Sida för att anmäla fusk

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Mstad »

Hur fungerar det med "fusk" kring vattenzoner?
(Där man står på stranden och lyckas skicka ut telefonen i vattentätt fodral med kastspö, radiostyrd båt, flotte, eller på annat sätt befinna sig 40 meter från mobilen när den tar zonen.)
Är det precis som med allt annat att det är ok om man inte förstår, att det är som armhåleturfing en gråzon som är ok, eller ska man bara beundra kreativiteten hos folk och följa strömmen?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Dacop »

Mstad wrote:Hur fungerar det med "fusk" kring vattenzoner?
(Där man står på stranden och lyckas skicka ut telefonen i vattentätt fodral med kastspö, radiostyrd båt, flotte, eller på annat sätt befinna sig 40 meter från mobilen när den tar zonen.)
Är det precis som med allt annat att det är ok om man inte förstår, att det är som armhåleturfing en gråzon som är ok, eller ska man bara beundra kreativiteten hos folk och följa strömmen?
Alternativ tre, bara att beundra kretiviteten hos folk och följa strömmen. Glöm inte att föreviga och dela med dig om du kommer på något klurigt och nytt. Å var tyst om det går åt andra hållet, för man glömmer aldrig när någon råkar skicka sin sambos telefon ut i Kalmar sund på en RC-båt och den förliser. Kan till och med bli aktuellt med namnbyte på zonen som är målet. :D

https://turfgame.com/map/Skeppsbrott
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Mstad »

Strålande! Tack för snabbt och underhållande svar.
Risken är nog liten att RC-båten förliser, men det är däremot riktigt stor chans att radioenheten tappar kontakten efter 20-30 meter. Så då får man stå och titta på hur frugans telefon sakta guppar iväg 50... 75... 100 meter bort, tills den försvinner i horisonten :)
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Velocipedryttaren »

Mstad wrote:Hur fungerar det med "fusk" kring vattenzoner?
(Där man står på stranden och lyckas skicka ut telefonen i vattentätt fodral med kastspö, radiostyrd båt, flotte, eller på annat sätt befinna sig 40 meter från mobilen när den tar zonen.)
Är det precis som med allt annat att det är ok om man inte förstår, att det är som armhåleturfing en gråzon som är ok, eller ska man bara beundra kreativiteten hos folk och följa strömmen?
Jag har inte hört om någon som förlorat sin medalj för att dom inte har simmat, men jag har hört många gliringar till "båtfolket" för att dom inte simmat. Har man väl medaljen är det fritt fram för kreativitet. Finns nog flera trufar som ligger sömnlösa för att samvetet tynger när man inte simmat för sin medalj ;)
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Westeras »

Velocipedryttaren wrote: Finns nog flera trufar som ligger sömnlösa för att samvetet tynger när man inte simmat för sin medalj ;)
Ligger inte det minsta sömnlös för mina 3 kanotturer under sommaren :D :mrgreen: :lol:
naj4you
Posts: 6
Joined: 27 Apr 2016 22:28
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by naj4you »

Vill bara göra en liten reply om ev fusk med flera samtidiga enheter. Håller med om att det eg. inte är ok, men samtidigt är det svårt att döma någon om det inte finns någon information om det. Självklart är ju känslan att det är fusk, men om det inte finns någon teknisk begränsning eller om det saknas tydlig information så är det svårt anklaga någon. Finns ju andra saker som kanske är i gråzonen, "ArmhåleTurfing", "ElcykelTurfing", "ÅkaBåtTurfing", "Stänga av GPS Holy Turfing strax innan tolv när du står i zonen Turfing". Phuuu Den sista blev lite lång... Kanske har fel i något avseende, men det viktiga är tydlighet. Tydliga regler samt ev en bra teknisk lösning. Happy Turfing [emoji12]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bengt.328
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2014 13:47
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Bengt.328 »

Sitter här och planerar hur/var eller när jag ska göra ett försök på "Eager Ferret".
Jag går då in på warded för att kolla beaver topplistan i Jönköpingslän och ser då att en "CHAUNA" toppar listan. Hen har fixat 10 zoner i Gislaved på 7,07 minuter? Då jag ofta besöker dessa zoner vet jag att denna rutt är omöjlig på den tiden äns med hjälp av motocross. Den verkliga åksträckan mellan dessa zoner är 4,9 km+, och den är tagen i uppförsbacke med en höjdskillnad uppför på minst 25 meter mellan zonen "NISSANLED" och "UNDERWATER". Jag kan inte se att detta är möjligt med annat medel än med fjärstyrd GPS. Det är inte viktigt men ville skriva av mig då det stör mig:)
//Bengt.328
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by hazzard »

Bengt.328 wrote:Sitter här och planerar hur/var eller när jag ska göra ett försök på "Eager Ferret".
Jag går då in på warded för att kolla beaver topplistan i Jönköpingslän och ser då att en "CHAUNA" toppar listan. Hen har fixat 10 zoner i Gislaved på 7,07 minuter? Då jag ofta besöker dessa zoner vet jag att denna rutt är omöjlig på den tiden äns med hjälp av motocross. Den verkliga åksträckan mellan dessa zoner är 4,9 km+, och den är tagen i uppförsbacke med en höjdskillnad uppför på minst 25 meter mellan zonen "NISSANLED" och "UNDERWATER". Jag kan inte se att detta är möjligt med annat medel än med fjärstyrd GPS. Det är inte viktigt men ville skriva av mig då det stör mig:)
//Bengt.328
Rapportera det till utvecklarna så får dom titta och studera datan och se om det ens är möjligt med motorfordon och spelarens lvl, finns ju dom som cyklar väldigt snabbt om man kollar i toppen men då är det antagligen inga backar eller nåt väl. är inte direkt förtjust i denna medalj då den uppmuntrar till lite mygel och använda motorfordon då är hela vitsen borta med en sån medalj..
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Lillkvadden »

Bengt.328 wrote:Sitter här och planerar hur/var eller när jag ska göra ett försök på "Eager Ferret".
Jag går då in på warded för att kolla beaver topplistan i Jönköpingslän och ser då att en "CHAUNA" toppar listan. Hen har fixat 10 zoner i Gislaved på 7,07 minuter? Då jag ofta besöker dessa zoner vet jag att denna rutt är omöjlig på den tiden äns med hjälp av motocross. Den verkliga åksträckan mellan dessa zoner är 4,9 km+, och den är tagen i uppförsbacke med en höjdskillnad uppför på minst 25 meter mellan zonen "NISSANLED" och "UNDERWATER". Jag kan inte se att detta är möjligt med annat medel än med fjärstyrd GPS. Det är inte viktigt men ville skriva av mig då det stör mig:)
//Bengt.328
Kan va så, kikade lite på rutten, och det kan oxå va så att någon varit kreativ o kört omkring med telefon i drönare.
Låt oss säga att hen stog på fotbollsplan i mitten på rutten, då låg dessa zoner inom 1km radie, vilket är ungefär räckvidden du har på en drönare du köper i handeln. Farten mellan zonerna är oxå ungefär vad man uppnår.
Nu är ju detta antagligen fusk ändå, så försvarar inte hen på något vis :) Bara tänkte att allt fusk inte enbart är gps-manipulation
Bengt.328
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2014 13:47
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Bengt.328 »

Jovisst, kanske det funkar med drönare, även om jag har svårt för att tro det. Hehe, men då bryter man ju mot mot andra regler än turfs. Man bryter mot lagen som säger att man "hela tiden måste har visuell kontakt med sin flygmaskin", och den bryter la aldrig någon mot :? Och visst finns det många duktiga cyklister och motorcyklister, men då man måste ta sig ca 4,9 km över stock och sten, förbi bommar och trafik på 7,07 min - 200 sekunder stillastående i tagningstid. Då blir det blir det en snitthastighet på nästan 80 km/timmen :shock:
//Bengt.328
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”