Revisits

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Revisits

Post by Byggaren »

Gillar också iden med fler revisitormedaljer, för tex 50 (nuvarande) 100, 150 osv.

men att ge full poäng för revisit är fel enligt grundtanken som går ut på att ta zoner av varandra, och därför ska just detta premieras. Revisit infördes som en nödlösning då aktiviteten var väldigt låg även i storstäder för att man inte skulle behöva sitta och stirra på sina gröna zoner dag ut och dag in.
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Revisits

Post by Goose72 »

Jag tycker fortfarande att det borde vara en timer på hur länge man kan äga en zon, när den gått ut blir zonen neutral igen. Detta för att förhindra hording av pph i "döda" områden samt för att ge de i områden med låg aktivitet, en chans att få mer poäng och takes.

Tycker för övrigt att revisit borde räknas som en take det också, så att man kan köra vesslor etc utan att behöva vänta in att någon annan ska ta de som behövs för en snabb (ända) slinga(n). Och att man samtidigt gör take time lika som för en vanlig zon.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Revisits

Post by StarDust »

Det har lösts genom att zoner kan numera sjunka till 0 pph.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Revisits

Post by acachberga »

StarDust wrote:
Kingslayer wrote:Så om man vill vara med och turfa "på riktigt" i småorter blir man tvungen att regga ett fejkkonto och köra hamsterhjul med sig själv. Fånigt. :?
Nix, inte alls. Man raggar spelare som till exempel R@W i Åsele lyckats göra. Jag som zonbyggare håller även extra koll på sådana orter när jag märker en ökning av spelare. Det gjorde jag till exempel med Bollnäs som fick en fördubbling av zoner för det härjades runt som tusan där ett tag. Tyvärr är aktiviteten inte lika hög längre så zonbygget har stannat av där.

Sent from my GT-I9295
Fast det är väl inte så lätt att ragga spelare om man bor på en liten ort utan zoner och dom närmaste ligger miltals bort. Scenario:
-Jag tycker du ska börja turfa/spela turf. Det är jättekul
- Vad ska jag göra då?
- Du sticker iväg till Utböle (4 mil bort) och står där på ett ställe i 45 sekunder. Sen drar du till Fjöllköping (2 mil till) och står där i 45 sek. Sen kan du fara till Gnistböle, ytterligare 4 mil bara och gör samma sak. Sen kan du åka hem. Det låter väl kul? Du får 465 poäng och behöver bara åka 14 mil.
- Låter ju.... ska tänka på saken ... Tack för tipset. Nu ska jag mocka efter korna.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Revisits

Post by StarDust »

Du menar väl sticker iväg från Utböle? ;)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Revisits

Post by Velocipedryttaren »

Goose72 wrote:Jag tycker fortfarande att det borde vara en timer på hur länge man kan äga en zon, när den gått ut blir zonen neutral igen. Detta för att förhindra hording av pph i "döda" områden samt för att ge de i områden med låg aktivitet, en chans att få mer poäng och takes.

Tycker för övrigt att revisit borde räknas som en take det också, så att man kan köra vesslor etc utan att behöva vänta in att någon annan ska ta de som behövs för en snabb (ända) slinga(n). Och att man samtidigt gör take time lika som för en vanlig zon.
Jag tro mer på att förändra både take och pph, take borde baseras på avstånd till närmaste zon. Kanske ett snitt på avstånd till dom 5-6 närmaste zonerna, det tycker jag ligger mer hos kodknapparna om det ska vara närmaste eller dom närmaste zonerna. PPH borde styras av hur många unika turfare som tar zonen och låta pph sjunka med tiden man äger zoner och revist ska höja pph till zonens max taket igen, det tycker jag känns mer rättvist och ger turfare i små orter lite mer rättvisa även om det ändå kommer att vara bättre i lite större orter. Men någon millimeter rättvisa går aldrig att skapa, men den som är aktiv ska ha fördel.
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Revisits

Post by Changrila »

Nu sitter jag här i norra Sthlm och har ett litet gäng zoner som jag kan ta revisit på. Gör jag det? Nej, jag tog visserligen en zon när jag morgonrastade hunden, men enbart för att jag går förbi zonen ändå.

