Utlandsturf och datatrafik

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by TBIT »

Snyggt jobbat med kartan!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

Då det dessutom går att rita i kartan så är det en utmärkt funktion för att lägga zonförslag :) Denna ska jag använda mycket, och skryta fram mycket :D
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

affanicaffan wrote:Jag förstår hur du tänker, och har en kml-fil för umeås zoner... men jag har problem med att få Distance Measurements tool att fungera, jag har aktiverat funktionen, men hur börjar jag mäta?

edit: nu har jag börjat mäta, men hur ser jag hur långt jag har mätt?
Hoppade avståndsmätningen hos Google Maps igång för dig någon gång? Den funkade först inte för mig heller av någon anledning, men började plötsligt visa avståndet efter ett tag...
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

UrbanGeeks wrote:
affanicaffan wrote:Jag förstår hur du tänker, och har en kml-fil för umeås zoner... men jag har problem med att få Distance Measurements tool att fungera, jag har aktiverat funktionen, men hur börjar jag mäta?

edit: nu har jag börjat mäta, men hur ser jag hur långt jag har mätt?
Hoppade avståndsmätningen hos Google Maps igång för dig någon gång? Den funkade först inte för mig heller av någon anledning, men började plötsligt visa avståndet efter ett tag...
Igår när jag testade fungerade det inte, men idag fungerar det klockrent... förutom att man inte kan klicka på sina kml-punkter och linjen dras till dessa. Istället måste man zooma in och träffa zonen, vilket inte ger en perfekt mätning... men det duger ju
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

Igår när jag testade fungerade det inte, men idag fungerar det klockrent... förutom att man inte kan klicka på sina kml-punkter och linjen dras till dessa. Istället måste man zooma in och träffa zonen, vilket inte ger en perfekt mätning... men det duger ju
Jag har lagt till en enkel funktion som mäter fågelvägen mellan zoner, du kan ju testa det om du har lust.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

UrbanGeeks wrote: Jag har lagt till en enkel funktion som mäter fågelvägen mellan zoner, du kan ju testa det om du har lust.

Helt fantastiskt!!!!!!!!! Min nya favvosida (förutom warded och turfgame förstås) :) Stort tack för det : :D
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

Såklart var jag ju bara tvungen att skapa den ultimata turfrutten som täcker in ALLA Umeås 215 zoner :D Det blir ju väldigt missvisande med fågelvägen, men jag kan åtminstone säga att jag inte korsade något vattendrag där det inte fanns en bro i närheten, hade jag helt struntat i kartan och logik hade jag nog kunnat få sträckan till under 100 km. Men den här rundan skulle faktiskt vara möjlig att köra, även om den skulle slita väldigt hårt på kroppen :P

https://www.dropbox.com/s/tt48bz3f81xjk ... .34.23.png
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

Sidan är ju HELT OTROLIGT BRA!!!!

Med streetview, antal takes, mäta avstånd och mycket annat trevligt får du den största digitala applåden jag kan uppbringa :D:D :D

Bra jobbat UrbanGeeks!!!!!
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

Felanmälan:
Nu verkar funktionen där man exporterar zoner vara ur funktion, man får följande felmeddelande:
type Status report

message /TurfSiteToFusionTables/zones.kml

description The requested resource (/TurfSiteToFusionTables/zones.kml) is not available.
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

affanicaffan wrote:Felanmälan:
Nu verkar funktionen där man exporterar zoner vara ur funktion, man får följande felmeddelande:
type Status report

message /TurfSiteToFusionTables/zones.kml

description The requested resource (/TurfSiteToFusionTables/zones.kml) is not available.
Tack för felrapporten och den positiva feedbacken. Felet ska vara åtgärdat nu.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”