Rank - Block - TOT

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Rank - Block - TOT

Post by Jimo »

Blekinge: Första gången är den intressant, kanske upp till 10 gånger men efter 100 har den tappat attraktion :-)
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Rank - Block - TOT

Post by TBIT »

jimarild wrote:Blekinge: Första gången är den intressant, kanske upp till 10 gånger men efter 100 har den tappat attraktion :-)
Finns det någon zon som är intressant efter 100 gånger?
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Rank - Block - TOT

Post by Jimo »

Vässlan skulle kunna utvecklas, helt klart!
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Rank - Block - TOT

Post by Blabert »

jimarild wrote: En av TURFs svagheter är att det inte är avgränsat till vad det egentligen är. Därav är det också svårt att förklara för utomstående.
Ok, vad är Turf då? Är det snabb sport där poäng ska samlas in i massor? Eller är det ett spel där man får uppleva nya platser? Eller är det en blandning av båda?

Blocktiden finns där av två anledningar: att man ska få njuta i alla fall i några minuter av att äga en zon och att tillföra en viss taktisk del i spelet, där man tvingar motståndare år ett annat håll etc. När det gäller to tiden så skulle jag tycka det var väldigt tråkigt att inte kunna brumma in i zonen 10 sekunder efter en med lägre rank och knycka den framför näsan på honom eller henne :-) Där är tre dimensioner som skulle försvinna och göra spelet tråkigare.

Varför skall det vara sån hets efter att allt ska gå så snabbt? Motionären som inte vill stå still i 30 sekunder får väl springa några varv i zonen då, de är ju tillräckligt stora.

För övrigt är det ju smått ironiskt att jag som propagerade vilt för en halvering av blocktiden i vintras, nu försvarar den med näbbar och klor :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Rank - Block - TOT

Post by Isengrim »

TBIT wrote:
jimarild wrote:Blekinge: Första gången är den intressant, kanske upp till 10 gånger men efter 100 har den tappat attraktion :-)
Finns det någon zon som är intressant efter 100 gånger?
Oja, många parker är intressanta iaf på sommaren :lol:
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Rank - Block - TOT

Post by SunYour »

Blabert wrote: Varför skall det vara sån hets efter att allt ska gå så snabbt? Motionären som inte vill stå still i 30 sekunder får väl springa några varv i zonen då, de är ju tillräckligt stora.
Det där provade jag i tisdags. 21,5 km och 26 zoner. Och nästan ingen zon var tillräckligt stor. Kan tilläggas att blöta gräsmattor inte gjorde fötterna gladare.

Blocktiden ska vi akta oss för att peta på.
Nä, sänk då hellre takeovertiden med 10 sekunder rakt av för alla. Då har man fortfarande chans att sladda in i en zon efter en rookie och ända ta den före.
Jag har 33 sekunder tror jag, och det är ordentligt drygt, tur man inte är nybörjare och har 45 sekunder!!

Dessutom ska nybörjare få det svårare att stiga i rank och öka sin blocktid. Det går på tok för fort att komma upp i poäng numera. Se min separata tråd där man måste upp till miljonen för att nån blocktid 30.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Rank - Block - TOT

Post by turftreken »

Blabert wrote:
För övrigt är det ju smått ironiskt att jag som propagerade vilt för en halvering av blocktiden i vintras, nu försvarar den med näbbar och klor :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Blabert, behöver du hjälp med att försvara blocktiden så säg till ;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Rank - Block - TOT

Post by Jimo »

1. Har jag argumenterat för att TA BORT blocktiden? Jag hoppas inte det. :-O
2. Blabert; kom och spring i zonerna i Västerås. Lycka till. Jag har tidigare "gnällt" över en del vackra *not* tennisplaner och att zonen inte är hela ytan, just för att man ska kunna rulla runt medan man tar zonen. Svalt gehör för den saken.
3. Njutningen att blocka zonen i 30min ger mig som bäst fjuttiga 4.5 poäng. Blockningens huvudsyfte är att motverka att två spelare ska turas om att ta samma zon. Till viss del hindrar den stalking men vill man inte bli stalkad finns GPS off.
4. Fler och fler får rank 30 eller högre. Det kommer att ställa till det på sikt.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Rank - Block - TOT

Post by Blabert »

jimarild wrote:1. Har jag argumenterat för att TA BORT blocktiden? Jag hoppas inte det. :-O
2. Blabert; kom och spring i zonerna i Västerås. Lycka till. Jag har tidigare "gnällt" över en del vackra *not* tennisplaner och att zonen inte är hela ytan, just för att man ska kunna rulla runt medan man tar zonen. Svalt gehör för den saken.
3. Njutningen att blocka zonen i 30min ger mig som bäst fjuttiga 4.5 poäng. Blockningens huvudsyfte är att motverka att två spelare ska turas om att ta samma zon. Till viss del hindrar den stalking men vill man inte bli stalkad finns GPS off.
4. Fler och fler får rank 30 eller högre. Det kommer att ställa till det på sikt.
Ta nu inte upp tennisplaner igen ;-)

1.Nej, inga argument för att ta bort blocktiden, men väl för att nollställa den varje omgång vilket är i princip detsamma i alla fall halva tiden då.

2. Finns väl inga zoner som är mindre än 25z25m, då finns det väl gott om plats att ränna runt? Är det massa skit i vägen får man väl studsa på stället eller göra armhävningar etc. Eller varför inte pusta ut och vara lite social på chatten? :-)

3. Nja, du får väl som sämst 4,5 poäng. Ibland kan jag tänka mig att ni tom får uppåt 5 poäng, men det tillhör väl undantaget i Västerås :-) Ja, att inte kunna åka fram och tillbaka mellan 2-3 zoner förhindras också av blocktiden, en mycket bra feature så att det inte går att farma poäng ännu enklare än vad det redan är..

4. Japp, så är det. Mitt bästa argument från i våras också. Visst skulle sänkt blocktid hjälpa här, men inte på lång sikt. Förutsatt att Turf fortsätter växa måste det till andra lösningar, som tex olika ligor/divisioner som diskuterats i tidigare trådar. Anta att antalet turfare fyrdubblas, kan man då lösa problemet med trängsel genom sänkt blocktid och fler zoner i tex Västerås? Det är väldigt tveksamt tror jag.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Rank - Block - TOT

Post by turftreken »

jimarild wrote:1. Har jag argumenterat för att TA BORT blocktiden? Jag hoppas inte det. :-O
2. Blabert; kom och spring i zonerna i Västerås. Lycka till. Jag har tidigare "gnällt" över en del vackra *not* tennisplaner och att zonen inte är hela ytan, just för att man ska kunna rulla runt medan man tar zonen. Svalt gehör för den saken.
3. Njutningen att blocka zonen i 30min ger mig som bäst fjuttiga 4.5 poäng. Blockningens huvudsyfte är att motverka att två spelare ska turas om att ta samma zon. Till viss del hindrar den stalking men vill man inte bli stalkad finns GPS off.
4. Fler och fler får rank 30 eller högre. Det kommer att ställa till det på sikt.
Mitt inlägg till blabert var mer ett internt skämt...:-D Sök efter sänkt blocktid så förstår du varför. Jag och Blabert har gått en hel del ronder kring detta då jag var väldigt emot sänkningen från 1 timme till 30 minuter (vilket jag fortfarande är) medan Blabert har varit för så jag var oerhört glad när jag för en gång skulle hittar han på "min" sida i debatten kring blocktider ;-) . Mina argument för detta finns i ett otaligt antal trådar här på forumet..
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”