Resultatet av det här blir dock INTE att jag ger mig iväg till andra områden och turfar. Alla zoner i min kommun har jag redan tagit och de som inte är mina nu, de är tråkiga. Längre bort hinner jag inte ta mig varje dag, har inte råd heller för den delen. Resultatet blir alltså att jag turfar mindre och det känns trist.

Anledningen är dock inte att man får så fånigt låg poäng av att ta zonerna, anledningen är istället att en revisit inte räknas som en take. Jag är inte allt för långt från ny take-medalj, men ska jag gå runt för att plocka zoner av mig själv så kommer jag aldrig få den. Då går jag hellre kortaste vägen till skogen och tar promenader där, utan turf-omvägar och hoppas att någon tar zonerna av mig snart så att jag kan börja turfa ordentligt igen.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Revisits

Post by Velocipedryttaren »

Det är lika mycket jobb att göra en revisit som att ta zonen gången innan, borde inte vara någon skillnad varken på take poäng eller att räknas som take.
Changrila wrote:Nu sitter jag här i norra Sthlm och har ett litet gäng zoner som jag kan ta revisit på. Gör jag det? Nej, jag tog visserligen en zon när jag morgonrastade hunden, men enbart för att jag går förbi zonen ändå.

Resultatet av det här blir dock INTE att jag ger mig iväg till andra områden och turfar. Alla zoner i min kommun har jag redan tagit och de som inte är mina nu, de är tråkiga. Längre bort hinner jag inte ta mig varje dag, har inte råd heller för den delen. Resultatet blir alltså att jag turfar mindre och det känns trist.

Anledningen är dock inte att man får så fånigt låg poäng av att ta zonerna, anledningen är istället att en revisit inte räknas som en take. Jag är inte allt för långt från ny take-medalj, men ska jag gå runt för att plocka zoner av mig själv så kommer jag aldrig få den. Då går jag hellre kortaste vägen till skogen och tar promenader där, utan turf-omvägar och hoppas att någon tar zonerna av mig snart så att jag kan börja turfa ordentligt igen.
m3tr0
Posts: 24
Joined: 17 May 2012 23:17
Country: Sweden

Re: Revisits

Post by m3tr0 »

Velocipedryttaren wrote:Det är lika mycket jobb att göra en revisit som att ta zonen gången innan, borde inte vara någon skillnad varken på take poäng eller att räknas som take.
Changrila wrote:Nu sitter jag här i norra Sthlm och har ett litet gäng zoner som jag kan ta revisit på. Gör jag det? Nej, jag tog visserligen en zon när jag morgonrastade hunden, men enbart för att jag går förbi zonen ändå.

Resultatet av det här blir dock INTE att jag ger mig iväg till andra områden och turfar. Alla zoner i min kommun har jag redan tagit och de som inte är mina nu, de är tråkiga. Längre bort hinner jag inte ta mig varje dag, har inte råd heller för den delen. Resultatet blir alltså att jag turfar mindre och det känns trist.

Anledningen är dock inte att man får så fånigt låg poäng av att ta zonerna, anledningen är istället att en revisit inte räknas som en take. Jag är inte allt för långt från ny take-medalj, men ska jag gå runt för att plocka zoner av mig själv så kommer jag aldrig få den. Då går jag hellre kortaste vägen till skogen och tar promenader där, utan turf-omvägar och hoppas att någon tar zonerna av mig snart så att jag kan börja turfa ordentligt igen.
Håller med. Revisits är väldigt tråkiga. Jag tar bara dem när jag ändå passerar området. Sällan jag gör nån revisit-runda såvida inte det är för att ta revisitor-medaljen men den har jag ju redan.

Mitt förslag:

Full takepoäng
Att den räknas som en take
Att man får höra "zone taking" osv
Slippa vänta i 23/24 timmar (1-6 timmar kanske)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Revisits

Post by StarDust »

Risken är att det skulle kunna bli en inflation av poäng jag skulle vilja se lite statistik på det. Vore kul att se hur det skulle påverka stora resp små städer, eftersom det är nog mindre städer som berörs mest.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”