Ranker

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Ranker

Post by tomtebloss »

Max 60 min??
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Ranker

Post by Drassen »

ja, 60 min är nu max..vår tanke är att högre ranker ska få en annan treat framöver..
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Ranker

Post by StarDust »

Varför måste det vara en spärr på maximal blocktid? Det skiljer sig inte så mycket mellan 60 och 70 minuter och det är knappast så att det är lätt att uppnå lvl 35. Jag känner verkligen att man inte har en fördel av att turfa mycket när man väl uppnått 30 minuter. Något måste man väl få förutom rang :?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Ranker

Post by Arias »

StarDust wrote:Varför måste det vara en spärr på maximal blocktid? Det skiljer sig inte så mycket mellan 60 och 70 minuter och det är knappast så att det är lätt att uppnå lvl 35. Jag känner verkligen att man inte har en fördel av att turfa mycket när man väl uppnått 30 minuter. Något måste man väl få förutom rang :?
Nu kanske jag missuppfatta dig som vanligt, men Andreas skrev precis över att man skulle få något annat än längre blocktid när man når de höga rankerna?
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Ranker

Post by StarDust »

Ooooops
Jag missade sidan 2 :oops:
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Ranker

Post by tomtebloss »

StarDust wrote:...Något måste man väl få förutom rang :?
Som vapen, kunna ta andras zoner trots att de är blockade, lägga ut egna zoner, gömma zoner tillfälligt när blåbärsturfare (felstavat?) är och försöker ta zoner av en, döpa om zoner eller något annat oväntat och helt wacky.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Ranker

Post by StarDust »

Snarare när högrankare är ute och turfar. Det skulle inte skrämma iväg blåbärsturfarna lika mycket.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Ranker

Post by Arias »

När jag når en hög rank, vill jag kunna få funktionen att ta med mig zonerna när jag cyklar iväg. så folk får jaga mig om de vill ha zonen.. går det att fixa?
Image
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Ranker

Post by gurubashi »

Vad gäller ranker och bonusar för storturfarna... Det är viktigt att inte ge alltför stora fördelar till de som spelar mycket, redan idag är det alltför lätt att skrämma bort nybörjarna.

Egentligen tycker jag att hela blocktime-konceptet är felvänt. För spelbalansen borde det finnas en större tröghet för de som lägger ner mycket tid, och bonus för de som är nya. De håller ihop startfältet och ger mer spänning och utmaning för alla. Tex blocktime borde för balansens skull vara längre för små spelare och kortare för veteranerna. Nu skulle det nog inte fungera rent praktiskt då även storturfarna behöver någon bonus att jaga.

Jämför med WoW och andra onlinespel där det är lätt i början, men de sista procenten är skitsvårt, just för att nybörjarna lätt ska hänga med, men ändå finnas utmaningar för de som satsar hårt.

Självklart ska man få någon bonus för att samla ihop till en högre rank, men det bör i första hand vara av sorten "novelty items" som inte har så stor direkt påverkan på spelet. Tex välja färg, eller huvudbonad, på sin figur på kartan... möjlighet att ge fler nya zonförslag, ...

Med spelmässiga fördelar tills torturfarna så får storturfarna det allt lättare, och då nybörjarna det relativt svårare.
Image
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Ranker

Post by erikd »

gurubashi wrote:Vad gäller ranker och bonusar för storturfarna...

[En massa text]
Precis såhär har jag också tänkt utan att riktigt ha formulerat det :-) . Jag håller med i mycket av det du säger, med tex förslagen på andra fördelar än blocktid.
Det är jätteviktigt att nya spelare känner motiveration under den första tiden och märker att de gör tydliga framsteg (levla om man så vill kalla det).
Blocktiden som sådan och konceptet med att den ökar tycker jag om, men den bör absolut inte överskrida 60 min för att inte skrämma bort rookies. Kanske kan man öka nybörjareblocktiden något och också dela upp de ökande tidsintervallen så att det blir "större hopp" - Att man måste gå upp 3 ranger för att få tex 10 min extra blocktid.
Viktigt är då (som alltid egentligen) att spelaren känner till fördelarna med att "levla" för att höja motivationen. Jag tror tydlighet är A och O i detta fall.

Mina 2 cent :roll:
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”