Utlandsturf och datatrafik

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by SaLa »

UrbanGeeks wrote:
Fick visst lite tid över.. Det blev en ny knapp i översta raden.
Coolt :D
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by embeoo »

Funkar sidan för er? Jag hinner precis se en popup, men den hamnar bakanför innan jag hinner läsa vad det står. Sedan är gui:t helt oresponsivt, ingenting går att trycka på, kartan går inte dra och inga zoner visas. Står NaN-NaN-NaN nere till vänster.
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by kaninmage »

Fungerar här. =)

/Kaninmage
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

embeoo wrote:Funkar sidan för er? Jag hinner precis se en popup, men den hamnar bakanför innan jag hinner läsa vad det står. Sedan är gui:t helt oresponsivt, ingenting går att trycka på, kartan går inte dra och inga zoner visas. Står NaN-NaN-NaN nere till vänster.
Vad använder du för webbläsare/version? Har testat för IE 8,9,10, Firefox och Chrome.
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by Marrrs »

UrbanGeeks wrote:Fick visst lite tid över.. Det blev en ny knapp i översta raden.
Underbar sida du skapat för alla att leka med, tack!
Nästa utmaning, ruttoptimering som http://gebweb.net/optimap/?
8-)
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by embeoo »

UrbanGeeks wrote:
embeoo wrote:Funkar sidan för er? Jag hinner precis se en popup, men den hamnar bakanför innan jag hinner läsa vad det står. Sedan är gui:t helt oresponsivt, ingenting går att trycka på, kartan går inte dra och inga zoner visas. Står NaN-NaN-NaN nere till vänster.
Vad använder du för webbläsare/version? Har testat för IE 8,9,10, Firefox och Chrome.
Safari. Sidan funkade utan problem när du först outade den, men inte nu när det var prat om ny funk. Lite bättre nu, man hinner se att kontrollerna är aktiva, datum visas för intervallet längst ned och zonerna laddas. Men sedan disablas guit och är helt dött.

Tror det har att göra med location-frågan, trots att jag godkänner visas fortfarande uppsala. I chrome funkar det synbarligen, jag får se historiska stockholm, coolt!
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

UrbanGeeks wrote: Fick visst lite tid över.. Det blev en ny knapp i översta raden.
<3 Underbart :D :D :D

DÅ kommer jag direkt med nästa förslag, går det att lägga in regionsgränserna på kartan (som streckade eller heldragna linjer)?
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by kaninmage »

Regionsgränserna finns väl redan där (samma sak som länsgränser, och de bistår Google Maps med)?

/Kaninmage
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

affanicaffan wrote: DÅ kommer jag direkt med nästa förslag, går det att lägga in regionsgränserna på kartan (som streckade eller heldragna linjer)?
Nämen usch vad jag känner mig dum :oops:
De fanns ju redan där ;)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

kaninmage wrote:Regionsgränserna finns väl redan där (samma sak som länsgränser, och de bistår Google Maps med)?

/Kaninmage
Facepalm x massor :oops:
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”