Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by Blabert »

Oj, de få nya zoner jag upptäckt var en på söder och några stycken nere i hägersten. Öppnade appen nu och såg massor med gröna plus, alla ligger på tryggt avstånd från de som är med i lagtävlingen. Inga tävlar i Järna, på Björkö eller i någon håla halvvägs till Norrtälje mig veterligen för att nämna några ställen.. Södertälje fick också ett gäng välbehövliga, ingen tävlar där heller tror jag. Där stora delar av lager rör sig har det mig veterligen inte kommit mer än ett tiotal zoner.. För mig personligen har de kommit en zon där jag turfar och den har jag tagit två gånger :-)

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by tomtebloss »

3st zonmakare har hand om hela sthlmsregionen. Två st zonmakare har hand om VG. Ingen bor i den region man lägger zoner i.
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by speedmaster100 »

HappyF wrote:Grattis Stockholmslaget till er värvning av en zonläggare till laget. Eller hur ska man annars förklara den zondopning ni lyckats med? Uppskattningsvis 50-100 nya zoner i Stockholm idag, plus de 51 ni tidigare fått i september att jämföras de 8 vi fått i Västra Götaland.

Tyvärr har detta sätt att tillskansa sig fördelar i tävlingen gjort att jag tappat motivationen för tävlingen. Jag trodde i min enfald att det gick ut på att ta så många zoner/poäng som möjligt, inte att be om bättre förutsättningar av personer utanför tävlingen.

Jag hoppas att ni känner den något fadda bismaken av en eventuell seger.
Oj, jättetråkigt att du har tappat motivationen för tävlingen så här tidigt, för något som inte har skett på det sätt som du beskriver det.
Jag hoppas att dina lagkamrater stöttar dig och ser till att du kommer över det.

Ditt inlägg har skapat mycket förvåning bland Sthlm Slayers och vi hoppas att det inte skapat någon dålig stämning emellan lagen, annat än viljan att turfa mest och viljan att vinna.
;)
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by HappyF »

Blabert wrote:Oj, de få nya zoner jag upptäckt var en på söder och några stycken nere i hägersten. Öppnade appen nu och såg massor med gröna plus, alla ligger på tryggt avstånd från de som är med i lagtävlingen. Inga tävlar i Järna, på Björkö eller i någon håla halvvägs till Norrtälje mig veterligen för att nämna några ställen.. Södertälje fick också ett gäng välbehövliga, ingen tävlar där heller tror jag. Där stora delar av lager rör sig har det mig veterligen inte kommit mer än ett tiotal zoner.. För mig personligen har de kommit en zon där jag turfar och den har jag tagit två gånger :-)

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Det är väl ändå mot regionen Stockholm vi tävlar? Jag kan ju inte veta var alla i laget turfar, sen är det ju inte jättesvårt att åka i väg några mil och ta zoner.

Det jag reagerade mot var inte att det kommit massa specifika förslag om zoner i Stockholmsområdet utan att det (i mina ögon) kom som svar på Bombinas förfrågan den 9/9:
Nu när vi har regionskamp Stockholm mot Västra Götaland så vore det jätte jätte kul om ni ville vara så snälla att bygga lite zoner överallt. Det är ju så att vi har ganska långt till Danmark än var VG har ;)

Så snälla snälla snälla ett zonregn över Stockholm vore helt underbart
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by HappyF »

tomtebloss wrote:3st zonmakare har hand om hela sthlmsregionen. Två st zonmakare har hand om VG. Ingen bor i den region man lägger zoner i.
Jag vet ju att zonläggaren inte är med i kampen själv, det var ju bara ett sätt att spetsa till min poäng.
User avatar
Hoover
Posts: 3
Joined: 15 Oct 2012 06:42
Country: Sweden

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by Hoover »

HappyF wrote:Grattis Stockholmslaget till er värvning av en zonläggare till laget. Eller hur ska man annars förklara den zondopning ni lyckats med? Uppskattningsvis 50-100 nya zoner i Stockholm idag, plus de 51 ni tidigare fått i september att jämföras de 8 vi fått i Västra Götaland.

Tyvärr har detta sätt att tillskansa sig fördelar i tävlingen gjort att jag tappat motivationen för tävlingen. Jag trodde i min enfald att det gick ut på att ta så många zoner/poäng som möjligt, inte att be om bättre förutsättningar av personer utanför tävlingen.

