Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by StarDust »

byggarn4 wrote:Men vet du var man kan få tag på en apostlahäst ? Villt testa :-)
Steg ett, ställ dig. Steg två, titta neråt. Klart!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Zoomer
Posts: 45
Joined: 25 Sep 2012 09:46
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Zoomer »

KalleKn wrote:Jag försöker vara saklig men det är lätt att lägga ord i andras mun...//...Dom som slutat redan för att en här i tråden kommit med kommentarer när han plockar zoner som att "knäcka" och "skrämma bort" när han åker runt på sin moppe och plockar av andra turfare zoner direkt efter blocktiden är slut lär vi aldrig får veta
Hej KalleKn
Ett tag trodde jag att det var mig du menade.
Och skulle det vara det så har du nog lagt ord i min mun.
Tror att jag uppfattas som rätt hyvens rent allmännt och jag tycker att min person i turf av någon anledning fått för stora proportioner. Jag har inte upplevt i chatten det du påstår, om du nu påstår det, påstår jag ;-)
// Zoomerturfarn

Kronan har jag haft ett par gånger och kallat mig "Kungen av Jakan" vid ett tillfälle.
Det är tufft att få ha kronan en stund och det har varit tufft att få den.
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by farbrorP »

Det ultimata sättet att Turfa?

Image
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Isengrim »

Zoomer wrote:
KalleKn wrote:Jag försöker vara saklig men det är lätt att lägga ord i andras mun...//...Dom som slutat redan för att en här i tråden kommit med kommentarer när han plockar zoner som att "knäcka" och "skrämma bort" när han åker runt på sin moppe och plockar av andra turfare zoner direkt efter blocktiden är slut lär vi aldrig får veta
Hej KalleKn
Ett tag trodde jag att det var mig du menade.
Och skulle det vara det så har du nog lagt ord i min mun.
Tror att jag uppfattas som rätt hyvens rent allmännt och jag tycker att min person i turf av någon anledning fått för stora proportioner. Jag har inte upplevt i chatten det du påstår, om du nu påstår det, påstår jag ;-)
// Zoomerturfarn

Kronan har jag haft ett par gånger och kallat mig "Kungen av Jakan" vid ett tillfälle.
Det är tufft att få ha kronan en stund och det har varit tufft att få den.

Hoppar in här. Jag vill minnas att du skrev att du skrämde bort MissMarple när du körde efter henne på djurgårn för nån vecka sen i chatten, redan glömt det? Snyggt var det verkligen inte... så jag skulle säga att han inte lägger några ord i din mun, dom är du duktig nog att säga själv.
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by knegge »

Bra att det vart så många olika vinklar i denna diskussion.
Största anledningen att jag drog upp detta är att jag misstänkte att det som skrämmer bort flest är eventuell dålig attityd i chatten. Jag tog åt mig när det kom upp anklagelser på transportsätt och det är nog enda gången jag riktigt övervägde om detta var värt det. Turf handlar väl ganska mycket om att det är lönsamt att ta andras zoner, sovande städer stagnerar ju och det är ju inge kul.

Rent principmässigt så tycker jag det är fel att elda fossila bränslen för att fara runt till virtuella zoner i ett mobilspel, kostnaden för detta borde faktiskt reglera detta alldelens själv.
Image
Strix_uralensis
Posts: 8
Joined: 04 Oct 2012 22:47
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Strix_uralensis »

knegge wrote:Bra att det vart så många olika vinklar i denna diskussion.

Rent principmässigt så tycker jag det är fel att elda fossila bränslen för att fara runt till virtuella zoner i ett mobilspel, kostnaden för detta borde faktiskt reglera detta alldelens själv.
Jag håller med.

Fram för fler turfar på landsbygden!!
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by GuteLappen »

knegge wrote:Jag kan ju vara helt dum i huvudet, ovärdig, ha för lite poäng eller vad som helst och bjäbbar om detta (;
Tvärt om, mycket genomtänkt och klokt inlägg, + i karmaboken :)

Edit:
Efter att ha läst hela tråden skulle jag vilja tillägga:
Personangrepp, anklagelser och annat tråkigt tycker jag inte hör hemma här, använd pm om ni vill det.
Vi kan vara trevliga och snälla här föreslår jag :)
User avatar
Zoomer
Posts: 45
Joined: 25 Sep 2012 09:46
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Zoomer »

Isengrim wrote:
Zoomer wrote:
KalleKn wrote:Jag försöker vara saklig men det är lätt att lägga ord i andras mun...//...Dom som slutat redan för att en här i tråden kommit med kommentarer när han plockar zoner som att "knäcka" och "skrämma bort" när han åker runt på sin moppe och plockar av andra turfare zoner direkt efter blocktiden är slut lär vi aldrig får veta
Hej KalleKn
Ett tag trodde jag att det var mig du menade.
Och skulle det vara det så har du nog lagt ord i min mun.
Tror att jag uppfattas som rätt hyvens rent allmännt och jag tycker att min person i turf av någon anledning fått för stora proportioner. Jag har inte upplevt i chatten det du påstår, om du nu påstår det, påstår jag ;-)
// Zoomerturfarn

Kronan har jag haft ett par gånger och kallat mig "Kungen av Jakan" vid ett tillfälle.
Det är tufft att få ha kronan en stund och det har varit tufft att få den.
Hoppar in här. Jag vill minnas att du skrev att du skrämde bort MissMarple när du körde efter henne på djurgårn för nån vecka sen i chatten, redan glömt det? Snyggt var det verkligen inte... så jag skulle säga att han inte lägger några ord i din mun, dom är du duktig nog att säga själv.
Oj, Isengrim. Jag minns det nu när du säger det. Jag påstod inte att jag åkte för att skrämma henne utan jag uppfattade det som att jag skrämde henne för att hon plötsligt vände. Och skrev det i chatten och någon kommenterade att hon kanske hade ett jobb att sköta och att "takepoints" var bättre än "pph". Ledsen och ber om ursäkt om någon blev sårad. Jag ska absolut försöka tänka på vad jag skriver i chatten. Men vill härmed avsluta min medverkan i denna debatt och å' det bestämdaste säga att jag inte är ute och turfar för att skrämma någon eller knäcka någon. Jag får helt enkelt välja mina ord bättre. Och jag hoppas att ni andra som, precis som jag, chattar i en vänlig ton och uppmuntrar till turf i alla dess former...
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by farbrorP »

Det är verkligen tråkigt om någon kommer i kläm och känner sig påhoppad. Ibland får någon
ovett oförtjänt och det är ju aldrig roligt.

En sak kan vi väl vara överens om i alla fall? Så här ska det väl inte se ut runt zonerna? :(

Image

Bilden tog jag på vägen hem när jag tog "Fictionzone" här i byn. Det är ju inte säkert att det är någon som dumturfat med hjälp av bil (väldigt smalt däck kanske?) för att ta zonen men jag har svårt att se någon logisk anledning till att man kör upp på trottoaren och gräsplätten och kör lite fram och tillbaka (för att få GPSen att nappa i utkanten av zonen?) och sen lämnar ett snyggt spår efter sig.

Det finns en grusplätt på baksidan av zonen om man vill ta den billedes. Eftersom spåret är kvar på asfalten och det inte regnade så mycket igår eller idag så är antagligen "dådet" inte så gammalt. Jag vet ju vilka hade zonen innan mig och jag hoppas att det inte var någon av dem som var så "smidig". :(

Men som sagt, det kanske inte ens var någon turfare även om jag anar det, men jag ska inte gnälla.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by StarDust »

Nej, självklart gäller det att ha etikett och inte bryta några lagar, det gäller oavsett vilket transportmedel man använder! Och jag kan tänka mig att cykelturfare bryter mot lite fler lagar än bilturfare då det är inte lika mycket straff utan snarare lite slutna nävar viftandes efter en när man cyklar.
Så tänk på att visa respekt, oavsett hur man än tar sig fram!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”