Utlandsturf och datatrafik

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by wanwa »

UrbanGeeks,

Osäker på om du vill ha fler önskemål på framtida funktioner till din suveräna tjänst...
men en grej som jag inte kunde låta bli att tänka när jag använde den senaste funktionen 'Count zones' var att det vore smidigt om den summerade datan över de valda zonerna.
Så att det blir typ såhär:

You have selected X zones
TP (selected zones): X
PPH (selcted zones): X


..ja, typ något sånt. Hade varit fräckt, tycker jag. :)

Tack igen för sidan/tjänsten.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

wanwa wrote:UrbanGeeks,

Osäker på om du vill ha fler önskemål på framtida funktioner till din suveräna tjänst...
men en grej som jag inte kunde låta bli att tänka när jag använde den senaste funktionen 'Count zones' var att det vore smidigt om den summerade datan över de valda zonerna.
Så att det blir typ såhär:

You have selected X zones
TP (selected zones): X
PPH (selcted zones): X


..ja, typ något sånt. Hade varit fräckt, tycker jag. :)

Tack igen för sidan/tjänsten.
Briljant :D
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

embeoo wrote:
UrbanGeeks wrote:
embeoo wrote:Funkar sidan för er? Jag hinner precis se en popup, men den hamnar bakanför innan jag hinner läsa vad det står. Sedan är gui:t helt oresponsivt, ingenting går att trycka på, kartan går inte dra och inga zoner visas. Står NaN-NaN-NaN nere till vänster.
Vad använder du för webbläsare/version? Har testat för IE 8,9,10, Firefox och Chrome.
Safari. Sidan funkade utan problem när du först outade den, men inte nu när det var prat om ny funk. Lite bättre nu, man hinner se att kontrollerna är aktiva, datum visas för intervallet längst ned och zonerna laddas. Men sedan disablas guit och är helt dött.

Tror det har att göra med location-frågan, trots att jag godkänner visas fortfarande uppsala. I chrome funkar det synbarligen, jag får se historiska stockholm, coolt!
Har gjort en fix som jag tror kan ha åtgärdat ditt problem i Safari. Rapportera gärna hur det funkar!
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

wanwa wrote:UrbanGeeks,

Osäker på om du vill ha fler önskemål på framtida funktioner till din suveräna tjänst...
men en grej som jag inte kunde låta bli att tänka när jag använde den senaste funktionen 'Count zones' var att det vore smidigt om den summerade datan över de valda zonerna.
Så att det blir typ såhär:

You have selected X zones
TP (selected zones): X
PPH (selcted zones): X


..ja, typ något sånt. Hade varit fräckt, tycker jag. :)

Tack igen för sidan/tjänsten.
Fortsätt önska funktioner bara, så är kanske dom dyker upp förr eller senare.
Har fixat till TP/PPH nu iaf!
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

Marrrs wrote:
UrbanGeeks wrote:Fick visst lite tid över.. Det blev en ny knapp i översta raden.
Underbar sida du skapat för alla att leka med, tack!
Nästa utmaning, ruttoptimering som http://gebweb.net/optimap/?
Har funderat på att skapra rutter tidigare, men Googles API har verkat rätt begränsat i antal anrop man kan göra innan det börjar kosta pengar. Kanske får kolla på det igen iaf...
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by embeoo »

UrbanGeeks wrote: Har gjort en fix som jag tror kan ha åtgärdat ditt problem i Safari. Rapportera gärna hur det funkar!
Ännu lite bättre, nu stannar popuppen framför så jag kan berätta vad det står:

Info
Geolocation service failed.

Stänger den och då verkar allt funka som vanligt (Men duger inte Uppsala får jag naturligtvis rulla själv)


FYI, för min skull behöver du inte fixa mer.
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by Marrrs »

UrbanGeeks wrote:Har funderat på att skapra rutter tidigare, men Googles API har verkat rätt begränsat i antal anrop man kan göra innan det börjar kosta pengar. Kanske får kolla på det igen iaf...
Men en möjlighet att exportera z i ett format som kan klistras in i optimapsidan? Den kan ju inte importera KML men väl en lista i format (lat, lng). Då skulle din sida inte belastas mer alls. Optimering av rutten är ju ett verktyg med vissa brister eftersom Googles cykelvägar i Maps är lite halvfärdiga :) . Tack igen för att du tagit fram denna kartsida som är fantastiskt bra redan som den är!
8-)
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by wanwa »

UrbanGeeks wrote: Fortsätt önska funktioner bara, så är kanske dom dyker upp förr eller senare.
Har fixat till TP/PPH nu iaf!
:D Yeah! Thanks a lot! :geek:

Lite mer önskemål, eller kanske snarare idéspruteri, då...

Count zones skulle kanske även kunna innehåll:
* Takeovers - Dvs. Räknar ihop de valda zonernas total.
* Takeovers/day - Precis som när man tittar på enskild zon fast genomsnitt för alla valda zoner.
* Genomsnitts PPH - För alla valda zoner.
* Genomsnitts TP - För alla valda zoner.

Inforutan som man får upp när man klickar på en zon. Kanske skulle gå att:
* Länka till warded - Bredvid länk till turfgame.com/map och Street View (Grym!).
* Eventuellt land - (eller miniatyrflagga) efter region.

Ovanstående borde inte vara omöjligt att fixa tänker jag. Men jag är varken kodare eller den som ska göra det - så se det hellre som idéer/tips/önskemål än att jag (och andra) inte klarar oss utan det. :)


Kan lika gärna skicka på med lite (förmodligen) mer orealistiska och/eller "utvecklingstidskrävande" funktioner som du kanske kan fundera på om du vill erbjuda genom din tjänst/sida.

"List zones"
Samma procedur som 'Count zones'. Ringa in det område man är intresserad av att titta närmre på, men istället för att klicka på 'Count zones' så tänker jag mig att man klickar på något kallat typ 'List zones' och så får man en textlista över valda zoner (nothing fancy) som man sen själv kan välja att använda på olika sätt om man vill det. Finns många små användningsområden för en sådan funktion tänker jag. Typ för: bloggar, wiki, eget bruk, etc.

Övrigt:
* Kunna se Unique/Different Turfers under 'Count zones' och i "Zoninforutorna" hade varit riktigt trevligt, men jag förmodar att det inte går att lösa utan "specialhjälp"/"specialtillstånd" från DEV.
Förtydligande: Menar alltså inte att man ska se alla user-id, utan bara antalet.

* Kunna se "trender" (typ) för zoner/(valda omr.) hade också kunnat vara häftigt. Alltså, tänk att man klickar på en zon och får upp inforutan och under 'Takeovers' där så skulle det kunna stå typ "Takeovers last 24h", "Takeovers last week", Takeovers last round" eller något sånt.

* Mer ingående data om zonerna hade varit intressant/kul; 200 metersradie, mått (m & m2) på zoner, antal zonhörn, lat-long på mittpunkt av zon, etc - men det kanske inte Crew/Dev tycker. :|

Alltså. Se ovanstående inlägg som att jag bjuder på tankar - inte som att jag ber om något.
Tycker sidan är grymt bra utan alla ovanstående idéer. Tack. :)

Edit: Förtydligande
Last edited by wanwa on 10 May 2013 15:18, edited 2 times in total.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by TBIT »

Jag måste bara säga att jag tycker det var sjukt coolt med streeview-bilder!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by wanwa »

TBIT wrote:Jag måste bara säga att jag tycker det var sjukt coolt med streeview-bilder!
Håller verkligen med. Försökte säga det på ett ställe ovan, men blev lite futtigt.
COOL! ;)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”