Spelet kraschar med Motorola Atrix

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Skuggvarg
Country: Sweden

Spelet kraschar med Motorola Atrix

Postby Skuggvarg » 20 Dec 2013, 16:23

Jag köpte en Motorola Atrix (4G) på Tradera och skulle testa Turf i den men spelet kraschade så fort jag fick GPS-kontakt och gubben visade sig på skärmen. Förvisso har Atrix bara Android 2.3 och jag ska uppdatera den till en nyare version medels rootning och flashning, men det är förvånande att spelet kraschar totalt när det har funkat i en annan mobil som körde Android 2.2.

Några idéer om vad detta kan bero på? Vilken Androidversion krävs "officiellt" för att spelet ska funka? Kan det vara något strul med GPS-enheten i Atrixen som gör att det blir så här? Någon som upplevt något liknande.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194

Cee

Re: Spelet kraschar med Motorola Atrix

Postby Cee » 21 Dec 2013, 15:25

Det ska funka från 2.0 och upp. Även om två olika versioner kör samma generation av Android så behöver det inte vara en garanti att det funkar på båda. Tillverkarna modifierar Android till just sina telefoner så det kan finnas småsaker som skiljer sig mellan dem.

Om du inte redan har rapporterat att appen crashar när den har gjort det så gör det nästa gång. Det kan hjälpa utvecklarna lite på traven. Skapa ett inlägg här med: http://issues.turfgame.com/

tretton

Re: Spelet kraschar med Motorola Atrix

Postby tretton » 21 Dec 2013, 20:11

Funkar GPS-en i andra appar där du använder GPS lär det inte handla om ett fel på GPS-en i alla fall...
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.

Return to “Spelrelaterat”