Sida för att anmäla fusk

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by hazzard »

Alltså ha flera enheter på samma konto är ju inga problem, det har jag själv till och med, 2 telefoner och en surfplatta men när jag går ut så är det bara jag som använder mitt eget konto förstås och inte någon annan och 1 telefon bara, men i det här fallet vad trådskaparen beskrev så är det upppenbart fusk och knappast okunskap, det verkar ha gjorts systematiskt med samma konto, flera personer samtidigt något sånt bör absolut inte tillåtas och bör tydligt vara markerat i regler om vad som gäller jag antar det ska vara 1 konto/ person men självklart får man ju ha flera enheter men när det är flera personer som ser ut att köra samma konto på olika platser då är det bara fusk och det bör leda till en kraftig varning och händer igen så bör kontot bli avstängt helt enkelt.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Maqqan »

hazzard wrote:Alltså ha flera enheter på samma konto är ju inga problem, det har jag själv till och med, 2 telefoner och en surfplatta men när jag går ut så är det bara jag som använder mitt eget konto förstås och inte någon annan och 1 telefon bara, men i det här fallet vad trådskaparen beskrev så är det upppenbart fusk och knappast okunskap, det verkar ha gjorts systematiskt med samma konto, flera personer samtidigt något sånt bör absolut inte tillåtas och bör tydligt vara markerat i regler om vad som gäller jag antar det ska vara 1 konto/ person men självklart får man ju ha flera enheter men när det är flera personer som ser ut att köra samma konto på olika platser då är det bara fusk och det bör leda till en kraftig varning och händer igen så bör kontot bli avstängt helt enkelt.
Varför skulle det inte röra sig om okunskap? Finns ju ingenting som visar när du laddat ned appen att det inte får användas av flera personer.

Tapatalking with Z2
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by hazzard »

där en hel familj delar på en inloggning och fuskar till sig zoner genom att vara på olika ställen samtidigt och ta en hel stad.

detta är vad jag reagerade på fusk och inget annat. logga in på flera enheter men bara använda 1 telefon är inte fusk.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Maqqan »

hazzard wrote:där en hel familj delar på en inloggning och fuskar till sig zoner genom att vara på olika ställen samtidigt och ta en hel stad.

detta är vad jag reagerade på fusk och inget annat. logga in på flera enheter men bara använda 1 telefon är inte fusk.
Ja det förstod jag men varför skulle det inte kunna röra sig om okunskap? Det finns ju som sagt ingen officiell information i appen eller på turfgame.com som anger att det inte är tillåtet. De flesta av våra spelare laddar bara ner appen och nöjer sig så utan att försöka söka reda på mer information om vad som är tillåtet.
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by hazzard »

Alltså seriöst du försvarar detta beteende nu? Så du menar att ha flera enheter och med några sekunders mellanrum är okunskap än fusk ? ge dig denne familj vet mycket väl att det knappast kan vara ok att spela så det är knappast diskret heller, bara för det inte står i reglerna så betyder inte att man kan ta sig friheter ? Dags att ni inför dessa regler annars är det fritt fram enligt dig att spela så eller ? och med tanke på det var en höglvl användare så blev det 30min blocktid lite över hela stan.. knappast ok och jag hoppas ni har skickat en varning till dessa att upphöra genast med det :!:
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Maqqan »

hazzard wrote:Alltså seriöst du försvarar detta beteende nu? Så du menar att ha flera enheter och med några sekunders mellanrum är okunskap än fusk ? ge dig denne familj vet mycket väl att det knappast kan vara ok att spela så det är knappast diskret heller, bara för det inte står i reglerna så betyder inte att man kan ta sig friheter ? Dags att ni inför dessa regler annars är det fritt fram enligt dig att spela så eller ? och med tanke på det var en höglvl användare så blev det 30min blocktid lite över hela stan.. knappast ok och jag hoppas ni har skickat en varning till dessa att upphöra genast med det :!:
Hur ska en turfare veta att man inte får använda samma konto på flera telefoner menar du då? Var får man kunskapen om att vi inte anser att det är okej då det inte står någonstans?

Jag träffade en dam i Karlstad (ålder 80+) som tog zoner med sin mans konto. Hon hade ingen aning om att hon använde samma konto som honom, hon hade fått hjälp av svärsonen att installera appen och tydligen hade hon sin mans googlekonto i telefonen. Detta var med den gamla appen så hon loggades in automatiskt.

Tapatalking with Z2
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by hazzard »

Fast då är det bara 1 person och 1 konto, det är lite skillnad när en hel familj kör på ett och samma konto och kan blockera hela stan när dom tar zoner knappast rättvisst och så man ska spela.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Maqqan »

hazzard wrote:Fast då är det bara 1 person och 1 konto, det är lite skillnad när en hel familj kör på ett och samma konto och kan blockera hela stan när dom tar zoner knappast rättvisst och så man ska spela.
Nej hennes man körde ju med sitt konto på sin telefon också.

Låt oss köra ett annat exempel:
Mamma Stina Nilsson har ett turfkonto, när hennes tolvårige son ber om att få ta zoner på egen hand så vågar hon inte ge honom ett eget konto då hon läst på aftonbladet om att många appar har dolda kostnader, hon aktiverar därför sitt eget konto på sonens telefon för att ha koll. Hon är lite osäker på om detta är tillåtet och surfar därför in på turfgame.com för att kontrollera att det är okej men hittar ingen information om det och skickar därför ut sin son. Samtidigt som sonen är ute så går hon själv även ut och plockar zoner för att samtidigt ha koll på var sonen håller hus, samma konto är alltså på två telefoner samtidigt.

Okunskap eller fusk?
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Sida för att anmäla fusk

Post by hazzard »

Alltså pratar vi samma användare som är på 2 platser samtidigt eller fler så kan väl det knappast vara ok ? men har man en mail adress reggad på 2 användare går väl inte ? alltså är det fusk..

Är det olika användare om det nu går men 1 mail adress ja då är det väl inget konstigt..
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Sida för att anmäla fusk

Post by Maqqan »

hazzard wrote:Alltså pratar vi samma användare som är på 2 platser samtidigt eller fler så kan väl det knappast vara ok ? men har man en mail adress reggad på 2 användare går väl inte ? alltså är det fusk..

Är det olika användare om det nu går men 1 mail adress ja då är det väl inget konstigt..
Nej det går bara att ha ett konto per mail.

Tapatalking with Z2
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”