Hur hålla reda på zoner?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
Totohan
Posts: 4
Joined: 01 Apr 2013 01:17
Country: Sweden

Hur hålla reda på zoner?

Post by Totohan »

Nu när jag är tillbaka (lagom till att första snön faller utanför fönstret i en klass 2-varning, inte helt välplanerat) börjar nyfikenheten och girigheten öka. Därmed har jag två frågor jag hoppas att ni kan hjälpa mig med!

1. Kan man - och i så fall hur - kolla vilka zoner man tagit tidigare och vilka unika man har kvar i sin närhet (och i övrigt, om nu andan skulle falla på för det någon gång)? Vore roligt att beta av hemorten i alla fall, och minnet räcker inte riktigt till för att veta vilka jag redan varit vid eller ej...

2. Jag undrar också om det finns något slags index där man kan se vad olika zoner är värda i tagningspoäng och pph, om man skulle vilja planera en rutt eller så och känner för att försöka maximera sina poäng. Eller är det eget undersökande av kartan som gäller, zon för zon?
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Hur hålla reda på zoner?

Post by Marrrs »

Hej,

Svaret på dina frågor finns på statistiksidan Warded. Enklast är det om du går via turfgame.com och klickar på länken till Warded.se/turf längst nere till höger för då blir du inloggad automatiskt.

1. Klicka längst upp där det står "Logged in as _____", så får du två länkar till fina kartor högt uppe på sidan.

2. Klicka på "Regions" och lokalisera raden med din region. Snittsiffran pph/zone är en länk som öppnar en karta med alla timpoäng per zon.

Självklart, eller hur? :)
8-)
Totohan
Posts: 4
Joined: 01 Apr 2013 01:17
Country: Sweden

Re: Hur hålla reda på zoner?

Post by Totohan »

Hurra! Nya insikter! (Jag hade ju till och med glömt bort det här forumet...) Stort tack!
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Hur hålla reda på zoner?

Post by Marrrs »

Det var så lite... man ska inte underskatta forumet! Sånt där Fejsbok är ju för amatörer :)
8-)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Hur hålla reda på zoner?

Post by tomtebloss »

Du kan också använda appen till att visa unika du tagit. På så vis kan du se vilka du har kvar. Klicka på ikonen längs nere till höger i appen för att kalla fram menyn:
Image
Klicka sedan på ikonen längs ner till vänster. Den visar vilka zoner du varit vid. Alla dina unika.

Image
De zoner som är vita är de du varit vid minst en gång. Unika. De som är gula eller röda är zoner du aldrig varit vid.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Hur hålla reda på zoner?

Post by embeoo »

Alterntiv till warded för att se pphn på zoner:

http://turfaoi-sarastro.rhcloud.com/?mo ... ation=umeå

Tycker överblicken blir tydligare här, både hur heta områden är och hur tätt zonerna ligger.
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Hur hålla reda på zoner?

Post by bocklingen »

Åh - den var ny! Tack, embeoo! :)


Skickat från min iPhone 5C via Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
NSG_turf
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2013 09:39
Country: Sweden

Re: Hur hålla reda på zoner?

Post by NSG_turf »

Det finns numera ett ställe där du kan se vilka zoner du tagit och vilka du aldrig tagit och få olika översikter om saker, bland annat tagningspoäng och pph.

Jag är sälla ute på forumet, men nu när jag publicerat själv passar jag på att kika på gamla trådar. Det var ett bra tag sedan du skrev, men sedan dess har ett utmärkt verktyg för att ha koll på vilka zoner man tagit kommit. Registrera dig där om du tycker det verkar intressant.

http://turf.lundkvist.com/
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Hur hålla reda på zoner?

Post by captHaddock »

Kan varmt rekommendera turf.lundkvist. Jag använder ofta den sidan, mycket välgjord!
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”