Skåne utmanar!

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Skåne utmanar!

Post by kaninmage »

Det börjar dra ihop sig. :D

Att vi räknar medel på alla i respektive lag känns som det är spikat (inget annat har bestämts här, även om det diskuterats).

Efter att rundan har börjat så får inga nya medlemmar tillkomma, men folk får hoppa av om de vill (anledningen bör dock inte vara att man drar ner snittet för laget, taktiska avhopp undanbedes).

Medlemmar måste tillhöra respektive region vid rundans slut.

Enkla regler, har jag glömt något? :)

/Kaninmage
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Skåne utmanar!

Post by Isengrim »

Inget mer än att Kungliga Huvudstaden kommer smiska skånes stjärt ;)
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Skåne utmanar!

Post by kaninmage »

Isengrim wrote:Inget mer än att Kungliga Huvudstaden kommer smiska skånes stjärt ;)
Haha, jo det ser onekligen ut så. :oops:

Ert medel för Januari är 23k (23000!!) över Skånes, synd att ni inte hittade fler små- och mellanturfare så att vi hade fått någorlunda samma snitt som utgångspunkt. :(

Vi kanske skulle dra av medeldiffen för Januari när vi räknar slutresultatet i Februari? ;)

/Kaninmage
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Skåne utmanar!

Post by affanicaffan »

kaninmage wrote: Vi kanske skulle dra av medeldiffen för Januari när vi räknar slutresultatet i Februari? ;)

/Kaninmage

Kaninmage är rädd.... :lol: :lol: :lol:
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Skåne utmanar!

Post by kaninmage »

affanicaffan wrote: Kaninmage är rädd.... :lol: :lol: :lol:
Njaaa... mest arg på mig själv. Lagens uppställning var jämna sist jag kollade (då var det nog dock bara 10-12st i respektive team), sen dess så verkar rekryteringen till respektive lag ha gått väldigt skilda vägar. :?

Detta är givetvis något jag borde snappat upp tidigare och tagit upp för diskussion, tyvärr inget att göra åt nu. Men 23k är otroligt mycket att ta igen per turfare (bara för att komma upp i stockholms normalturf), vi har t.ex. 5 turfare i vårt lag som inte ens tagit så mycket poäng totalt (under level 12).

Vi kommer givetvis att kämpa trots att det ser mörkt ut, men i regionskamper framöver så får man nog dock tänka till lite så att det blir någorlunda samma nivå/förutsättningar på/för lagen. Jag har själv inga bra idéer men kanske ett finurligt handikappsystem, eller att det faktiskt blir en total regionskamp (det räknas medel på samtliga i regionen, så att laget inte blir selektivt).

Har du några finurliga idéer affanicaffan så får du gärna dela med dig.

/Kaninmage
Eliotta
Posts: 25
Joined: 06 Oct 2012 15:35
Country: Sweden

Re: Skåne utmanar!

Post by Eliotta »

Skulle det vara så att någon medlem i laget inte har tagit en enda zon under de första två veckorna borde man kunna sparka den personen ur laget, för då är det troligt att den har slutat spela.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Skåne utmanar!

Post by Isengrim »

Lite trött idag efter att ha varit på Trakktors realeseparty för skivan Halo of Lies igår (läs inatt) så jag mjukstartar, däremot finns det ju andra som lovat köra hårt i Sthlmsgruppen som sänkt snittet den här omgången så det kanske blir tuft för er ändå redan från dag 1.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Skåne utmanar!

Post by affanicaffan »

Än så länge leder Skåne!!!
Mentalt övertag :D
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Skåne utmanar!

Post by Blabert »

affanicaffan wrote:Än så länge leder Skåne!!!
Mentalt övertag :D
Jag har inte börjat än ;-)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne utmanar!

Post by Kingslayer »

Ojdå, det går visst inte så bra för Stockholm. Jag hade ju hoppats på en jämnare kamp. Ni kanske ska slå ihop era resultat med Västra Götaland? Jag har hört att Göteborgarna kan turfa och inte är rädda för att ge sig ut i vinterväder :lol:
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”