Frustrationstråden

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Frustrationstråden

Post by LoneDog »

HappyF wrote:
Berra54 wrote:
Spix wrote:Dagens fina väder gjorde att jag bestämde mig för att ta en liten oplanerad turf-runda efter lunchen. Normalt brukar jag turfa med min gamla HTC Desire eftersom den har överlägsen GPS, men efterssom det var oplanerat så låg den hemma och jag körde istället med min nya fina HTC One X. Mellan två zoner kom jag på att jag hade med mina hörlurar och pluggade i dem i telefonen medans jag fortfarande cyklade. I samma veva fick jag för mig att jag skulle flytta över telefonen till andra fickan för att hörlurssladden skulle inte skulle bli så spänd. Dumt beslut skulle det visa sig. När jag fått upp telefonen hakar hörlurssladden i nånstans och jag känner hur telefonen rycks ur näven på mig, fortfarande i sitt fodral dock.

Helvete! hinner jag tänka och tvärbromsar och slänger en blick över axeln för att snabbt försöka lokalisera telefonen. Jag hinner se telefonen i sitt fodral (trodde jag i alla fall) strax bakom mig. I nästa ögonblick sätter jag ner foten och känner direkt att jag trampar på något annat än den föväntande asfalten, samtidigt som jag hör ett krasande ljud... Telefonen hade antagligen klarat själva fallet ganska bra men sedan glidit ur det ganska otighta fodral jag använde och hamnat just precis där jag skulle sätta ner foten av alla ställen :evil:

Hade jag bara lyckats missa den med foten hade det antagligen stannat vid någon repa och lätt skavda hörn (illa nog) men nu slutade det istället med att högra delen av skärmen totalt krossades med stora sprickor strålandes ut över resten av skärmen. :cry:

Nu är den ivägskickad ett par veckor för svindyrt skärmbyte och det är bara att hoppas att det inte blev några fler dolda skador som visar sig senare. Den verkade dock fungera som den skulle i övrigt och det var i alla fall inga andra fula synliga skador förutom lite märken i hörnen.
Du är inte ensam...:)) Idag flög telefonen ur hållaren där den var fastspänd när jag oförsiktigt körde upp på et trottorkant. Naturligtvis hamnade min Samsung GS2 under bakhjulet med en sprucken skärm som följd.....fixas på en timme här i Norrköping till det facila priset 1600 spänn...:(
Jag såg att Samsung har en kampanj där du kan få byta skärmen med en kraftig rabatt. Om jag minns rätt skulle det bara kosta 500 kr att byta skärmen. Kolla på http://www.samsung.com/se/support/premi ... m_20120906
Gäller bara telefoner som är yngre än ett år har jag för mig.
Kom till mitt jobb i Götet, samarbetar med Ifon.se ( http://www.ifon.se ) kostar 1999:- med tre månaders funktionsgaranti :)
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Frustrationstråden

Post by Snusmumriken »

Frustrerande att man måste turfa i två timmar innan man kommit ikapp de poäng som andra sovit sig till bara för att de var "sisten ut" på kvällarna/nätterna. Tycker det borde löna sig att ta zoner - inte att sova på dem!
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 18:54, edited 1 time in total.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Frustrationstråden

Post by mortuus »

pph har alltid varit grymt att tjäna in att ta zoner sent på kvällen till morgondagen, borde egentligen ändras så att det inte blir som det är nu och har alltid varit.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Frustrationstråden

Post by Blabert »

Det har ju faktiskt ändrats lite till det bättre, även om det är ett tag sen nu. TP gick ju från 10-90/z till 65-185/z vilket var en ganska rejäl minskning av pph:s inflytande. Fel tråd dock :-) Jag är frustrerad över att det är snö i mina zoner fortfarande.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Sv: Frustrationstråden

Post by LoneDog »

Blabert wrote:Det har ju faktiskt ändrats lite till det bättre, även om det är ett tag sen nu. TP gick ju från 10-90/z till 65-185/z vilket var en ganska rejäl minskning av pph:s inflytande. Fel tråd dock :-) Jag är frustrerad över att det är snö i mina zoner fortfarande.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Ditt fel att du väljer att bo i 08a land ;D

Frustrerad på mig själv att jag glömmer bort min klockrena logik:
Nya turfare kommer till spelet, dom använder billiga/dåliga taktiker som elcykel, moppe och bil. Men dom förlorar på det själva i längden och efter rundan är dom nog borta, vad jag blir frustrerad över att jag alltid glömmer bort det och inser det sen :)
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Frustrationstråden

Post by Blabert »

