Skåne utmanar!

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Skåne utmanar!

Post by kaninmage »

Inspirerade av den pågående regionskampen mellan Kronoberg och Kalmar så har vi i Skåne fått ihop ett lag på, i skrivande stund, 12st skåneturfare (förhoppningsvis ansluter några till under de kommande veckorna).
http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... fo&team=80

Laget består av alltifrån poängmässiga tungviktare till fjäderviktare. Vi har inga som helst aktivitetskrav på medlemmarna och alla är välkomna att gå med (så länge de, enligt Turfs egen definition, tillhör region Skåne).

Vi hade nu tänkt utmana andra regioner med tävlingsstart nästa omgång (februari), och om intresset finns kvar efter det så fortsätter vi antagligen mot olika regioner omgångarna därefter.

Eventuella regler (poängberäkningar, möjlighet för på- och avhopp av medlemmar m.m…) vid lag av olika storlek, vilket det med största sannolikhet blir, diskuteras efter att någon accepterat utmaningen.

Finns det någon region där ute som vågar anta Skånes utmaning? ;)

/Team Skåne
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Skåne utmanar!

Post by Bombina »

Självklar gör vi det i Kungliga Huvudstaden :D bara jag får ihop ett gäng tills dess men det blir nog inte så svårt. Så om ni vågar så ställer vi upp ;)

/ Bombina
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Skåne utmanar!

Post by kaninmage »

Skåne vs. Stockholm it is! :)

Några tankar om hur vi räknar poäng om/när lagen är olika stora?
Enklast vore ju snitt, men det kanske finns finurligare sätt/formler som är mer rättvisa?

Får turfare gå mer och lämna lagen även efter februarirundans start eller blir lagen spikade?

/Kaninmage
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Skåne utmanar!

Post by Bombina »

kaninmage wrote:Skåne vs. Stockholm it is! :)

Några tankar om hur vi räknar poäng om/när lagen är olika stora?
Enklast vore ju snitt, men det kanske finns finurligare sätt/formler som är mer rättvisa?

Får turfare gå mer och lämna lagen även efter februarirundans start eller blir lagen spikade?

/Kaninmage
Går man på snittet spelar det ju inte så stor roll om någon/några hoppar av och även antal spelare ( om jag nu inte tänker fel) . Tycker att vi har fram till omg start ca 11:55 den 3/2 att ha värvat medlemmar till sitt lag. Tycker du vi ska ha ett "tak" på antal lagspelare så är det helt ok för mig.

/Bombina ;)
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Skåne utmanar!

Post by kaninmage »

Då går vi på snittpoängen om ingen hittar på nått bättre innan start.

Att lagen spikas kl 11:55 den 3/2 låter bra, och även att folk får hoppa av om dom vill (bara det inte leder till att fjäderviktarna hoppar av om de känner att de blir en belastning för laget).

Tak på antal lagmedlemmar tycker jag inte behövs, team Skåne är öppet för alla skåneturfare (fram till 11:55 den 3/2) och det hoppas jag att team Stockholm också är (för stockholmsturfare), the more the merrier. :)

Nått annat att tänka på? Virtuell vandringspokal som behålls av vinnarregionen tills denne utmanas (kan inte säga nej) och besegras?

/Kaninmage
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne utmanar!

Post by Kingslayer »

Jag utgår från att öppet hånande och hetsande i Sverigechatten inte bara är tillåtet utan därtill uppmuntras? :D
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Skåne utmanar!

Post by affanicaffan »

Inom vissa gränser! Lite liv i luckan är aldrig fel :) Men ni kanske borde enas om ni ska tillåta/ förbjuda turfare som bilturfar Mycket. Lite bilturf till och från jobbet kan ju vara okej, men i en sådan här tävling kanske ni ska sätta upp direktiv innan.
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Skåne utmanar!

Post by Bombina »

Kingslayer wrote:Jag utgår från att öppet hånande och hetsande i Sverigechatten inte bara är tillåtet utan därtill uppmuntras? :D

Självklart 8-)
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Skåne utmanar!

Post by Bombina »

kaninmage wrote:Då går vi på snittpoängen om ingen hittar på nått bättre innan start.

Att lagen spikas kl 11:55 den 3/2 låter bra, och även att folk får hoppa av om dom vill (bara det inte leder till att fjäderviktarna hoppar av om de känner att de blir en belastning för laget).

Tak på antal lagmedlemmar tycker jag inte behövs, team Skåne är öppet för alla skåneturfare (fram till 11:55 den 3/2) och det hoppas jag att team Stockholm också är (för stockholmsturfare), the more the merrier. :)

Nått annat att tänka på? Virtuell vandringspokal som behålls av vinnarregionen tills denne utmanas (kan inte säga nej) och besegras?

/Kaninmage
Alla turfar i den takt som man känner att man "orkar" med, ingen ska känna press att prestera mer än vad man känner och vill. Det gäller ju då att "vi som lagledare" peppar och ser till att ingen känner sig mindre behövd.

En virtuell vandringspokal :D

Vi räknar väll bara zonerna i Sverige :)

/ Bombina
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Skåne utmanar!

Post by Wallen »

Ett litet förslag är att sätta min antal på turfare så att inte hur många som helst kan hoppa av bara för att de råkar dra ned medel.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”