Sessions och pph

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Sessions och pph

Post by turfing »

Warded uppdaterar en gång per dygn, vid 3-tiden. Den enda informationen som uppdateras hela tiden på Warded är informationen du ser när du klickar på ditt turfid om hur många zoner du taget eller gjort revisists på och antalet turfare du tagit/förlorat zoner till.
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Sessions och pph

Post by turfing »

Points accumulated ser ut som pph + revisists tycker jag.
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Sessions och pph

Post by turfing »

Jag har aldrig brytt mig om att försöka kolla så noga men som jag förstått är det alla poäng du samlar från de zoner som ingår i sessionen (minst 5 zoner, max 60 min mellan zonerna, sessioner avslutas när Warded körs).
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Sessions och pph

Post by turfing »

Om du nödvändigtvis skall vara ute och turfa mitt i natten ;-)

Warded slutar inte räkna för att scriptet körs, det är om du turfar under tiden som jag TROR att det blir två sessioner.

Läs mer om sessioner på wikin.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Sessions och pph

Post by DIProgan »

Revisits hamnar som accumulated points under den eller dem sessioner som själva takesen gjordes - stämmer.

Sessioner huggs i två bitar om man turfar när Warded körs kring kl 3 på natten. Stämmer också.

Accumulated ska såklart fortsätta öka tills dess att alla zoner tagna i sessionen är förlorade. De enda alternativen jag kan komma på är att du kollar fel session, egentligen har gjort revisits eller att Warded buggar. Tror du det senare så dra en rapport på http://issues.turfgame.com
Running the third-party project https://turfbridge.com
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”