Ta zoner från tunnelbana/tåg ("armhåla")

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Ta zoner från tunnelbana/tåg ("armhåla")

Post by hazzard »

Själv måste jag hålla med DIProgan faktiskt, det var Blabert som först sa att denna diskussion är både larvig och onödig det säger ju lite hur man tänker, så självklart känns det inte lönt lägga ner tid när man får sånt svar men det verkar som DIProgan träffade en öm punkt vilket verkar vara vanligt här när man tycker till lite och är väl en anledning varför detta forum har tappat sin mening..
User avatar
edjur
Posts: 36
Joined: 21 Mar 2014 20:31
Country: Sweden

Re: Ta zoner från tunnelbana/tåg ("armhåla")

Post by edjur »

Efter att ha följt hur diskussionerna böljat här ett tag vill jag som "normal" turfare säga vad jag tycker:

1. Att försöka utnyttja armhålning vid gåevent, vesselförsök eller under normal turf tycker jag är förkastligt. Det är fusk.
2. Att försöka utnyttja tillfälliga gps-fel för att ta annars svåråtkomliga zoner (läs t.ex. zonen forsrännthis i Uppsala) är helt ok.
3. Att försöka armhåla zoner när man åker tåg/tunnelbana/bil är helt ok.

(Jag skriver "försöka" då det inte är lätt att armhåla en zon, det misslyckas ofta, även med övning.)

Om det tekniskt gjordes omöjligt att armhåla skulle jag personligen sakna det, och jag skulle välkomna fler zoner som gick att ta från tågspåren som går genom Uppsala, även om det skulle innebära att jag blev blockad ibland på de zonerna. Jag tog den nya slussen-zonen två gånger när jag var i Stockholm förra veckan, en gång från tunnelbanan och en gång som gåturfare. Spänningsmomentet att inte veta om jag skulle lyckas med armhålan första gången var lika stor som spänningen om jag skulle hitta en väg ner förbi byggarbetena till zonen innan det kom någon turfare med tunnelbanan andra gången. Personligen uppskattade jag båda varianterna. :-)

Snälla, låt inte några få armhålenegativa turfare ta bort den delen av turf!
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Ta zoner från tunnelbana/tåg ("armhåla")

Post by LeiLar »

Kanske dags att låsa den här tråden nu?
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Ta zoner från tunnelbana/tåg ("armhåla")

Post by captHaddock »

Lyfter denna tråd igen för:

Det fortsätter att komma mer och mer zoner som exempelvis går över gångbana/cykelbana och spår. Tycker det är en mycket tråkig utveckling.

Under regler för turf står det:
"Det är inte tillåtet att medvetet ta zoner på en plats där man inte befinner sig."


Om man påbörjar en zontagning och sen genom armhålning medvetet förvränger sin gps position för att avataren inte ska förflytta sig ut ur zonen är det för mig tydligt fusk enligt reglerna. Att zonmakare genom sina zonval uppmuntrar till fusk är tråkigt.

Dags att ändra reglerna på wiki, alternativt sätta take tiden till 0,5 sec?
Anna_B
Posts: 3
Joined: 02 Oct 2016 15:55
Country: Sweden
Location: Lund
Contact:

Re: Ta zoner från tunnelbana/tåg ("armhåla")

Post by Anna_B »

Jag tycker det är kul att det finns något för alla!
Tycker denna diskussion är intressant att läsa.
TjindarTjing
Posts: 7
Joined: 26 Jun 2015 10:16
Country: Sweden

Re: Ta zoner från tunnelbana/tåg ("armhåla")

Post by TjindarTjing »

Kan man inte mäta hastigheten in i zonen och ut ur zonen.. är den ur för hög.. dvs man hoppar iväg så är den inte giltigt.. annat alternativ är att man måste trycka nått på skärmen vid taken.. så man har svårt att han den "nån bra håla" samtidigt.. :)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”