Anti-Bilturf cirkel

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Wallen
Zonemaker
Country: Sweden

Re: Anti-Bilturf cirkel

Postby Wallen » 10 Sep 2013, 15:45

Bilturf är och kommer nog även i fortsättningen vara tillåtet då det är mer eller mindre omöjligt att förhindra det utan att ta fokus från sånt som är betydligt högre prioriterat. Mao så är det bara att acceptera bilturfningens existens. Om man har problem så gissar jag att det är relaterat till särskilda zoner och då föreslår jag att de som upplever problem felanmäler zonerna så kan ansvarig zonläggare ta sig en titt om någon kan och bör göras.

Byggaren
Zonemaker

Postby Byggaren » 10 Sep 2013, 17:49

Bilturf är och kommer nog även i fortsättningen vara tillåtet då det är mer eller mindre omöjligt att förhindra det utan att ta fokus från sånt som är betydligt högre prioriterat. Mao så är det bara att acceptera bilturfningens existens. Om man har problem så gissar jag att det är relaterat till särskilda zoner och då föreslår jag att de som upplever problem felanmäler zonerna så kan ansvarig zonläggare ta sig en titt om någon kan och bör göras.
Känner att ett förtydligande är på sin plats. Zoner som är bilvänliga är EJ att betrakta som en felaktig zon, då bilturfning är ett helt legitimt sätt att turfa på. Farliga zonplaceringar, tex på bilvägar mm är inte ok. Men som jag tror wallen menar, det finns ställen där bilar tex åker ut på gräsmattor mm en bit från vägen. Är det ett stort problem kan väll justering av zonen övervägas.
Men bästa vore förståss om bilförare respekterar gällande regler kring terrängkörning mm.

Cee

Postby Cee » 10 Sep 2013, 18:20

Finns det något exempel på där någon som har ägnat sig åt en stor del bilturfning har kommit top3 eller bra till över huvud taget?

Vet att jag har sett någon som haft stora delar av norra Sverige, Finland och eventuellt lite i östeuropa ligga långt upp i listan. Får väl nästan utgå från att i alla fall transporterna mellan städerna inte skett till fots eller till cykel där. Dock så är väl hela det projektet i sig något i hästväg prestationsmässigt så jag tycker inte att man kan säga så mycket om det. Har svårt att se hur till exempel denna tekniken på något sätt skulle stävja det när man är i ett litet norrländskt samhälle med 3 zoner med.

DIProgan

Postby DIProgan » 10 Sep 2013, 20:15

Framstår för mig som att samtliga välplacerade är bilturfare men jag har såklart inte den informationen. Folk får väl berätta hur de gör med bilen om de känner för det.

speedmaster100

Postby speedmaster100 » 11 Sep 2013, 07:58

Here we go again...

Att lasta in cykeln i bilen och åka flera mil till en annan stad, annat land är i min mening inte att betrakta som bilturf.

Men att försöka definiera bilturf blir som vanligt en pseudodiskussion imo. även om jag just bidrog till att göra det.

Surt ämne :roll:

DIProgan

Postby DIProgan » 11 Sep 2013, 09:32

Känns rätt enkelt tycker jag. Om man tar bilen till en plats mindre än en mil bort har man bilturfat.

mortuus
Donator

Postby mortuus » 11 Sep 2013, 10:25

Here we go again...

Att lasta in cykeln i bilen och åka flera mil till en annan stad, annat land är i min mening inte att betrakta som bilturf.

Men att försöka definiera bilturf blir som vanligt en pseudodiskussion imo. även om jag just bidrog till att göra det.

Surt ämne :roll:
Håller inte med, ta bilen till ett annat land eller göra en genomresa i sverige och köra igenom där är precis bilturf och inget annat för hur passar det på "outdoor addiction" kan man ju fråga sig..., Man kommer ju hyffsat högt upp på topplistan genom att använda bilen faktiskt.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage

Blabert
Zonemaker

Re: Sv: Anti-Bilturf cirkel

Postby Blabert » 11 Sep 2013, 10:43

Så länge man kan behålla sina zoner i döda regioner och bilturfa så lär det stanna, är heller inte förtjust i dom som satt det i system varje månad hålla på så.
Inom en snar framtid kommer man inte tjäna något på att behålla zoner i döda regioner.

Om jag ska tycka något om ämnet i övrigt så är det i min mening ganska skrämmande och diskriminerande att utesluta en grupp turfare bara för att deras beteende inte passar en annan grupps. Alla är välkomna, alla som tar zoner oavsett färdsätt är en del av att göra spelet intressant och kul. Även om det ibland är frustrerande.

Cyklister gillar inte spökturfande gåturfare, gåturfare gillar inte cyklister som kör åttor runt dom, ingen gillar bilturfare, alla hatar de som har tid att turfa kl 22-02 för att lägga beslag på natt-pph och så vidare.......

Ohållbart tankesätt i mitt tycke. Var glad att zonerna tas, det fanns en tid när man fick sitta och stirra på sina gröna zoner dag ut och dag in..

Tapatalked from my Xperia Z
Image

DIProgan

Postby DIProgan » 11 Sep 2013, 11:47

Ja i så fall så får de ju låta mig tävla i en Formel 1 bil på Stockholm Maraton annars blir jag ju diskriminerad. *ta sig för pannan*

Byggaren
Zonemaker

Re: Sv: Anti-Bilturf cirkel

Postby Byggaren » 11 Sep 2013, 11:48

Så länge man kan behålla sina zoner i döda regioner och bilturfa så lär det stanna, är heller inte förtjust i dom som satt det i system varje månad hålla på så.
Inom en snar framtid kommer man inte tjäna något på att behålla zoner i döda regioner.

Om jag ska tycka något om ämnet i övrigt så är det i min mening ganska skrämmande och diskriminerande att utesluta en grupp turfare bara för att deras beteende inte passar en annan grupps. Alla är välkomna, alla som tar zoner oavsett färdsätt är en del av att göra spelet intressant och kul. Även om det ibland är frustrerande.

Cyklister gillar inte spökturfande gåturfare, gåturfare gillar inte cyklister som kör åttor runt dom, ingen gillar bilturfare, alla hatar de som har tid att turfa kl 22-02 för att lägga beslag på natt-pph och så vidare.......

Ohållbart tankesätt i mitt tycke. Var glad att zonerna tas, det fanns en tid när man fick sitta och stirra på sina gröna zoner dag ut och dag in..

Tapatalked from my Xperia Z
Amen!

Return to “Spelrelaterat”