Ranker

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2412
Joined: 04 Aug 2010, 11:46

Re: Ranker

Postby Drassen » 01 Jun 2011, 18:03

Till att börja med så har vi ett bra tänk för högrankare som inte kommer paja för nybörjarna och ändå vara skoj. (tänker inte berätta ännu)
Sen har du nog helt rätt erikd...vi är för kassa på att meddela fördelarna när man går upp i rang. Vår tanke är att new rank meddelandet ska bli lite mer dynamiskt och förklarande i framtiden som ett steg åt rätt håll, kom gärna med fler förslag inom detta.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--

Binks82
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 05:56

Re: Ranker

Postby Binks82 » 03 Aug 2011, 18:53

Finns de idag någon fördel med rankerna, förutom ökad blocktid?

Jag tycker de ska finnas en rank som heter King Kong ;)
Image

User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 519
Joined: 04 Aug 2010, 14:51

Re: Ranker

Postby eddyueue » 04 Aug 2011, 08:14

Finns de idag någon fördel med rankerna, förutom ökad blocktid?
Nej. Bara inbillade fördelar, samt att Turfpenisen växer.

beowulf
Posts: 51
Joined: 28 Mar 2012, 09:18
Country: Sweden
Location: Söderhamn
Contact:

Re: Ranker

Postby beowulf » 15 Apr 2012, 11:35

Finns de idag någon fördel med rankerna, förutom ökad blocktid?
Nej. Bara inbillade fördelar, samt att Turfpenisen växer.
Nu är väl fördelen dessutom att man får kortare take-over tid? Vore bra om man la ut information om ranker och take-over tid på info sidorna tycker jag.
Image

User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011, 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Ranker

Postby Kajowi » 15 Apr 2012, 12:11

Finns de idag någon fördel med rankerna, förutom ökad blocktid?
Nej. Bara inbillade fördelar
I och med att blocktiden Halverats, känns det som att fördelarna numera enbart är en illusion :cry:
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 3008
Joined: 02 Mar 2011, 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Ranker

Postby Blabert » 15 Apr 2012, 12:35

Tycker det är ganska vettigt att rank 30 numera bara har 6 gånger längre blocktid än nybörjare, istället för 12 gånger längre.. Även 90 sekunders kortare takeovertid är en bra hjälp vid bäverförsök.

Men den mest uppenbara fördelen vi gamla rävar har är ju att vi kan zonerna och de bästa rutterna, till skillnad från de stackars yra och vilsna nybörjarna. Känns som att stjäla godis från småbarn när man cyklar åttor runt dom på sin pimpade turfcykel och tar femdubbla antalet zoner på samma tid ;-)

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2
Image

Wallen
Zonemaker
Posts: 998
Joined: 20 Feb 2012, 12:43
Country: Sweden

Re: Ranker

Postby Wallen » 16 Apr 2012, 08:38

Lägre blocktid bör också främja TO som blir viktigare än att hålla PPH. Särskilt med många aktiva turfare som slåss om samma zoner. Det krävs fler turfare för att "låsa" en hel stad.

User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 932
Joined: 17 Aug 2011, 14:40
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Ranker

Postby SaLa » 19 Apr 2012, 15:58

Bump. Infon om blocktiden i första inlägget bör ändras till den nuvarande :)
En info om tagningstiden vore schysst också, i samma inlägg.

GabbeJ
Posts: 11
Joined: 21 Apr 2012, 17:13
Country: Sweden

Re: Ranker

Postby GabbeJ » 25 Apr 2012, 00:14

jag vill också se take-over tiden i första inlägget.
Så man får lite mer motivation att spela mer för att levla, även om man inte siktar mot pallen.

User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011, 09:36

Re: Ranker

Postby Nattkryp » 25 Apr 2012, 07:49

Även 90 sekunders kortare takeovertid är en bra hjälp vid bäverförsök.
Har grund takeovertiden ändrats? Eller räknar du att det blir totalt 90 sekunder intjänat vid tio tagningar?


Return to “Spelrelaterat”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest