Mid Month Marathon

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
User avatar
MysMulle
Posts: 37
Joined: 11 Mar 2015 11:21
Country: Sweden

Mid Month Marathon

Post by MysMulle »

Hej,

Jag är djup imponerad (och i viss mån avundsjuk...) på er turfare som slåss om omgångssegrarna med poäng som jag själv får ihop på ett år. Jag önskar att jag vid något tillfälle ges möjligheten att avsätta en månad för att se hur långt jag själv skulle kunna nå. För att göra det lättare för oss med (oförstående) familj, (mindre flexibla) jobb eller andra (tvivelaktiga) sysselsättningar som gör en sådan satsning väldigt svår att få till, har jag ett förslag som gör att fler skulle kunna vara med och då och då mäta sig mot de tunga namnen.

Idén, "Mid Month Marathon" (M3) är följande;
Varje månad, på fredagen klockan 21:00 den andra helgen ("Mid Month") i respektive turfomgång, påbörjas ett event inom ramen för det vanliga spelet som pågår fram till 15:00 efterföljande söndag (d.v.s. under 42h - därav "Marathon"), där det gäller att samla så många poäng som möjligt. Eventet körs på ordinarie zoner med ordinarie TP och PPH (om PPH-från zoner tagna före 21:00 kan räknas bort vore det mest rättvist). Tagna poäng räknas självklart in i totalen, och allt annat fungerar också som tidigare. Alla som tar en zon under perioden är med i tävlingen automatiskt och ingen speciell administration krävs, bortsett från den kod som krävs för att registrera och presentera resultatet (kanske som en separat tabell bland de övriga i appen). 1:an, 2:an och 3:an varje månad tilldelas M3-medaljer.

Det finns säkert detaljer som behöver slipas på men i det stora hela tror jag att detta kunde vara ett trevligt tillskott till Turfandet.

Hoppas vi ses på väg till en zon snart!
MysMulle

(Tänkte ett tag föreslå namnet M5 - MysMulle Mid Month Marathon), men... 8-) )
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Mid Month Marathon

Post by SunYour »

M5 låter bäst! :D
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
MysMulle
Posts: 37
Joined: 11 Mar 2015 11:21
Country: Sweden

Re: Mid Month Marathon

Post by MysMulle »

Vilket gensvar... ;)

För att göra upplägget än mer rättvist och attraktivt, kanske det enbart skall köras 3 gånger under den varma och ljusa tiden på året (maj, juli och september)
IsacH
Posts: 8
Joined: 09 Aug 2019 17:36
Country: Sweden

Re: Mid Month Marathon

Post by IsacH »

Mycket bra förslag. Skulle vara en kul sommargrej :)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”