GPS-navigator

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
freezemanfrost
Posts: 31
Joined: 23 May 2012 10:04
Country: Sweden

GPS-navigator

Post by freezemanfrost »

Jag har funderat på det här med GPS-navigator ett tag...

Sökt på forumet men inte hittat speciellt om det. Någon har nämnt någonstans att de haft
en navigator på handleden... Men jag tror inte riktigt det är det jag söker efter.

Är det någon som har erfarenheter av att använda GPS-navigator för att komma på plats
för att sen använda appen?

Det stör mig att TURF äter så mkt datatrafik och batteri...
Där kanske en GPS-navigator skulle kunna vara behjälplig men hur?
Det verkar funka för Geocaching men hur funkar det med Turfgame?

//Freezemanwalk
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: GPS-navigator

Post by StarDust »

Du kan gå en omväg där du kan få zonerna från turf.urbangeeks.org och sedan använda dessa positioner med hjälp av en navigator. Lite kruxigt men jag lyckades för något år sedan.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: GPS-navigator

Post by LeiLar »

Jag använder alltid Locus för att navigera till zoner när jag är utanför Umeå stad. I Finland var detta guld värt!
Några nyttiga länkar till navigationsprogrammet, till gratis kartor samt till urbangeeks:
https://play.google.com/store/apps/deta ... .pro&hl=sv
http://www.openandromaps.org/en/downloads/europe
http://turf.urbangeeks.org/
EDIT: Ytterligare en länk: http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=3009
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
freezemanfrost
Posts: 31
Joined: 23 May 2012 10:04
Country: Sweden

Re: GPS-navigator

Post by freezemanfrost »

Till sist lyckades jag med Locus. Kruxigt värre tills jag fick igång det! Men då återstår bara frågan hur man kan göra för att bara se de zoner man inte tagit. Lite bökigt att gå igenom 1800 zoner och "gömma" eller radera!
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: GPS-navigator

Post by LeiLar »

Du får väl tvärslå på appen och kolla den närmaste omgivningen där efter otagna zoner.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: GPS-navigator

Post by UrbanGeeks »

Finns inget sätt att få ut de tagna zonerna från tredjepart, bara warded har tillgång till dessa.

Men om man vill trixa lite så kan man ju gå in på sin "Map of my unique zones"-sida på warded och kolla på källkoden för sidan. Där kommer man hitta alla zonerna som google maps markörer.

Code: Select all


new google.maps.Marker({
position: new google.maps.LatLng(59.883042, 17.649803),
map: map,
icon: iconXXX
});
Om man klipper in dem i en texteditor och kör lite search & replace på det så..
Kräver onekligen en del manuellt jobb, men beroende på situation kan det kanske vara värt det.

freezemanfrost wrote:Till sist lyckades jag med Locus. Kruxigt värre tills jag fick igång det! Men då återstår bara frågan hur man kan göra för att bara se de zoner man inte tagit. Lite bökigt att gå igenom 1800 zoner och "gömma" eller radera!
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: GPS-navigator

Post by UrbanGeeks »

Jag fixade en plugin till Google Chrome som genererar en KML-fil med dina unika zoner från warded.
1. Installera pluginen från https://chrome.google.com/webstore/deta ... jdkf?hl=sv
2. Gå in på "Map of my unique zones" som inloggad på Warded: http://www.warded.se/turf/unique.php
3. Klicka på plugin-ikonen, så laddas KML-filen ned.

Tala gärna om om det inte funkar... ..eller om det funkar och du har någon nytta av det för den delen ;)
UrbanGeeks wrote:Kräver onekligen en del manuellt jobb, men beroende på situation kan det kanske vara värt det.

freezemanfrost wrote:Till sist lyckades jag med Locus. Kruxigt värre tills jag fick igång det! Men då återstår bara frågan hur man kan göra för att bara se de zoner man inte tagit. Lite bökigt att gå igenom 1800 zoner och "gömma" eller radera!
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: GPS-navigator

Post by LeiLar »

Funkar för mig i alla fall. Men jag har väl missförstått igen. Nu visas de zoner jag redan tagit klart och tydligt med ett stort 'i' i en brun ruta. De zoner jag INTE tagit visas på vanligt sätt som röda polygoner. Det vore lättare att hitta dem man INTE tagit om de varit tydligare markerade i stället.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: GPS-navigator

Post by UrbanGeeks »

LeiLar wrote:Funkar för mig i alla fall. Men jag har väl missförstått igen. Nu visas de zoner jag redan tagit klart och tydligt med ett stort 'i' i en brun ruta. De zoner jag INTE tagit visas på vanligt sätt som röda polygoner. Det vore lättare att hitta dem man INTE tagit om de varit tydligare markerade i stället.
'

Om man vill använda sina unika zoner i Locus så är det enda vettiga jag kan komma på att sätta någon liten ikon på dessa som inte skymmer en massa, typ en liten grön ring. Då kan man ju se att man ska ta alla zoner som inte har en sådan på sig. Det är ju inte optimalt, men svårt att se hur problemet skall lösas annars utan en massa jobb..

Att få ut unika till KML kanske kan användas av folk till något annat kul dock..
..och om inte så har jag iaf förenklat för mig själv dom gångerna jag vill ha ut det ;)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: GPS-navigator

Post by StarDust »

Eldräven då?

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”