Turfs framtid

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011, 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Turfs framtid

Postby turftreken » 06 Oct 2012, 20:11

Jag vet inte om detta har nämnts någon gång, men jag tycker att man borde bli belönad i slutet av varje omgång efter hur många zoner man har just då. Detta för att skapa motivation till att ta zoner in i det sista de sista dagarna och timmarna under en omgång, samt öka spänningen angående vem som vinner. Man får ju 50 poäng extra för att ta neutrala zoner, säg då att man får till exempel 100 poäng för varje zon man håller när det blir en ny omgång. Då skulle alla kämpa på och när en ny omgång kommer kanske någon som inte hade jättemånga poäng får några tusen extra tack vare att personen hade många zoner just då.
Gillar idén skarp, framförallt om det går att få till det på ett någonlunda rättvist sätt :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 3008
Joined: 02 Mar 2011, 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Turfs framtid

Postby Blabert » 06 Oct 2012, 22:10

Jag vet inte om detta har nämnts någon gång, men jag tycker att man borde bli belönad i slutet av varje omgång efter hur många zoner man har just då. Detta för att skapa motivation till att ta zoner in i det sista de sista dagarna och timmarna under en omgång, samt öka spänningen angående vem som vinner. Man får ju 50 poäng extra för att ta neutrala zoner, säg då att man får till exempel 100 poäng för varje zon man håller när det blir en ny omgång. Då skulle alla kämpa på och när en ny omgång kommer kanske någon som inte hade jättemånga poäng får några tusen extra tack vare att personen hade många zoner just då.
Gillar idén skarp, framförallt om det går att få till det på ett någonlunda rättvist sätt :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Håller med. Man kanske skulle kunna tänka sig en ökad tp på 25% de sista dagarna av omgången. Skulle kunna bli intressant :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image

Wallen
Zonemaker
Posts: 998
Joined: 20 Feb 2012, 12:43
Country: Sweden

Re: Turfs framtid

Postby Wallen » 09 Oct 2012, 10:10

Jag är tveksam till att förutsättningarna skall ändras på det sättet under spelets gång även om jag förstår tanken och till viss del kan hålla med. Redan idag diskuteras det om att det inte är jämt mellan olika städer då förutsättningarna skiljer beroende på vilken stad man turfar m.a.p. TP och HP och antal zoner osv. Att då peta in extra poäng kan slå ännu mer då det blir beroende på när du turfar i månaden och än svårare att balansera kan lätt bli fel.

Tanken är intressant som sagt men det finns nog en del fallgropar som man får se upp med.

User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2063
Joined: 29 Dec 2011, 00:56
Country: Sweden

Re: Turfs framtid

Postby SunYour » 15 Oct 2012, 20:49

Jag tror mer på fler alternativa topplistor istället... Ju fler mätbara prestationer, desto fler som hittar just sitt mål...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm

Jimo
Posts: 586
Joined: 19 May 2012, 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Turfs framtid

Postby Jimo » 17 Oct 2012, 08:43

+1 till SunYour

Med flera olika sorters topplistor kan man skapa lagturf (som Västmanland gjort) samt divisionsturf (i form av serietabeller). De måste inte vara integrerade i appen även om det är lättast ur ett användarperspektiv.

Edit: Ähh...idag ger jag SunYour +2 :-)

User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012, 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: Turfs framtid

Postby Bluebirch » 30 Jun 2013, 11:03

På tal om turfs framtid... händer det egentligen någonting på utvecklingssidan?

TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012, 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Sv: Turfs framtid

Postby TBIT » 30 Jun 2013, 15:24

På tal om turfs framtid... händer det egentligen någonting på utvecklingssidan?
Ja.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it

User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012, 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: Sv: Turfs framtid

Postby Bluebirch » 01 Jul 2013, 21:17

På tal om turfs framtid... händer det egentligen någonting på utvecklingssidan?
Ja.
Det låter ju bra... Finns några nyheter att dela med sig av? Eller har jag missat rätt tråd?

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

flipper
Posts: 33
Joined: 09 Jun 2012, 06:30
Country: Sweden

Re: Turfs framtid

Postby flipper » 02 Jul 2013, 14:16

Har inte läst igenom alla förslag tråden var så lång så kanske någon har skrivit samma ide tidigare.

Istället för medaljer för uppdrag så kan man premieras med poäng. Då kan man utföra dessa uppdrag och bli belönad varje gång. Dock skall inte befintliga medaljer tas bort. Kanske kunde ge poäng när man utför uppdraget andra gången efter som man inte kan få samma medalj två ggr. Här kan kaninmages förslag komma till användning med taggning av zonernas egenskaper, ta 3 vatten zoner på en dag och få X poäng eller 3 top zoner på en dag och få X poäng.

Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012, 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Turfs framtid

Postby Byggaren » 02 Jul 2013, 19:32

Har inte läst igenom alla förslag tråden var så lång så kanske någon har skrivit samma ide tidigare.

Istället för medaljer för uppdrag så kan man premieras med poäng. Då kan man utföra dessa uppdrag och bli belönad varje gång. Dock skall inte befintliga medaljer tas bort. Kanske kunde ge poäng när man utför uppdraget andra gången efter som man inte kan få samma medalj två ggr. Här kan kaninmages förslag komma till användning med taggning av zonernas egenskaper, ta 3 vatten zoner på en dag och få X poäng eller 3 top zoner på en dag och få X poäng.
Intressant förslag. "Gillar". Men posta detta i förslagstråden :-)


Return to “Spelrelaterat”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest