Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by GuteLappen »

youthless wrote:
Det finns INGET fel med att ta zoner fast man har bilen med sig och en som enbart bilturfar (troligen mest nybörjare som tröttnar efter en månad) kommer (i ett aktivt spel, inte som första månaden i Danmark) sannolikt inte att få någon högre placering...
Fast detta innebär en del problem på en del ställen.. det finns tex en person i kalmar som ALLTID plockar hela öland med just bil och inte som andra som tar bilen över och sen cyklar utan verkligen plockar allt med bil. ALLTID topp-placerad och dessutom vinnare... Då är det i mina ögon inget annat än rent rävspel och mygel när man aldrig lämnar plats åt någon annan utan myglar in i det sista.

Att man ser drar några zoner då och då med bil är ju inte hela världen det gjorde jag själv senast för ett par dagar sedan men att lägga som system att dra många med bil på platser där man vet att ingen tar tillbaka dom så fort utan man kan få behålla dom i dagar då är det fel. Vi snackar nånstans 20-30 zoner.

Men det är klart sålänge regeln inte finns som förbjuder det så är det ju inte fel mer än moraliskt och den kompassen äger ju inte alla.

EDIT: 35 zoner är det...
Just sånnahär kommentarer som är så onödiga. Vem som helst får ta vilka zoner som helst hur de vill, acceptera det.
Moral hör inte hit, det är subjektivt.
Alla har inte samma värderingar och mål med sitt Turfande.
Let us all be friends :-)
youthless
Posts: 38
Joined: 24 Jun 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by youthless »

onödigt eller inte så innebär det problem på en del platser och resultatet är att folk slutar turfa.
har man inte som mål att folk ska fortsätta turfa nån längre tid så är det förmodligen ett vinnande koncept att skita i problemet, är målet tvärtom är det förmodligen inte lika lyckat.

Tur man bor i västerås där det inte lönar sig med bilen :)
Mattsson91
Posts: 16
Joined: 18 Nov 2012 02:20
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Mattsson91 »

Kan ju bli svårt o förbjuda folk använda bilen när dom ska turfa
Image
youthless
Posts: 38
Joined: 24 Jun 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by youthless »

Mattsson91 wrote:Kan ju bli svårt o förbjuda folk använda bilen när dom ska turfa
förmodligen omöjligt ja ;)
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by GuteLappen »

youthless wrote:Tur man bor i västerås där det inte lönar sig med bilen :)
Är bensinen dyrare där? ;)

När jag provade Turf första gångerna så använde jag bilen, för min del är Turf min motivation att komma ut och rör på mig. Tyckte inte det var kul att köra, stanna, ta zon, köra, stanna, ta zon osv.
Sedan blir det dyrt med bensin också.
Tror inte en bilturfare blir speciellt långvarig i toppen heller, men det är upp till var och en att besluta.

Nu blir det många mil i veckan på hojen, vilket är mitt mål med Turf.
När jag märker att någon sopar in de bilaturfvänliga zonerna blir jag ännu mer taggad att ta tillbaka dom, det är ett val man får göra; bli upprörd eller använd det som motivation.

Detta är mina tankar och tänker aldrig pracka på dom på andra, eftersom reglementet ser ut som det gör nu.

Om alla bara ser till att följa de lagar och regler som finns, visar respekt för andra Turfare och andra personer och omgivningar så tror jag det blir bra.
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by knegge »

Mina tankar kring detta med mygel är väl att det - hur man än vrider på det - kräver ganska stor insats att vinna en omgång. Om de så är värkande ben eller tom plånbok så krävs det ändå mycket tid och engagemang för att ro hem en seger. Inget man kommer undan från oavsett transportsätt.

Jag har stannat och diskuterat detta med en del man träffat, och det är väldigt spridda åsikter men några få har ändå uttryckt att de anser det är fördjävligt med "fuskare" som kör moppe eller nått och snor "deras" PPH. Jag brukar oftast erkänna att jag använder de flesta fortskaffningsmedel, till olika stor utsträckning. Förespråkar tolerans och att man ska hålla god ton på chatten.
Image
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by GuteLappen »

knegge wrote:Mina tankar kring detta med mygel är väl att det - hur man än vrider på det - kräver ganska stor insats att vinna en omgång. Om de så är värkande ben eller tom plånbok så krävs det ändå mycket tid och engagemang för att ro hem en seger. Inget man kommer undan från oavsett transportsätt.

Jag har stannat och diskuterat detta med en del man träffat, och det är väldigt spridda åsikter men några få har ändå uttryckt att de anser det är fördjävligt med "fuskare" som kör moppe eller nått och snor "deras" PPH. Jag brukar oftast erkänna att jag använder de flesta fortskaffningsmedel, till olika stor utsträckning. Förespråkar tolerans och att man ska hålla god ton på chatten.
Helt rätt IMHO :-)
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Optimus »

youthless wrote: Fast detta innebär en del problem på en del ställen.. det finns tex en person i kalmar som ALLTID plockar hela öland med just bil och inte som andra som tar bilen över och sen cyklar utan verkligen plockar allt med bil. ALLTID topp-placerad och dessutom vinnare... Då är det i mina ögon inget annat än rent rävspel och mygel när man aldrig lämnar plats åt någon annan utan myglar in i det sista.
Det är väl öppet för alla att dra de 35 zonerna på Öland med bil... Men om det är som du säger så har vi ett problem ! För få Ölands-turfare ! Kan inte någon närboende sätta upp reklam där och få en medalj för det ? (Och ta zonerna samtidigt förståss...)
ImageImage
Strix Uralensis
Posts: 17
Joined: 04 Oct 2012 14:09
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Strix Uralensis »

Till trådskaparen:

Turf är inte bara till cyklister, fordonet nedan är mycket praktiskt!Image
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by TBIT »

Optimus wrote:
youthless wrote: Fast detta innebär en del problem på en del ställen.. det finns tex en person i kalmar som ALLTID plockar hela öland med just bil och inte som andra som tar bilen över och sen cyklar utan verkligen plockar allt med bil. ALLTID topp-placerad och dessutom vinnare... Då är det i mina ögon inget annat än rent rävspel och mygel när man aldrig lämnar plats åt någon annan utan myglar in i det sista.
Det är väl öppet för alla att dra de 35 zonerna på Öland med bil... Men om det är som du säger så har vi ett problem ! För få Ölands-turfare ! Kan inte någon närboende sätta upp reklam där och få en medalj för det ? (Och ta zonerna samtidigt förståss...)
Jag satte upp några affischer på Öland i somras, men jag tror tyvärr inte att de haft någon nämnvärd effekt. Öland är stort men det finns också många anslagstavlor!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”