Vem får zonen om två kommer samtidigt ?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Rickshaw
Country: Sweden

Vem får zonen om två kommer samtidigt ?

Postby Rickshaw » 10 Oct 2012, 00:06

Någonstans har jag läst ett tvärsäkert svar att den som kommer till zonen först (om så bara med 0,1 sek marginal) alltid blir den som tar zonen. Men om man har olika take-time ? Jag kan t ex komma in i zonen 3 sek före min medtävlare, men om han har 5 sek kortare take-time än mig så är ju faktiskt han "klar" 2 sek före mig och har definitionsmässigt då tagit zonen före mig. Någon som vet hur det verkligen fungerar ?
Rickshaw the guard of Prästaparken

Byggaren
Zonemaker

Re: Vem får zonen om två kommer samtidigt ?

Postby Byggaren » 10 Oct 2012, 00:13

Det tror jag att jag vågar mig på att svara på: först och främst den med kortast takeover tid, om den är lika så gäller det den som först får kontakt med servern, då kan det handla om tidskillnader ner till miljarddelar av en sekund. vad som händer om två anrop inkommer exakt samtidiggt till servern övergår min kompetens men jag gissar att då bildas det nån form av kö där slumpen angör vem som får vänta.

Jaha läste inte inlägget tillräckligt noga, det är ju självklart som dacop skriver den som är klar med övertagandet först, och komunicerar detta först med servern. Vet ej vad som händer om den som belv klar först får vänta på kontakt, kanske systemet får tidsuppgift från appen, vet inte sorry...
Last edited by Byggaren on 10 Oct 2012, 00:33, edited 2 times in total.

Dacop
Zonemaker

Postby Dacop » 10 Oct 2012, 00:15

Takeovertiden räknas, den som är klar med övertagandet först får zonen. Utan tvekan. Vem som är först in i zonen är oviktigt i det sammanhanget.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2122
Rank 55: Holy Turfer

Rickshaw

Postby Rickshaw » 10 Oct 2012, 00:21

Då var det som jag anade. Tack för snabba svar. Dacop: Hur får man till "blaffan" med sina scores längst ned i sitt inlägg ? Jag antar att man ska editera sin signatur på något sätt, men hur ?
Rickshaw the guard of Prästaparken

Dusty

Postby Dusty » 10 Oct 2012, 01:26

Då var det som jag anade. Tack för snabba svar. Dacop: Hur får man till "blaffan" med sina scores längst ned i sitt inlägg ? Jag antar att man ska editera sin signatur på något sätt, men hur ?
Kolla den här tråden

Return to “Spelrelaterat”