Jag hoppas att ni känner den något fadda bismaken av en eventuell seger.
Jättetråkigt att läsa sånt här. För det första så har jag själv inte sett röken av de "50-100 nya zoner i Stockholm idag" som HappyF talar om. För det andra så äger VG just nu 1024 zoner jämfört med Stockholms 676 zoner. Någon brist på zoner hos er verkar det alltså inte finnas. Jag själv turfar stenhårt varje dag. Likaså mina lagkamrater. Jag vet att ni i VG gör detsamma. Låt oss inte börja med någon smutskastning. Jag beklagar djupt att HappyF har den inställning som ges uttryck för i dennes inlägg. Jag vill inte tro att denna uppfattning delas av resten i VG. Turfa hårt och må bästa lag vinna!
"Ingen framgång utan kamp!"
BigAl
Posts: 4
Joined: 01 Dec 2012 20:39
Country: Sweden

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by BigAl »

HappyF wrote:Grattis Stockholmslaget till er värvning av en zonläggare till laget. Eller hur ska man annars förklara den zondopning ni lyckats med? Uppskattningsvis 50-100 nya zoner i Stockholm idag, plus de 51 ni tidigare fått i september att jämföras de 8 vi fått i Västra Götaland.

Tyvärr har detta sätt att tillskansa sig fördelar i tävlingen gjort att jag tappat motivationen för tävlingen. Jag trodde i min enfald att det gick ut på att ta så många zoner/poäng som möjligt, inte att be om bättre förutsättningar av personer utanför tävlingen.

Jag hoppas att ni känner den något fadda bismaken av en eventuell seger.
Kan förstå din frustration, men att anklaga oss för fusk luktar dålig förlorare lång väg. Det du kan ha i åtanke är att i regionen Stockholm bor kanske 20% av Sveriges befolkning, och en vild gissning: åtminstone lika stor andel av de aktiva turfarna i landet. Tror inte att dessa nya zoner gör varken till eller från, eftersom vi i laget är en så liten del av de aktiva turfarna här.

My two cents...
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by speedmaster100 »

Tråden är stabil och jag vill inte hämma några frustrationer men tillbaka till lagen och fighten :twisted:

Har inte VG tagit fram någon symbol eller logga som vi kan titta på innan vi ger oss ut? :lol:
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by Kingslayer »

HappyF wrote:Grattis Stockholmslaget till er värvning av en zonläggare till laget. Eller hur ska man annars förklara den zondopning ni lyckats med? Uppskattningsvis 50-100 nya zoner i Stockholm idag, plus de 51 ni tidigare fått i september att jämföras de 8 vi fått i Västra Götaland.

Tyvärr har detta sätt att tillskansa sig fördelar i tävlingen gjort att jag tappat motivationen för tävlingen. Jag trodde i min enfald att det gick ut på att ta så många zoner/poäng som möjligt, inte att be om bättre förutsättningar av personer utanför tävlingen.

Jag hoppas att ni känner den något fadda bismaken av en eventuell seger.
Om det är någon som ska kritiseras så är det jag. Jag bor och turfar i Skåne och har nyligen blivit zonutläggare i region Stockholm med undantag av Stockholms stad. Utöver att fixa zonissues går mitt jobb ut på att lyssna på turfares önskemål om nya zoner och begripa var det i "mina" regioner i turfspelet det är rimligt och riktigt att lägga nya zoner. Eftersom vi precis bytt regioner har jag med nyfikenhet granskat mitt nya område och kunde ganska omedelbart konstatera att Södertälje är en av få orter utanför Stockholms stad där behovet var stort och har negligerats under lång tid. Det framgår också av en del mer eller mindre upprörda forumposter rörande denna stad. Jag har därför lagt det antal zoner där jag tyckte behövdes och var rimligt. Jag har inget intresse av någon lagtävling, jag bryr mig inte om den, och tekniskt sett är den inte en del av turfspelet utan något man valt att göra utöver det som är själva turf. Min omtanke har bara varit om turfarna i Södertälje för själva spelet turf. Jag har också lagt några zoner i småorter där det efterfrågats mer zoner än de ca 0-3 man hade innan - det tycker jag är rimligt att bemöta. Jag tycker också att turf skall locka till nya upplevelser och har därför lagt ett antal zoner vid det nationalhistoriskt intressanta Birka på ön Björkö och andra intressanta områden utanför städer och byar. När jag lägger zoner - över perioder som kan vara veckor - lägger jag dem med ett och samma implementeringsdatum och tid. Det betyder att det kan komma många helt plötsligt som planerats och lagts under en längre tid. Det är min stil och den kommer jag inte att ändra på. Det kommer komma fler zoner i mitt område, kanske redan i September. Vissa kommer vara i städer, vissa i byar och vissa mitt ute i naturen. Jag kan inte sluta göra mitt jobb under en månad bara för att det pågår en länskamp. Tack för ordet.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”