott"? Krävs ju ganska mycket mer för att göra 400 inlägg för att få Wiki jämfört med att skriva ett inlägg för att få Web.
Last edited by Skuggvarg on 24 Jul 2013 13:06, edited 1 time in total.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Medaljer

Post by mortuus »

Skuggvarg wrote:Jag skulle gärna se att förstasidan här uppdaterades med de nya medaljerna och att tydliga kravbeskrivningar fanns. Just nu hittar jag inte alls den info jag behöver.

Både jag och en medturfare hade fått för oss att det krävdes tre vattenzoner för att få Order of Aquamen...har det någonsin funnits ett sånt krav eller har det alltid bara varit en vattenzon som krav?

Web Expandator (hette den väl) bör jag nog ha fått nu, efter att ha skrivit inlägg om Turf på några forumsidor men hittar som sagt inte infon om den.

Wiki Expandator verkar för övrigt ha ett lite väl högt krav?
vattenzon medaljen har man alltid fått efter tagit 1zon och inget annat.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”