Lösning PÅ TP och PPH Problem i Utkanter.

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Lösning PÅ TP och PPH Problem i Utkanter.

Post by Isengrim »

Varför ger du dig inte längre ut då? Norra Botkyrka är det noll trafik i förutom den vid Ica Maxi. Sen är väl de flesta tillbaks i jobb nu och sen flera veckor.
beowulf
Posts: 53
Joined: 28 Mar 2012 09:18
Country: Sweden
Location: Söderhamn
Contact:

Re: Lösning PÅ TP och PPH Problem i Utkanter.

Post by beowulf »

Tycker fortfarande att det är absurt att begära fler zoner för att aktiviteten är för låg. Att det finns ett stort område som du håller beror ju på att det finns andra områden att välja som ger bättre utdelning.

I början av den här omgången dominerade Ontheroof i Gävle på samma sätt som du i din del av Stockholm med ungefär lika många PPH. Aktiviteten var låg och precis som för dig var det inte alltid det fanns några zoner i närheten att ta. Ytan som Gävle tar upp är större än den du höll när jag kollade och du hade 320 PPH och det tar enligt uppgift 6-7 timmar att ta alla zoner.

Den stora skillnaden är att man dessutom inte har någonstans att åka till på 20 minuter om man vill plocka zoner. Håller man hela Gävle så är det slut på zoner i närheten och det går inte att hänga på i turftoppen. I Stockholm kan man alltid åka in till centrum och plocka.

Problemet för er kan ju knappast vara att det är svårt att plocka poäng. Alla rundor ni har postat har resulterat i mer poäng än jag någonsin fått för en runda. Det verkar snarare handla om att det inte finns några zoner i närheten att plocka. Om man då istället förflyttar sig till Umeå där aktiviteten är grymt hög så skulle du kunna ta zoner i närheten hela tiden precis som i centrala Stockholm. Anledning till att de inte vinner Turf beror på att zonerna fått så låg TP och att de aldrig får behålla någon PPH.

För att verkligen kunna ligga toppen behöver man både ha områden där man kan ligga och få hög PPH samtidigt som man har zoner att plocka som ger bra TP. Precis som ni har i Stockholm. Om du vill har fler zoner att ta utan att åka så långt får du väl se till att övertyga någon kompis i närheten att börja Turfa.
Image
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Lösning PÅ TP och PPH Problem i Utkanter.

Post by Isengrim »

Du må tycka det är hur absurt som helst men bortser då helt från hur Stockholm ser ut. Det handlar främst inte om förtätning utan att binda ihop befintliga områden så att folk rör sig mellan dessa. Det blri bättre dynamik inom regionen då. Sen bortser du helt tidsaspekten när du tittar på hur mycket poäng det ger. Dels hur lång tid jag lagt ner sen hur lång tid dom tickat in poäng just för att det inte rör sig folk mellan kluster. Att jag sen täckt tre hela kommuner och en hel del till väljer du också att bortse ifrån.

Men för att locka folk hit ut får jag väl lägga ner att ta tillbaka med det känns som det är tvärtemot syftet med Turf.

Sen det där med att åka inte till stan kontra att det är slut i Gävle så är det slut, så långt är det inte till Sandviken i jämförelse. Tidsmässigt säkert kortare.
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Sv: Lösning PÅ TP och PPH Problem i Utkanter.

Post by turftreken »

Isengrim wrote:Du må tycka det är hur absurt som helst men bortser då helt från hur Stockholm ser ut. Det handlar främst inte om förtätning utan att binda ihop befintliga områden så att folk rör sig mellan dessa. Det blri bättre dynamik inom regionen då. Sen bortser du helt tidsaspekten när du tittar på hur mycket poäng det ger. Dels hur lång tid jag lagt ner sen hur lång tid dom tickat in poäng just för att det inte rör sig folk mellan kluster. Att jag sen täckt tre hela kommuner och en hel del till väljer du också att bortse ifrån.

Men för att locka folk hit ut får jag väl lägga ner att ta tillbaka med det känns som det är tvärtemot syftet med Turf.

Sen det där med att åka inte till stan kontra att det är slut i Gävle så är det slut, så långt är det inte till Sandviken i jämförelse. Tidsmässigt säkert kortare.
Är du bara ute efter att provocera? Jämföra sandviken med sina dryga 10 zoner med stockholms innerstad låter relevant.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Lösning PÅ TP och PPH Problem i Utkanter.

Post by SunYour »

Benägen att låsa den här tråden nu.
Ut och turfa istället för att träta. Ni har sagt vad ni tycker nu, och det räcker nu.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Lösning PÅ TP och PPH Problem i Utkanter.

Post by Bombina »

SunYour wrote:Benägen att låsa den här tråden nu.
Ut och turfa istället för att träta. Ni har sagt vad ni tycker nu, och det räcker nu.
Bra idé :) /Bombina
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”