Page 3 of 8

Re: Ranker

Posted: 01 Jun 2011 18:03
by Drassen
Till att börja med så har vi ett bra tänk för högrankare som inte kommer paja för nybörjarna och ändå vara skoj. (tänker inte berätta ännu)
Sen har du nog helt rätt erikd...vi är för kassa på att meddela fördelarna när man går upp i rang. Vår tanke är att new rank meddelandet ska bli lite mer dynamiskt och förklarande i framtiden som ett steg åt rätt håll, kom gärna med fler förslag inom detta.

Re: Ranker

Posted: 03 Aug 2011 18:53
by Binks82
Finns de idag någon fördel med rankerna, förutom ökad blocktid?

Jag tycker de ska finnas en rank som heter King Kong ;)

Re: Ranker

Posted: 04 Aug 2011 08:14
by eddyueue
Binks82 wrote:Finns de idag någon fördel med rankerna, förutom ökad blocktid?
Nej. Bara inbillade fördelar, samt att Turfpenisen växer.

Re: Ranker

Posted: 15 Apr 2012 11:35
by beowulf
eddyueue wrote:
Binks82 wrote:Finns de idag någon fördel med rankerna, förutom ökad blocktid?
Nej. Bara inbillade fördelar, samt att Turfpenisen växer.
Nu är väl fördelen dessutom att man får kortare take-over tid? Vore bra om man la ut information om ranker och take-over tid på info sidorna tycker jag.

Re: Ranker

Posted: 15 Apr 2012 12:11
by Kajowi
eddyueue wrote:
Binks82 wrote:Finns de idag någon fördel med rankerna, förutom ökad blocktid?
Nej. Bara inbillade fördelar
I och med att blocktiden Halverats, känns det som att fördelarna numera enbart är en illusion :cry:

Re: Ranker

Posted: 15 Apr 2012 12:35
by Blabert
Tycker det är ganska vettigt att rank 30 numera bara har 6 gånger längre blocktid än nybörjare, istället för 12 gånger längre.. Även 90 sekunders kortare takeovertid är en bra hjälp vid bäverförsök.

Men den mest uppenbara fördelen vi gamla rävar har är ju att vi kan zonerna och de bästa rutterna, till skillnad från de stackars yra och vilsna nybörjarna. Känns som att stjäla godis från småbarn när man cyklar åttor runt dom på sin pimpade turfcykel och tar femdubbla antalet zoner på samma tid ;-)

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2

Re: Ranker

Posted: 16 Apr 2012 08:38
by Wallen
Lägre blocktid bör också främja TO som blir viktigare än att hålla PPH. Särskilt med många aktiva turfare som slåss om samma zoner. Det krävs fler turfare för att "låsa" en hel stad.

Re: Ranker

Posted: 19 Apr 2012 15:58
by SaLa
Bump. Infon om blocktiden i första inlägget bör ändras till den nuvarande :)
En info om tagningstiden vore schysst också, i samma inlägg.

Re: Ranker

Posted: 25 Apr 2012 00:14
by GabbeJ
jag vill också se take-over tiden i första inlägget.
Så man får lite mer motivation att spela mer för att levla, även om man inte siktar mot pallen.

Re: Ranker

Posted: 25 Apr 2012 07:49
by Nattkryp
Blabert wrote:Även 90 sekunders kortare takeovertid är en bra hjälp vid bäverförsök.
Har grund takeovertiden ändrats? Eller räknar du att det blir totalt 90 sekunder intjänat vid tio tagningar?