Utlandsturf och datatrafik

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

affanicaffan wrote:Slutar aldrig att förundras över hur snabbt och hur bra din sida utvecklades, den är fortfarande ett mycket trevligt verktyg även för mig som numera endast turfar när jag råkar stå i en zon, pga skadebekymmer.
Men att på ett lätt och smidigt sätt kunna se vilka zoner som tillkommit sedan jag sist var aktiv är väldigt bra, men jag kom också på ett nytt förslag om du fortfarande är sugen på att förbättra din redan så bra sida:
*Kunna göra en 200-meters radie runt en zon när man klickar på den. Kanske att detta bör vara valbart i stil med "Measure-funktionen" i nedre hörnet. Detta är intressant för att veta var (enligt Turfs officiella riktlinjer), det lämpar sig att ha en zon, även om det i vissa fall är betydligt närmare än så fågelvägen :)
Du hittar nu en möjlighet att slå av och på visning av zon-radien nere på Measure-verktyget.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

UrbanGeeks wrote:Du hittar nu en möjlighet att slå av och på visning av zon-radien nere på Measure-verktyget.
:D Du är ju bara bäst ;)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by LeiLar »

Visst är han!! :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by DIProgan »

Finns det möjlighet att visa hur stor arean är för ens markerade område?
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by Bluebirch »

Jag kan inte göra KML-filer längre. Får en helsida med felmeddelanden. Vem är trasig, jag eller kartverktyget?

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

Bluebirch wrote:Jag kan inte göra KML-filer längre. Får en helsida med felmeddelanden. Vem är trasig, jag eller kartverktyget?

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
Nu skall det funka igen!
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by TBIT »

Felanmälan: zonen RonnMulleOne ligger tyvärr inte på rätt ställe på turf.urbangeeks.org

Uppdatering: Gäller även RonWaterTow.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by LeiLar »

Jag ser då inga zoner alls i dag. :( På urbangeeks menar jag förstås. :)

EDIT: Nu funkar det igen. Härligt! :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Sozu
Posts: 57
Joined: 04 Nov 2014 14:51
Country: Sweden
Location: Luleå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by Sozu »

Hur säkrar jag så att inte Locus tar datatrafik? Går det att inaktivera datatrafik i appen? Jag verkar inte ha funnit det.
Har nu laddat ner det, laddat även ner Sverige kartan som jag lagt in (tror det är gjort rätt, har då inte datatrafik på nu när jag startade appen och verkar då kunna se min stads karta). Samt laddat ner zonerna nu och verkar vara rätt.
Men när jag är ute med Turf kommer jag ha på internet hela tiden, kommer ha på Turf hela tiden i pro-mode medans jag använder Locus som navigationsapp till zonerna bl.a
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by StarDust »

Om du har gjort rätt med Sverigekartan så ska den inte dra mer trafik än eventuellt till raklamen ifall du inte kör den betalade versionen.

Du kan kolla om den drar trafik om du går in på mobilens inställningar och väljer dataanvändning. Där kan man se användningen specifikt för olika appar. Har du en äldre version av Android OS så kan du tanka appar för det här. Jag använder fortfarande Watchdog för dess enkla widget till exempel.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”