Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by Bombina »

NSG_turf wrote:
speedmaster100 wrote:
Håller med, kul med statistik. Vi får hoppas att någon hjälper till med detta.

Jag såg att du ville vara med i Facebook Turf Stockholm, vi har lite tight med tid för tillfället ;)
Jag bodde i Stockholm hela 80-talet, plus lite till, men har hittills bara tagit ett par zoner i huvudstan (helt nyligt). Visst kan jag vänta med att bli insläppt i Stockholms-gruppen. Sökte också en grupp för Stockholms Län, men fann ingen. Tycker i så fall att det är mycket märkligt att just Stockholms Län saknar en fb-grupp, då de flesta andra svenska turf-regioner har det.
Det finns :) sök på Turf Stockholm
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by speedmaster100 »

NSG_turf wrote:
speedmaster100 wrote:
Håller med, kul med statistik. Vi får hoppas att någon hjälper till med detta.

Jag såg att du ville vara med i Facebook Turf Stockholm, vi har lite tight med tid för tillfället ;)
Jag bodde i Stockholm hela 80-talet, plus lite till, men har hittills bara tagit ett par zoner i huvudstan (helt nyligt). Visst kan jag vänta med att bli insläppt i Stockholms-gruppen. Sökte också en grupp för Stockholms Län, men fann ingen. Tycker i så fall att det är mycket märkligt att just Stockholms Län saknar en fb-grupp, då de flesta andra svenska turf-regioner har det.
Stockholms län är en region i turf (Stockholm).
Alltså en fb-sida för hela regionen, länet.

Exempelvis Göteborg är ju inget län utan en kommun som ingår i länet Västra Götaland (som är "regionen" i turf).
Om Göteborg har en egen fb-sida så är det en annan sak.
Eller har jag missuppfattat dig? ;)

Ps. Du är som du ser "addad" till fb Turf Stockholm, inga hemligheter där inte :)
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by speedmaster100 »

De senaste dagarna har "gapet" mellan lagen varit statiskt.
Några trodde att VG skulle "reagera" och chocka under den bristfälliga uppdateringen av lagturfsidan. Båda lagen kör på oförtrutet och medlemmarna i respektive lag ligger väldigt långt upp på sina respektive regioners topplistor. :twisted:
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by speedmaster100 »

Ingen symbol eller liknande från VG?
User avatar
NSG_turf
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2013 09:39
Country: Sweden

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by NSG_turf »

speedmaster100 wrote:Ingen symbol eller liknande från VG?
Såg att du har frågat tidigare utan att få svar. Personligen tycker jag att det räcker med “Team VG - Sept 2014” som vi heter och tycker inte att vi behöver någon speciell lagsymbol. Sedan kan ju andra tycka annorlunda. Ett nytt lag för varje länskamp med datum efter är ska vi hålla fast vid, tycker jag. Den enda symbolen jag kan komma på är den för “Turf Västra Götaland” på fb-sidan.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 497&type=1
User avatar
NSG_turf
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2013 09:39
Country: Sweden

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by NSG_turf »

speedmaster100 wrote: Stockholms län är en region i turf (Stockholm).
Alltså en fb-sida för hela regionen, länet.
Det finns fler län som heter som residensstaden, Uppsala län; Jönköpings län, Kalmar län och Örebro län. Precis som Stockholms län så är de regioner i turf-appen. Alla dessa skyltar direkt i gruppnamnet på fb eller beskrivningen att det är en grupp för hela länet. Om gruppen Stockholm verkligen gäller för hela länet så anser jag definitivt att det ska framgå av gruppnamnet eller beskrivningen. Gruppens bild är en foto från centrala Stockholm och ingenstans kan jag se att det är en grupp för Stockholms län. Tvärtom ser det ut som en ren 08-grupp.
Last edited by NSG_turf on 23 Sep 2014 06:52, edited 1 time in total.
User avatar
NSG_turf
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2013 09:39
Country: Sweden

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by NSG_turf »

speedmaster100 wrote: Exempelvis Göteborg är ju inget län utan en kommun som ingår i länet Västra Götaland (som är "regionen" i turf).
Om Göteborg har en egen fb-sida så är det en annan sak.
Eller har jag missuppfattat dig? ;)
Du tänker nog mera rätt än jag gjorde. Västra Götalands län är ett sammanslagning
Göteborgs och Bohus län, Älvsborgs län och Skaraborgs län (2010) och är till ytan mycket större än Stockholms län. Men trots att Stockholms län är mycket mindre bor det över en halvmilijon fler där. Med alla småorter i Västra Götalands län så är det mera logiskt med en grupp för Göteborg och en för länet än vad som är fallet för det tätbefolkade men till ytan lilla länet Stockholm. I Västra Götaland finns det dessutom ett antal andra städer med egna fb-grupper.
User avatar
NSG_turf
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2013 09:39
Country: Sweden

