250 sessions, Midsommardagen till Juldagen 2015.

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

250 sessions, Midsommardagen till Juldagen 2015.

Post by Velocipedryttaren »

Hej på er allihopa!
Nu kör vi en ny utmaning. Ribban är ett snäpp högre men jag tror nog att ni klara att fixa den.

Syftet med detta är inte att tävla om vem som hinner med 250 sessions först utan att man i lugn och ro drar igång detta för att se hur långt man hinner helt enkelt. Alla är vi vinnare oavsett hur många sessions det blir även om det alltid är bra att träna och att ju fler sessions du hinner med desto bättre.

Vad räknas som ett session då?
Svaret är enkelt. Fem zon tagningar med max en timme emellan så reggas det som en session på Warded.

Håll oss andra uppdaterade lite då och då om hur det går för dig, vi hejar fram varandra till målet.

Eventet startar midsommardagen den 20e juni och avslutas på juldagen den 25e december.

Lycka till !
User avatar
BlackRider
Posts: 19
Joined: 29 Aug 2014 20:30
Country: Sweden

Re: 250 sessions, Midsommardagen till Juldagen 2015.

Post by BlackRider »

Hmm... Jag som tyckte det var en lättnad att börja turfa mer "normalt" igen, utan att hacka upp turerna i småsnuttar. Tredje sessionen efter midsommar blev en rejäl urladdning, min längsta hittills:
http://warded.se/turf/session/49e29d678 ... 39c2a1d993

Så jag tänker visserligen hålla räkningen men kommer inte att åka ut korta turer efter att jag kommit hem bara för att få en extra session, inte heller vänta eller hoppa över zoner för att luckan ska bli minst en timme. (Dock lär jag nog att se till att varje tur blir en session, om möjligt. Bara en zon till...)
Sedan får vi se hur långt det räcker...

Just nu är prognosen dyster, bara 224. Men då fick jag en dålig start genom att resa till Turflösa över midsommar.
sugarcane
Posts: 36
Joined: 23 Feb 2015 15:43
Country: Sweden
Location: Tundran

Re: 250 sessions, Midsommardagen till Juldagen 2015.

Post by sugarcane »

Jag har biffat upp målet för egen del, och satt 500 sessioner totalt till nyårsafton. Körde just #294 - så prognosen är god. 8-)

Men när snön kommer är det färdigcyklat, så ingen nackdel att ligga lite före schemat. Jag bara älskar sessionsjakten, när man ligger långt från alla medaljer, ranker och topplistor är den guld värd som motivation att ge sig ut. Och att korta turer också räknas gör ju inte saken sämre. :mrgreen: Tack Velocipedrytta för detta fiffiga initiativ! Så genialt i all sin enkelhet!
sugarcane
Posts: 36
Joined: 23 Feb 2015 15:43
Country: Sweden
Location: Tundran

Re: 250 sessions, Midsommardagen till Juldagen 2015.

Post by sugarcane »

Jag har två sessioner kvar till 500 sessioner. Nådde målet två månader i förväg. Nöjd. Och tack vare sessionsjakten har jag rivit av Take-5000 och Take-7500 av bara farten. :mrgreen:

Sessionstänket är briljant, det finns få ursäkter för att inte sticka ut och ta fem zoner (inte ens tidsbrist). När man väl är ute hamnar man inte sällan i "bara en zon till"-läge, och då kan det bli både 10, 15 och 20 zoner. Att jag skulle kirra Take-7500 var extremt otippat kan jag säga. Det är sessionsjaktens förtjänst!

Jag bara älskar att man kan turfa på tusen olika sätt: poängjakt, sessionsjakt, lilajakt, medaljjakt, divisionsspel, rankjakt, unikajakt - you name it! Snart skiftar jag till enbart gåturf och då blir det förstås mindre av allt. Med 93.000 till nästa rank är det ett lagom gåturf-mål till nyårsafton.
User avatar
BlackRider
Posts: 19
Joined: 29 Aug 2014 20:30
Country: Sweden

Re: 250 sessions, Midsommardagen till Juldagen 2015.

Post by BlackRider »

Utan att egentligen ägna särskilt mycket möda åt någon som helst sessionsjakt har jag nu ändå nått 250, plus 1 från i morse. Det blir inte någon stor utmaning om cykelvägen till jobbet passerar 10-15 zoner och man hatar att behöva passa busstider.

Men det gör inget, jag turfar glatt på mot andra mål! I dag hade de saltat för första gången så det är väl snart dags att plocka fram vintercykeln...
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: 250 sessions, Midsommardagen till Juldagen 2015.

Post by Maqqan »

BlackRider wrote:Utan att egentligen ägna särskilt mycket möda åt någon som helst sessionsjakt har jag nu ändå nått 250, plus 1 från i morse. Det blir inte någon stor utmaning om cykelvägen till jobbet passerar 10-15 zoner och man hatar att behöva passa busstider.

Men det gör inget, jag turfar glatt på mot andra mål! I dag hade de saltat för första gången så det är väl snart dags att plocka fram vintercykeln...
Bra jobbat!

Har någon enstaka kvar men borde vara uppe i 250 snart :) vintercykel behövs inte här på ett tag, regnjacka däremot ....
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”