Turf Videos

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
ChiliBBQ
Posts: 58
Joined: 27 May 2011 21:59

Re: Turf Videos

Post by ChiliBBQ »

Liten film med incidenter från mina två senaste turfrundor. Som cykelstad är Stockholm rejält efter.. i övrigt är väl fotgängare lika vilsna vart man är i landet ;)

User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Turf Videos

Post by erikd »

ChiliBBQ wrote:Liten film med incidenter från mina två senaste turfrundor. Som cykelstad är Stockholm rejält efter.. i övrigt är väl fotgängare lika vilsna vart man är i landet ;)
Okej, med all respekt... man kan ju också undvika att vara dumdristig och sedan visa lite hänsyn mot andra i trafiken.
Men, men. Alla turfar väl på sitt sätt antar jag. :?
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Turf Videos

Post by Blabert »

erikd wrote:
ChiliBBQ wrote:Liten film med incidenter från mina två senaste turfrundor. Som cykelstad är Stockholm rejält efter.. i övrigt är väl fotgängare lika vilsna vart man är i landet ;)
Okej, med all respekt... man kan ju också undvika att vara dumdristig och sedan visa lite hänsyn mot andra i trafiken.
Men, men. Alla turfar väl på sitt sätt antar jag. :?
Tycker det var en ganska målande bild av hur Stockholmstrafiken ser ut... Det behövs tveklöst mer cykelvägar som är avskilda från gångbanor, så man slipper sånt som i det sista klippet tex. Man blir snabbt ganska luttrad som cyklist, allt som man ser i videon sker ju dagligen, även om man försöker visa respekt för andra och inte vara dumdristig...
Image
User avatar
ChiliBBQ
Posts: 58
Joined: 27 May 2011 21:59

Re: Turf Videos

Post by ChiliBBQ »

erikd wrote:Okej, med all respekt... man kan ju också undvika att vara dumdristig och sedan visa lite hänsyn mot andra i trafiken.
Men, men. Alla turfar väl på sitt sätt antar jag. :?
Förstår din reaktion men som Blabert skriver så är det så här varje dag. Som exempel det sista klippet så hörs det att jag "plingar" på några i början men att använda ringklocka blir ofta mer riskabelt än att bara trampa på. Den stora klungan i slutet hade varit riskabel att ringa på nu råkade två oobservanta personer gå på stigen jag istället valde vid sidan.

80% av de man ringer på vänder sig om och ställer sig i vägen eller så hör de ändå inte för iPoden är på full volym. Man blir ganska luttrad på stadscykling här.. det är inte sällan det ser ut som i sista klippet på renodlade cykelbanor.
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Turf Videos

Post by erikd »

ChiliBBQ wrote:Förstår din reaktion men som Blabert skriver så är det så här varje dag. Som exempel det sista klippet så hörs det att jag "plingar" på några i början men att använda ringklocka blir ofta mer riskabelt än att bara trampa på. Den stora klungan i slutet hade varit riskabel att ringa på nu råkade två oobservanta personer gå på stigen jag istället valde vid sidan.

80% av de man ringer på vänder sig om och ställer sig i vägen eller så hör de ändå inte för iPoden är på full volym. Man blir ganska luttrad på stadscykling här.. det är inte sällan det ser ut som i sista klippet på renodlade cykelbanor.
Ja, jag menade inte att framstå som en surgubbe :) Jag har själv gjort ett par galna moves på cykeln och visst är det lite av en adrenalinrush att cykla fort bland bilar och andra hinder.
Det är bara det att man ser många i Stockholm som inte alls borde vara på cykel i trafiken och som på ett nästan drygt sätt förlitar sig på att bilar skall hålla sig undan bara för att "de på cykel är mer utsatta." Stockholm är som sagt inte en optimal cykelstad med alla sina stressade idioter i bilar - något man bör känna till för sin egen säkerhets skull.
Sedan så kan man faktiskt orsaka en del skada om man cyklar in i någon, vilket jag för övrigt själv erfarit. Därför tycker jag det är... lite onödigt.. att förlita sig på en ringklocka och sedan köra slalom mellan folk. Om man inte har en bäver på gång så är det väl inte så farligt att sakta ner lite ;)

Men som sagt, jag är själv inget helgon. Kul för övrigt att du lyckats få grejerna på film! :)
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Turf Videos

Post by Nattkryp »

"Felet" ligger ofta både hos cyklisten som håller för hög fart på en trafikerad cykelbana, likväl som dessa barnvagnsmaffior som ska gå med tre vagnar i bredd och hindra förbipasserande. I många fall är cykelbanor i t.ex. parker också markerade med skyltar för vilken sida fotgängare respektive cyklister ska hålla sig på. Detta följs mycket dåligt av både cyklister och fotgängare.

Nu har jag inte cyklat i Stockholm, men jag tycker det är tillräckligt jobbigt emellanåt även här i Gävle. Det gäller att se upp och vara beredd på oväntade händelser från sina medtrafikanter.

Själv ska jag se till att skaffa mig en hjälm så fort jag är hemma från ett besök i norrköping och Västerås de kommande dagarna. Bra cykelbelysning inköptes även idag :).
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Turf Videos

Post by Fredrick »

Det är nog lite hemskt, men fan så jag skrattar åt tjejen(?) i första incidenten! Hur tänker hon där?
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Turf Videos

Post by Arias »

Jag tror hon skiter i Chili och helt enkelt försöker dansa till musiken i lurarna !
Image
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Turf Videos

Post by Pinky »

Fredrick wrote:Det är nog lite hemskt, men fan så jag skrattar åt tjejen(?) i första incidenten! Hur tänker hon där?
Det där beteendet, gärna när man plingat åt folk som går på cykelbanan är väldigt vanligt tycker jag. Det vore bättre om de bara stog still :)
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Turf Videos

Post by Westeras »

Vad filmar ni med?
Är det GoPro eller något annat enklare
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”