LoneDog wrote:
Blabert wrote:Det har ju faktiskt ändrats lite till det bättre, även om det är ett tag sen nu. TP gick ju från 10-90/z till 65-185/z vilket var en ganska rejäl minskning av pph:s inflytande. Fel tråd dock :-) Jag är frustrerad över att det är snö i mina zoner fortfarande.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Ditt fel att du väljer att bo i 08a land ;D

Frustrerad på mig själv att jag glömmer bort min klockrena logik:
Nya turfare kommer till spelet, dom använder billiga/dåliga taktiker som elcykel, moppe och bil. Men dom förlorar på det själva i längden och efter rundan är dom nog borta, vad jag blir frustrerad över att jag alltid glömmer bort det och inser det sen :)
Bor i 023-land numera.. Men snön börjar försvinna även här nu :-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
zoega
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2012 14:57
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by zoega »

Frustration...
Nu när det börjar gå lättare att ta sig fram fick jag en ide. Jag skulle ta alla zoner i stan(falun) vilket borde vara möjligt en måndag förmiddag med halvtaskigt väder. dessutom hade jag redan jobbiga zoner som hopptornen, lilltorpet och faluforest. Hur svårt kan det vara?
Började inte så jättebra, precis när jag skulle gå ut såg jag att coop plockade och blockade några av de zoner jag måste börja med, så det fick bli en extra kopp kaffe före start.

Plockar alla centrala zoner utan problem, hittar en unik zon på väg västerut, vurpar på isig oplogad stig, kör fel, håller på att slå mig fördärvad i ringbacken, rensar upp även den norra delen. Börjar få energibrist och inser att jag måste äta snart. upptäcker att jag lite otaktiskt lämnat några ganska centrala zoner som betyder jobbiga uppförsbackar. efter 40 tagna zoner börjar det regna, rejält, efter en halvminut är jag genomblöt.
kommer till järnvägsstationen, som vanligt är det helt omöjligt för mig att ta den zonen. kommer bara upp rutan där det står "taking over zone" sedan händer inget mer. Tror att jag är permanent blockad från den zonen! tröttnar och smiter in på max och äter 2 burgare, fryser som tusan så jag cyklar hem och tar en varm lång dusch och sitter nu och lyssnar på "Zone Lost"... Hade bara 15 zoner kvar och kanske 25-30 km cykling... skulle ha kämpat en stund till men zonen vid järnvägsstationen tog all motivation. Frustrerad!
:)
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Frustrationstråden

Post by Cee »

Var med om en småläskig sak igår kväll. Skulle ta zonen utanför Göteborgsoperan. Ser lite folk hålla till ungefär där den är, tänker inte mer på det då det ofta sitter folk där på dagarna i alla fall. Har en grupp en bit bort till höger om mig (mot den lilla statyn för er som känner till området), själv har jag stannat vid det där höga konstverket, vad det nu ska föreställa. TIll vänster om mig kommer två killar gåendes, tänker inte mer på det.

Sedan går de på varsin sida om mig och konstverket så att de båda hamnar snett bakom mig. Har musik i öronen och märker inte att de pratar om/med mig direkt. Plockar ur en lur och pustar lite, märker att de pratar på något språk jag inte kan. Någon av killarna en bit bort har ställt sig upp och kollar åt mitt håll, han ropar något med en lätt illavarslande ton. Låtsas som att jag inte märker dem samtidigt som jag rullar fram 3-4 meter för att ställa mig bättre till i zonen och för att få lite mer avstånd till de som var bakom mig. Får zonen ganska snabbt så jag trampar där ifrån rätt så snabbt sedan.

Vet inte riktigt vad de hade i kikaren där, men kan man behålla mobil och ny cykel så gör man ju helst det. Kanske ska tänka mig för innan jag cyklar in där vid 22-tiden nästa gång.
pobe
Posts: 59
Joined: 24 Jul 2012 21:39
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by pobe »

Var igår i Uppsala, mycket promeneta turfare, överallt. Själv hade jag bestämt mig för att cykla av de östra delerna, i jakt på unika.

När det var dags att vänd uppåt och inåt mot centrala Uppsala så såg det tungt ut, "gubbar" överallt och blockade zoner en masse. Insåg att det var dags att göra ett lappkast och verkligen ta de yttersta östar zonerna närmast E4. De såg fria ut, ingen där men ca 3 km tomcykel. Så i med storklingan och fullfart mot "Melonzone". 200 m från zonen dyker det en "gubbe" ur tomma intet. Kändes som de (ett par) hade stått och väntat ut mig. Lite surt och lite frustrerande! De kom (självklart) från Stockholm. Hoppas vi sess i Stockholm :lol:
Mobil: Samsung Galaxy S6 (Active)
Stad: Stockholm (Västerort)
Färdsätt: Cykel (Cross Cressent Zapto, MTB Scott 930 )
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”