Skåne utmanar!

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Bombina
Country: Sweden

Re: Skåne utmanar!

Postby Bombina » 26 Feb 2013, 12:01

Vilken tråkig stämning så här i slutspurten, känns inte alls bra :cry:

Själv tycker jag att alla i båda lagen har gjort ett bra jobb och det varit kul men också frustrerande. Jag har haft problem med min cykeln, varit sjuk och när cykeln funkar så har jag rasat 2 ggr. En riktigt dålig omg av mig själv. :(

Tycker nog att reglerna som finns är ganska enkla: Man ska när omg är slut vara placerad på sin regions topplista.

Hoppas inte att en persons åsikter ska förstöra framtida kamper oss i mellan för vi vill ju ha en revansch. Maj skulle passa bra för mig för jag har en tjejkamp att vinna i April :mrgreen: och då är väglaget här betydligt bättre och många har fått fram sina cyklar.

Peace and love
Bombina

viqous

Postby viqous » 27 Feb 2013, 00:30

Jag får säga att den här månaden har varit trevlig, och skoj, för en sådan halv-turfare som mig. Att alltid ha en extra stapel att kolla, hur går det för laget, och läsa i chatten om hur andra kämpar är god motivation och en verklig extra krydda.

Jag vill tacka Stockholmslaget för omgången, och även om den inte är slut än, uttrycka tacksamhet och glädje för den sportmanship som präglat tävlingen (till 99,99%).

När jag förklarar Turf för vänner och bekanta så brukar en av de sakerna jag framhåller vara att när du träffar andra turfare så har jag sällan (inte aldrig, men väldigt väldigt sällan) fått några sura miner för att den tagit den turfen, eller att man bryter varandras rundor, utan tvärtom glädje och uppmuntran.

Får be om ursäkt om det här låter alltför jollrande glatt och överdrivet positivt, men dels speglar det hur jag känner, och dels behövdes det ett positivt avstamp i denna tråden.

Tack Stockholm och Skåne, och på återseende när vädret är mer tillåtande ;)

Kingslayer
Zonemaker

Postby Kingslayer » 03 Mar 2013, 07:30

Vi i Skånelaget vill så här på sluttampen tacka Stockholm för kampen! Vi har haft extremt kul i Skåne och det har varit en väldigt positiv attityd här från dag ett. Det är fantastiskt att se hur ett antal personer som inte alls känner varandra helt plötsligt kan gå ihop som ett lag och hjälpa/stötta/uppmuntra varandra – och i de flesta fall utan att överhuvudtaget ha träffat någon av de andra. Amazing. Alla har verkligen gett järnet – utifrån sina egna förutsättningar. Trots vinterväder med ömsom snö, ömsom nollgradigt regn, hårda nordanvindar och/eller sträng kyla (vi har haft under det normala hela februari) har det i Skåne satts flera personliga poängrekord. Stamina/Staminator/Staminatore har delats ut på löpande band och många av oss har fått uppleva nya platser tack vare denna utmaning. Kort sagt vi är helnöjda. Lagvinsten blev väl bara en bonus ovanpå var och ens personliga Turfande.

Vi är helt klart öppna för nya lagutmaningar i framtiden. Nu är det dock trötta ben och huvuden i Skåne och många av oss måste återvända till det normala livet för ett tag.

Tack för oss.

/Skånelaget

Blabert
Zonemaker

Re: Sv: Skåne utmanar!

Postby Blabert » 03 Mar 2013, 08:10

Kul att ni haft en bra och rolig omgång där nere! Peppet uteblev inte i Stockholm heller, men det var ofta uppförsbacke när massa icke lagmedlemmar gick loss på våra zoner... Det bästa för mig personligen var att lagkampen bäddade för fortsatt engagemang i elitdivisionen, något jag verkligen inte hade räknat med :-) Dessutom hade vi tid för samkväm på lokal, sånt som förlorare kan unna sig ;-) Ser fram emot revansch... :-)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image

KPD

Postby KPD » 26 Apr 2013, 00:28

Efter mitt förra inlägg i tråden fick jag ett personligt meddelande från en person, som tydligen inte vill framträda med sina åsikter, så jag nämner inget namn. Personen, som hade hoppat av från Stockholmslaget under tävlingen, skrev först förvånansvärt nyanserat. Emellertid höll jag inte med honom, och då ändrade han ton. Hans andra meddelande avslutade han:

"Men grattis till vinsten. Nu vet du hur en dopad vinnare känner sig."

Det var inte bara enfaldigt. Det var oförskämt också, men så handlar en rättshaverist. Han känner sig förorättad och slår blint omkring sig, när han inte får som han vill. Sanningen är den, att jag under tävlingen var sjukskriven en tid p.g.a. ryggskott. När det var som värst, kunde jag inte ens gå till zonen i kvarteret bredvid. Eftersom jag inte var till någon nytta, erbjöd jag mig att lämna laget, men Skånelaget ville att även de som inte kunde ta så många zoner skulle vara med. Utan mig skulle genomsnittspoängen för laget ha blivit högre.

Jag känner alltså inte att jag bidrog till segern. Däremot vann jag en personlig seger, när jag började kunna gå igen. Det är naturligtvis tråkigt, när någon - låt vara avhoppare - ser mig som en fuskare, när jag kämpade och tack vare turf tog promenader igen, när jag kunde det.

Det kan förefalla märkligt, att skriva detta först nu, men av hänsyn till den dåliga stämning som uppstod mot slutet av tävlingen, valde jag att vänta litet. Jag vill dock klargöra min inställning, innan jag nästa gång deltar i en lagtävling.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Return to “Spelrelaterat”