Utlandsturf

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
LeiLar
Country: Sweden

Utlandsturf

Postby LeiLar » 03 Sep 2013, 08:31

Jag var i Wien för ett tag sedan men kunde inte ta det två zoner som fanns där. Provade med min Nexus 4 och min Nexus 7 - no way. Testade till och med med ett österrikiskt SIM-kort. Det gick inte heller? Vadan detta? Ska man behöva köpa en telefon i Österrike? Någon som har koll på detta?
En relaterad undring: jag ska över till Finland om någon vecka. Hur kommer jag billigast undan med mitt turfande där? Givetvis använder jag Urbangeeks modell men det kan nog bli dyrt trots detta. Förslag mottages tacksamt!
Image
(LeiLar, Turf member since: 2013-01-26 00:37:51)

NewDawn

Re: Utlandsturf

Postby NewDawn » 03 Sep 2013, 17:18

Kan orsaken till att det inte fungerade med dina telefoner vara att du inte hade utlandsroaming aktiverat? Det måste i alla fall jag slå på om jag ska få datatrafik i utlandet. (Då kör jag i promode för att hålla nere mängden data och därmed kostnaden).
Däremot har jag inget förslag på varför det inte fungerade med det alternativa SIM-kortet.

LeiLar

Postby LeiLar » 03 Sep 2013, 17:38

Jodå, visst hade jag roaming aktiverat. Men inte hjälpte det, inte. :(
För att hålla ner mängden data kör jag med Locus, gratis offlinekartor och KML-filer från UrbanGeeks: http://turf.urbangeeks.org/ Synnerligen smidigt! Mycket billigare och väldigt lätt att hitta zonerna. Men som sagt, i Österrike sket det sig. I Berlin gick det utan problem.
Image

LeiLar

Postby LeiLar » 06 Sep 2013, 12:12

*bump*
Image

UrbanGeeks

Postby UrbanGeeks » 06 Sep 2013, 13:08

Jag var i Wien för ett tag sedan men kunde inte ta det två zoner som fanns där. Provade med min Nexus 4 och min Nexus 7 - no way. Testade till och med med ett österrikiskt SIM-kort. Det gick inte heller? Vadan detta? Ska man behöva köpa en telefon i Österrike? Någon som har koll på detta?
En relaterad undring: jag ska över till Finland om någon vecka. Hur kommer jag billigast undan med mitt turfande där? Givetvis använder jag Urbangeeks modell men det kan nog bli dyrt trots detta. Förslag mottages tacksamt!

Just för Finlands-turf så funderade jag lite på det i somras.

Hittade detta alternativ, som kanske inte gör sig så bra om du ska iväg väldigt snabbt:
http://www.holidayphone.se/

Hittade också denna ganska nya tråd om kontantkortssurf i Finland. Verkar som man kan få ganska mycket data till rimligt pris:
http://www.sweclockers.com/forum/75-mob ... i-finland/

LeiLar

Postby LeiLar » 06 Sep 2013, 16:59

Tack! Du är en klippa! :)
Image

Return to “Spelrelaterat”