Hur minska dataanvändningen?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Hur minska dataanvändningen?

Post by knegge »

Största boven är kartorna, ja. Om man inte pallar med pro-mode så är näst bäst att låta bli att zooma. Kartorna cachas till viss del i minnet, men zoomar man in typ 5 steg så ryker de utzoomade kartbilderna. Så om man turfar i kända områden så kan man ju åka omkring med lagom utzoomat så man ser spelare i närheten, men man tappar ju såklart detaljerna i zongränserna och en del taking/leaving som resultat.
Det fanns (finns?) även en del buggar som gjorde att kartorna flippade ur på en del telefoner och resulterade i en stor mängd onödig data.
Om man i detalj vill veta datamängd så har jag kört Traffic monitor plus av Radioopt.
Image
User avatar
Jenkler.se
Posts: 13
Joined: 20 Aug 2017 15:15
Country: Sweden
Contact:

Re: Hur minska dataanvändningen?

Post by Jenkler.se »

Ser att detta är en rätt gammal tråd men tänkte ändå fråga ifall det finns något bättre sätt idag. Min son har inte så stor dataplan och det måste finnas ett sätt så han kan spela med :)
Jenkler IT AB / Jenklermedia - 073-731 76 64 - När man behöver IT-support ;)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Hur minska dataanvändningen?

Post by Maqqan »

Jenkler.se wrote: 20 Aug 2017 15:28 Ser att detta är en rätt gammal tråd men tänkte ändå fråga ifall det finns något bättre sätt idag. Min son har inte så stor dataplan och det måste finnas ett sätt så han kan spela med :)
Innan ni går ut och spelar, sitt hemma på WiFi och panorera runt kartan och klicka omkring för att ladda ned till telefonen. Det sparas offline och appen drar sedan minimalt när ni ger er ut.
User avatar
Jenkler.se
Posts: 13
Joined: 20 Aug 2017 15:15
Country: Sweden
Contact:

Re: Hur minska dataanvändningen?

Post by Jenkler.se »

Har börjat lära mig många zoner utantill vilket sparar på kartletandet !
Jenkler IT AB / Jenklermedia - 073-731 76 64 - När man behöver IT-support ;)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”