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by NSG_turf »

speedmaster100 wrote: Ps. Du är som du ser "addad" till fb Turf Stockholm, inga hemligheter där inte :)
Jag var i Stockholm första måndagen då tävlingen startade. Det var första gången jag var i huvudstan efter att jag börjat turfa för drygt ett år sedan. Jag hade möjligheten att slå följe med en kompis och det hade ingenting med länskampen att göra. Jag hade bara möjlighet att ta ett par zoner, men Stockholm blev den tionde regionen som jag turfat i. Fick alltså en medalj och jag trodde att den skulle räknas i kampen.

Image

Så var reglerna då jag var med i en annan länskamp (VG - Skåne). Nu räknas bara snittet på medlemmarnas poäng och det tycker jag är trist. Jag är säker på att flertalet i VG hade sett fler “grenar” i kampen, likande upplägget i kampen mot Skåne. Det hade gjort kampen intressantare för fler och speciellt för oss som bor i mindre orter. Själv har jag haft turen att aktiviteten varit rätt hög där jag bor, för annars blir det väldigt svårt att turfa i småstäder.

Kikade tillbaka på länskampen mot Skåne, vi hade 11 olika tävlingsmoment.

Jag brukar ansöka om medlemskap på platser som jag turfat på och där jag trivs. I Stockholm har jag dessutom bott i många år. Att jag ansökte om medlemskap just nu har mest med mitt nyliga besök att göra. En annan admin än du la till mig, men jag förstår att “tight med tid för tillfället”-snacket var ett skämt.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by embeoo »

Skåneupplägget var iofs intressant, och gav fler flanker att angripa på. Men det krävs att någon tar administrationen, var mycket manuellt petande i kalkylarket förra gången vad jag förstod. Ingen som erbjöd sig nu ;)

FB-gruppen är för de som har intresse i vad som händer i turfregion Stockholm, vi har aktiva på fejan från Södertälje, Norrtälje och Upplands väsby. Även om många hör till centralare delar så blir det vad man tillför, inget är fel (men som de som hänger där vet, oftast off topic). Bannern är vad den är, skulle det vara en tråkig karta istället? Och 08 är väl främst ett begrepp i övriga landet, iom att 08 blev väldigt mycket större för ett gäng år sen, och allt fler inte ens har fast telefon så är 08 eller inte en ickefråga här.
User avatar
NSG_turf
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2013 09:39
Country: Sweden

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by NSG_turf »

Hej embeoo

Känns som jag snärjt in mig i ett sammanhäng som jag egentligen inte vill vara i, men det ena har gett det andra.

För min del är det bara anda länskampen jag är med i, men det har kanske inte funnits så många före min tid heller. Hade sett fram för mig något liknande skånekampen, men förstår att det kräver någon kunnig som sätter ihop det hela. Vet i princip ingenting om försnacket inför den här kampen.

För att i klartext skriva vad jag tänker: Ett medel på totalpoängen är efter vad jag har förstått något som gynnar en mera zontät region. Vad jag har förstått har Team VG haft betydligt fler zontagningar när man räknar snittet på zontagnigar (trots det ligger vi rätt rejält efter), så snittet på totalpoängen slår verkligen snett. Det blir många inaktiva poäng till Slayers, med gott om zoner med höga PPH:n. Ett aktivare Team VG straffas av den här poängräkningen. Ett snitt på zontagningar hade varit mycket bättre ur tävlingssynpunkt än snittet på totalpoängen. Men det är väl bara att gilla läget, antar jag.

Håller med dig om bannen*, den är snygg och pryder sidan på ett förtjänstfullt sätt. Vad gäller att jag skrev 08 en gång** så var det inte för att misskreditera, utan helt enkelt en förenklade förkortning typ VG.

* Letade bara efter ett enda konkret tecken på att det var en länssida/regionssida, men det där lägger jag mig egentligen inte i.
** När jag ville poängtera att jag menade staden Stockholm och inte länet.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”