Batterirealterade funderingar.

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
TrueMaverick
Posts: 17
Joined: 15 Feb 2011 15:57

Batterirealterade funderingar.

Post by TrueMaverick »

Hur ska man erhålla maximal-turftid?
1) Är det värt att stänga ner appen mellan zoner?
2) Är det värt att stänga av GPS + Mobilt internet?
3) Finns det några andra sköna aps som kan optimera batteritiden?
4) Loosar man mycket på att köra spotify?

Och sist men inte minst, är det någon som laddar sin telefon via dynamo @ cykel eller har typ ett extra batteri/batteriladdarpacket som ni går runt med?

ZTE blade, ett batteri räcker drygt till 3 timmar av intensivt blitzturfade (karta uppe at all times) med spotify.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Batterirealterade funderingar.

Post by StarDust »

Du tjänar nog en del att stänga Turf mellan zonerna. Både gpsen och 3Gn drar en del från batteriet. Spotify tankar också data så det drar också batteri.
Jag har en SGS och kan få ut 4.5 h med mp3-spelare och turf igång hela tiden fast jag stänger skärmen mellan zonerna, och tankar inga nya kartor på det viset.
Det finns program som juice defender eller vad de nu heter som ska spara på batteriet men jag använder inte det.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
TrueMaverick
Posts: 17
Joined: 15 Feb 2011 15:57

Re: Batterirealterade funderingar.

Post by TrueMaverick »

Okej, skärmen stänger jag också så ofta jag bara kan, men just GPSen är jobbig. Mina turficon börjar sväva på ett moln och så får man börja om med att vänta på att den ska bli grön så man kan ta saker. Loosar man säkert 2-3min på. ;)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Batterirealterade funderingar.

Post by tomtebloss »

När jag körde min Blade och inte hade varken laddare eller extra batteri så stänger jag av gpsen mellan zonerna men höll Turf igång. Skit i att flytta runt kartorna så mycket om du vet vad zonerna är. Tryck på gubben precis innan du kommer till nästa zon för att centrera kartan på gubben. Sätt på gps en liten stund innan du kommer till zonen och stäng av direkt efter du tagit den. Stängde även av skärmen förstås.

Nu körde jag inte Spotify ska väl tilläggas heller. Men ett extra batteri är nog att föredra om man ska vara ute längre perioder. Vet de som har flera mobiler med sig och flera batterier. Äver större batterier än originalet. Några vet jag har kört med solcellsladdare på sina turffärder till andra orter men hur bra det blev med dem vet jag inte.
floxy
Posts: 28
Joined: 27 Feb 2011 20:44

Re: Batterirealterade funderingar.

Post by floxy »

stänger ner turf + gps + 3g om det är långt till nästa zon.

sen så har jag ett reservbatteri om man håller på en längre tid, som idag ;)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Batterirealterade funderingar.

Post by tomtebloss »

floxy wrote:...håller på en längre tid, som idag ;)
Congrats till en fin första runda. Bra jobbat.
floxy
Posts: 28
Joined: 27 Feb 2011 20:44

Re: Batterirealterade funderingar.

Post by floxy »

tomtebloss wrote:
floxy wrote:...håller på en längre tid, som idag ;)
Congrats till en fin första runda. Bra jobbat.
tackar, får se om det håller :P
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Batterirealterade funderingar.

Post by StarDust »

Att gubben svävar har jag märkt sker bara för mig om jag har den här telemastgrejen för positionering igång. Jag stängde av den och nu får jag bra positionering och inga moln någonsin eller ingen fix alls. Genom att slå av och på gpsen har hjälpt mig att låsa in på satelliter bättre också (detta är nog dock bara SGS som har problem med det). Kontentan är iaf stäng av telemastpositionering.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
TrueMaverick
Posts: 17
Joined: 15 Feb 2011 15:57

Re: Batterirealterade funderingar.

Post by TrueMaverick »

Skall prövas. PS jävligt spännande omgång det här kommer bli. DS.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Batterirealterade funderingar.

Post by mortuus »

Räcker ju att slå av gpsen som sagt om du har långt till nästa zon, sen bara slå av telefonen så den blir i viloläge programmet behöver ju inte stängas av sen bara sätt igång igen och det drar knappt nåt på batteriet medans du går till nästa zon såvida du inte har andra auto uppdateringar igång på telefonen men det är ju upp till var och en att fixa.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”