Sida för att anmäla fusk

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Sida för att anmäla fusk

Post by Mstad »

Jag saknar en plats/sida att anmäla användare som uppenbart fuskar.
Har jag missat detta eller finns det inte?

Det är otroligt frustrerande att spela turf, där en hel familj delar på en inloggning och fuskar till sig zoner genom att vara på olika ställen samtidigt och ta en hel stad.

Jag tittar nu medan de tar massor av zoner samtidigt med samma konto, och jag har sparat information om platser och "print screenat" kartan när de dyker upp både samtidigt och med sekunders mellanrum på helt olika ställen av staden. (men där 2 personer håller sig vid "sin halva av staden" och tar zoner med samma användarnamn)

Användaren har massor av poäng och medaljer, och borde naturligtvis tas ifrån alla poäng/medaljer och stängas av!

Någon som kan ge tips om var man skickar denna info/anmälan?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Dacop »

Sådana ärenden skickas till abuse @ turfgame . com
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Mstad »

Tack för tipset!
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by hazzard »

Wow man tycker det borde finnas någon inbyggd funktion som spärrar av för är man på flera platser samtidigt på ett konto ja då är det knappast ok tråkigt folk måste sjunka så lågt.. oftast är det väl nya spelare som fuskar hastight och tar zoner som superman..

Alltså har det varit samma namn som dyker upp på ett sätt som vore omöjligt så kan man ju undra hur dum man måste bli om man tror ingen märker av att ett namn hoppar hejvilt över hela stan sånt ska verkligen inte tillåtas.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Maqqan »

Det finns många fall där turfare glömt en telefon hemma med Turf igång och tar med sig en andra telefon på sin runda, då skulle det vara tråkigt med en automatisk avstängning som skapar merjobb att häva dem.

I 99% av fallen med delat konto så handlar det om okunskap, så även i detta fall. Så vad vi borde fixa är tydligare regler vilket är på gång sakta men säkert.

Tapatalking with Z2
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Mstad »

Jag håller med hazzard om att uppenbart fusk inte ska tillåtas och att det vore bra med någon form av automatisk varning eller logg som flaggas hos Turf Crew för vidare granskning.
Jag håller även med Maqqan om att man inte bör ha automatiska avstängningar för inloggning på flera mobiler, eftersom precis som Maqqans exempel får man faktiskt logga in på flera enheter. (Att bara vara inloggad är inte fusk)

Jag kan till och med sträcka mig att hålla med om att det i något enstaka fall (men knappast 99%) handlar om okunskap. Jag uppskattar din arbete att förbättra Turf med zonerna Maqqan men förstår inte hur du kan med säkerhet säga att det handlar om okunskap i just exakt detta fall utan att veta vilket konto jag pratar om.
Även om du visste vilket konto detta handlar om så råder det inga tvivel om att detta verkligen inte är ett nybörjarkonto och familjen som delar detta konto vet nog mycket väl hur det ligger till som erfarna turfare.

Om man låter någon annan springa runt med ens telefon, logga in på ens konto eller dela inloggning så att två olika personer tar zoner under samma namn så har man nog förstått att det är fusk, även om man inte läst detta i klartext.

Jag tycker nog att regeln som finns är både enkel och mycket lätt att förstå, även om den är svår att hitta på Turf Wiki, om att man fysiskt måste befinna sig på platsen/zonen!
Om man kan hävda okunskap för ganska självklara saker så kan ju alla börja låta sina vänner runt om i landet fuska i väntan på tydligare regler och hävda att 99% har ju ändå inte förstått.

En princip som vi alla vill ha, är rättvisa förhållanden!
Om man inte vill eller kan av praktiska skäl, ge fuskare reprimander för den här typen av beteende, så ska man inte särbehandla vissa personer. Då ska ALLA ha rätt att fuska.
Inte så kul och plötsligt ett värdelöst program, men åtminstone lika rättvist för alla och inte bara för fuskarna som just nu kommer undan i väntan på tydligare regler.

Nej, plocka poäng och medaljer när det handlar om uppenbara och otvivelaktiga fusk så de får börja om från början med ärliga poäng, samt skriv om det på hemsidan för att göra fuskare medvetna om att det inte accepteras!

Tydligare än så kan det inte bli!

(Allt jag vill är att det ska vara rättvist med samma förutsättningar för alla Turfare, att återfå känslan igen att det är kul att turfa, samt hoppas att andra uppskattar/stödjer idén att låta de som fuskat till sig sina poäng och medaljer, ska få börja om på noll.)
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Velocipedryttaren »

Fallet har varit upp till diskussion inom crew så inte helt obekant för oss zonmakare heller.
Det ligger manuellt arbete i att kolla upp fusk av alla slag och tyvärr är inte allt svart eller vitt, så det blir en bedömning om det räcker med att förklara för någon att dom gjort fel och vilka regler som gäller eller att stänga kontot. Det är dom två alternativ som finns idag.
Att stoppa fusk är ett ständigt pågående arbete för att det ska vara skoj för oss alla som gillar Turf.
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Mstad »

OK, jag förstår att det är riktigt svårt och särskilt med manuellt arbete.
Det glädjer mig i alla fall att det åtminstone tagits upp och att ni ser över problemet.
Det är helt klart så att man vill att det ska vara kul att turfa, och på lika villkor.
Jag har två förslag (utöver en funktion för anmälan) som kanske kan ses över.
På hemsidan för turfgame finns en sektion som heter info, där det beskrivs en del om hur man spelar, men inget om regler eller fusk (inte ens en bild som visar hur menyerna i appen fungerar). En mycket passande plats för all info om spelets och appens detaljer!
Jag tror det är bra med ett tredje alternativ som nollställer poäng och medaljer, som alternativ till avstängning. Det ger en mer skrämmande insikt (även om det i praktiken blir samam resultat) och ändå låter personen ta sitt straff och börja om.

Keep up the good work!
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Maqqan »

Mstad wrote: Jag kan till och med sträcka mig att hålla med om att det i något enstaka fall (men knappast 99%) handlar om okunskap. Jag uppskattar din arbete att förbättra Turf med zonerna Maqqan men förstår inte hur du kan med säkerhet säga att det handlar om okunskap i just exakt detta fall utan att veta vilket konto jag pratar om.
Även om du visste vilket konto detta handlar om så råder det inga tvivel om att detta verkligen inte är ett nybörjarkonto och familjen som delar detta konto vet nog mycket väl hur det ligger till som erfarna turfare.
Jag vet mycket väl vilket konto du menade eftersom du informerade oss om det per mail.
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Mstad »

Strålande. Då är allt som det ska vara. Image
Säger samma sak till dig som Velocipedryttaren:
Keep up the good work!
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”