Vad är ditt mål inför nästa omgång och vad blev resultatet ?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Vad är ditt mål inför nästa omgång och vad blev resultat

Post by Byggaren »

Jaha, mitt mål för denna runda är att:

Ta unika 1000
Ta (nästan) alla zoner i Stockholmsområdet.
ta staminator
Ha kul
Inte bli förnedrad i tabellen.
User avatar
@rkbro
Posts: 45
Joined: 23 Sep 2012 17:15
Country: Sweden

Re: Vad är ditt mål inför nästa omgång och vad blev resultat

Post by @rkbro »

Ta minst 30 000 poäng.
Ta restless-medaljen. (en zon i timmen i 12 timmar.)
Träffa minst en turfare IRL, gärna genom kartan.
Få minst en kompis att börja turfa.
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Vad är ditt mål inför nästa omgång och vad blev resultat

Post by Westeras »

Förra månaden var det att hålla 3 zoner mest av alla (procentuellt) Vilket lyckades

Denna månad var det tänkt 100.000, men nu är jag glad om jag håller mig inom topp100. Just nu på plats 111 :-(
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Vad är ditt mål inför nästa omgång och vad blev resultat

Post by morgam »

morgam wrote:
Mål för oktober
Ska hålla mig kvar på topp 10 i totalen. Det är lite långt upp till KP samtidigt som kingenin har en ruskigt tempo och stiger snabbt i placeringarna. Även madmajk, TSV och Stonecape jobbar på bra men jag har nog marginal att hålla dom bakom mig en omgång till.
Ska naturligtvis försöka slå Fiddes vessla
Bästa tid denna omgång oxå.
Topp 5 i uppsala
Ta alla unika i Uppsala stad (det har ju kommit några nya de senaste veckorna)
Resultat för oktober
Det gick ju bra. Blev omkörd av kingenin innan två veckor hade passerat. Men hade bra tempo själv och lyckades gå om KP unde sista dygnet och ligger därmer kvar på en 9e plats.
Fick en vessla på strax under 9 minuter. Har ingen aning om jag är snabbast denna runda. Men det saknas fortfarande 3 sekunder per zon för att nå Fidde. Blött och halt var det så får nog räkna med att jobba på detta till i vår.
Tvåa i Uppsala efter att UrbanGeeks blivit sjuk och helt tappat farten. Åt Flugsio fanns inget att göra.
Tog Slingret några dagar innan slutsignalen och därmed blev Uppsala stad vit igen.

Mål för november
Ska försöka hålla topp 10 i totalen. MadMajk verkar köra hårt även denna gång och kan komma ikapp mot slutet om jag inte får en bra omgång. SunYour har startat bra och kan bli ett hot om jag tar det för lugnt.
Bästa vessla-tid såklart
Plocka lite fler unika i Uppsalas omnejd, Örsundsbro, Enköping, Bro, Bålsta, Bälinge och kanske Tierp. Får de vad som hinns med.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Vad är ditt mål inför nästa omgång och vad blev resultat

Post by Isengrim »

Isengrim wrote:
Isengrim wrote:Komma ner under 90...
Lyckades inte med det även om det börjar bli nära nu. Lyckades med en medalj så det får väl bli det nya målet, en medalj per omgång. Eftersom jag hann med en beaver redan första dan den här omgången så är den här rundan redan hemma :D Så nu kan jag slöturfa i vanlig ordning och jobba på det där första målet även om det verkar vara lögn i helvetet.

Andra mål kan ju vara att ta sig upp på top 100 totalt (115:e nu) . Top 3 i Sthlm igen borde man klara av om man håller sig frisk. Ett litet bonusmål kan vara att nolla Bombinas zoner för det stör henne :D
Kom ner under 90 tillfälligt iaf :D Vid två olika tillfällen tom. Men jobbet är att bli stabil där under.

Top 100 totalt är uppnått med råge. Blev 2a i Sthlm.

Bonusmålet lyckades jag med 3ggr :D

Den här omgången blir lugn pga en hel del åtaganden. Lov och annat. Hålla mig kvar bland top 100 totalt och en top 100 på omgången globalt kanske?
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Vad är ditt mål inför nästa omgång och vad blev resultat

Post by Byggaren »

Jaha, mitt mål för denna runda är att:

Ta unika 1000
Ta (nästan) alla zoner i Stockholmsområdet.
ta staminator
Ha kul
Inte bli förnedrad i tabellen.
tog staminator, och undvek förnedring sammtidigt som jag hadde kul.
men Stockholm är stort... och 1000 unika är mycket...

Får sätta upp det som ett realistikst mål för November; alla (nästan) zoner i Stockholm, och 1000 unika. sen tänker jag slå min poäng från förra omgången och sluta på mellan 100 och 125K.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Vad är ditt mål inför nästa omgång och vad blev resultat

Post by Blabert »

Blabert wrote:Mitt mål för förra rundan var att förnedra de kaxiga Borlängeturfarna och vinna i Dalarna, vilket ju gick förvånansvärt enkelt... ;-) Denna runda blir det väl till att göra samma sak, fast med större marginal :-)
Härligt när målen infrias! Utökade segermarginalen i Dalarna med ~50k ungefär :-) Dessvärre hade jag ett internt mål, att se hur högt upp man kan komma på världslistan om man kör järnet hela omgången. Tyvärr kroknade jag med fyra dagar kvar, när både kroppen och hjärnan samtidigt skrek ifrån att det fick vara nog.. Tröstpris blev två riktigt fina medaljer i form av 1k unika och el staminatore (rekommenderar ingen att ta 200z på 24h i dalarna, mycket plågsamt) plus en tråkmedalj i form av revisitor.

Novembers mål är vård av kropp och materiel, kanske kan sträcka mig till att plocka medaljen för15k takeover, ca 300 takes.. :-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Vad är ditt mål inför nästa omgång och vad blev resultat

Post by Zontjuven »

Jag har redan uppnått novembers mål.....?

8000 takes
2,1M poäng

Nu är mitt mål att jävlas så mycket som möjligt, sno random zoner fram ögonen på folk, blocka stråk och sno tillbaka snabbare än blocktiden gått ut.

Eddy och Jojje vet ju hur det känns! :D :D
Fd världsmästare i TURF
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Sv: Vad är ditt mål inför nästa omgång och vad blev resultat

Post by GuteLappen »

Mitt mål förra, denna och några omgångar framöver är att få igång Turf ordentligt på Gotland. Vilket går hyffsat.
Skall även göra en promotion sida för Turf med statistik och information för att få fler som Turfar. Önskar dock en mer information ur API:ERNA.

Försöka hålla 1a platsen på ön också.

Skickat från min mobil
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Vad är ditt mål inför nästa omgång och vad blev resultat

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 13:00, edited 5 times in total.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”