Revisits

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Revisits

Post by Kingslayer »

Det finns säkert någon logik bakom att revisits bara ger halv poäng, men måste man bestraffas två gånger? Efter revisitormedlajen kan man göra hur många revisits som helst utan att man får medaljer eller förbättrad statistik. För oss som bor på småorter är inte revisits självvalt, kan man inte införa en medaljserie för revisits precis som takeovers så man får något att kämpa för? :?:
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Revisits

Post by Dusty »

Lustigt du tog upp det, jag har nämligen yrkat på något sånt ett längre tag.

Läs mer här om förslaget.

Här är ett annat förslag på vad man kan göra med revisits av Scorpion.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Revisits

Post by StarDust »

Många medaljer i Turf är engångsmedaljer, för tillfället finns inga planer på att ändra på revisitmedaljen.
Turf är lite tråkigare i mindre orter med lågt antal spelare. Lyckligtvis infördes just revisit med det i åtanke. Tänk på oss i stora städer, här är man chanslös att ta revisitmedaljen!

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Revisits

Post by acachberga »

Var ska man bo för att klara av 50 revisits på max 5 dar?
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Revisits

Post by Kingslayer »

StarDust wrote:Många medaljer i Turf är engångsmedaljer, för tillfället finns inga planer på att ändra på revisitmedaljen.
Turf är lite tråkigare i mindre orter med lågt antal spelare. Lyckligtvis infördes just revisit med det i åtanke. Tänk på oss i stora städer, här är man chanslös att ta revisitmedaljen!

Sent from my GT-I9295
Så om man vill vara med och turfa "på riktigt" i småorter blir man tvungen att regga ett fejkkonto och köra hamsterhjul med sig själv. Fånigt. :?
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Revisits

Post by Kingslayer »

Dusty wrote:Lustigt du tog upp det, jag har nämligen yrkat på något sånt ett längre tag.

Läs mer här om förslaget.

Här är ett annat förslag på vad man kan göra med revisits av Scorpion.
+1
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Revisits

Post by StarDust »

Kingslayer wrote:Så om man vill vara med och turfa "på riktigt" i småorter blir man tvungen att regga ett fejkkonto och köra hamsterhjul med sig själv. Fånigt. :?
Nix, inte alls. Man raggar spelare som till exempel R@W i Åsele lyckats göra. Jag som zonbyggare håller även extra koll på sådana orter när jag märker en ökning av spelare. Det gjorde jag till exempel med Bollnäs som fick en fördubbling av zoner för det härjades runt som tusan där ett tag. Tyvärr är aktiviteten inte lika hög längre så zonbygget har stannat av där.

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Revisits

Post by Dusty »

StarDust wrote:Många medaljer i Turf är engångsmedaljer, för tillfället finns inga planer på att ändra på revisitmedaljen.
Turf är lite tråkigare i mindre orter med lågt antal spelare. Lyckligtvis infördes just revisit med det i åtanke. Tänk på oss i stora städer, här är man chanslös att ta revisitmedaljen!

Sent from my GT-I9295
Nu är ju just precis alla som bor i en storstad en vinnare när det gäller turf och aktivitet. Poängen som en revisit ger hjälper ju inte precis då man ändå inte har en chans mot toppen. Det finns desto fler medaljer för oss på små orter som vi är chanslösa att ta. Så just därför vore det roligt med en medalj som blir tuffare för storstadsbor att plocka, och vi på liten ort får något att göra med alla dessa revisits :)

Poängen är att ge en ensam turfare ett mål som t ex att jaga revisit eller en zon i en storstad som ingen tar till blir ju mera attraktiv.

Skulle vara en win win tror jag om man såg över revisits.

Edit: Absolut är det ju bäst om man kan ragga nya spelare, jag började med tre zoner i Storuman så får man aktivitet är ju det möjligt och bygga ett litet imperium :) Finns ju bar så få fanatiker på liten ort som vill turfa året om ;)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Revisits

Post by StarDust »

Jag måste säga att jag känner mig smått övertygad efter diskussionen här och lite efterforskning som jag gjorde på nuvarande medaljer. Det vore nog bra om det dök upp en revisit-medalj och ska tipsa om det till ledningen men jag är bara en underståt i det här sammanhanget. :)

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Revisits

Post by DIProgan »

Tycker fortfarande revisits ska ge full poäng. Man förlorar redan genom att inte bygga extra PPH.
Running the third-party project https://turfbridge.com
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”