Vår - massa nya spelare

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Cee
Country: Sweden

Vår - massa nya spelare

Postby Cee » 08 May 2013, 10:44

Körde en runda genom Göteborg från ca 1930 till 2200 igår. Var helt plötsligt riktigt mycket folk ute vilket det genast gjorde det lite klurigare att spela. Innan så har det varit kanske 3-4 andra ute i Göteborg om kvällarna, kanske några mer vid peak på helgerna. Nu var det helt plötsligt 3-4 stycken i minsta lilla område. Helt plötsligt gick det inte att trampa på genom den där vanliga rundan jag vant mig vid, istället fick man börja förutsett hur andra skulle cykla, vänta ut mer block-tider osv. Såg även många namn jag inte kände igen, vet inte om de har legat i ide över vintern eller om det är folk som har börjat precis nu. Hade riktigt roligt där på kvällen!

Var väldigt mycket mer folk i övrigt med. Många grillare, promenerande par och massor av fina sportande tjejer att vila ögonen på.

Är det en tillfällig bom nu bara för att det var en av de första varmare kvällarna eller ser spelandet ut ungefär så under hela sommaren sedan? För mig som inte spelat aktivt så länge så var det en liten omställning nu.

coolacrille

Re: Vår - massa nya spelare

Postby coolacrille » 08 May 2013, 10:55

Det kommer såna vågor av spelare ibland. Till och med här i lilla stan så sker det. Orsaken varierar men det som består är att det lugnar ner sig ganska snabbt. En av typ sju-åtta fortsätter, de andra inser hastigt vilken fysisk utmaning Turf är och ger sig helt enkelt :)

Blabert
Zonemaker

Re: Sv: Vår - massa nya spelare

Postby Blabert » 08 May 2013, 10:59

Sista varma omgångarna förra året bjöd väl på upp emot 2400 turfare som tog minst en zon, så ja, aktiviteten är definitivt högre på sommarhalvåret :-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image

keasp72

Postby keasp72 » 08 May 2013, 11:24

Tänkte på det häromdagen att jag tycker lite synd om nybörjare i Västerås just nu. Det var galet här innan och det är definitivt inte bättre nu när det är regionskamp mot Stockholmarna. Hoppas inte att alla ger upp när det är blockat överallt och hela tiden :)

Kommer att besöka Göteborg i nästa vecka. Tänkte hyra cykel en kväll och ge mig ut. Hoppas på ett vänligt mottagande av Gbg-turfarna.

farbrorP

Postby farbrorP » 08 May 2013, 13:07

Kommer att besöka Göteborg i nästa vecka. Tänkte hyra cykel en kväll och ge mig ut. Hoppas på ett vänligt mottagande av Gbg-turfarna.
Klart du är välkommen. Var dock beredd på att det ibland blir lite trångt i Centrum, det enda området
i Götet som är hyfsat snabb-/lätturfat.

keasp72

Postby keasp72 » 08 May 2013, 20:12

Klart du är välkommen. Var dock beredd på att det ibland blir lite trångt i Centrum, det enda området
i Götet som är hyfsat snabb-/lätturfat.
Tackar, och eftersom ni i Gbg stöttar oss i Västmanland i omgångens regionskamp mot Stockholm så låter ni mig såklart härja fritt i centrum på måndag kväll :D

Följ lagkampen här http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... 2C41%2C121

farbrorP

Postby farbrorP » 08 May 2013, 21:14

Vi får la se. ;)

speedmaster100

Postby speedmaster100 » 11 May 2013, 08:15

Vi får la se. ;)
Just det :twisted:

farbrorP

Postby farbrorP » 15 May 2013, 22:11

Det såg ut som om du fick en väldigt lugn vistelse här, eller har jag fel?

Return to “Spelrelaterat”