Frustrationstråden

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Snusmumriken
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Postby Snusmumriken » 04 Jun 2013, 10:52

Menar du att det är ett problem att någon sticker ut sent och laddar fet PPH? Taktik kallas väl sånt? ;) Plus, och det vet ju du efter såpass mycket turfande, att det aldrig blir helt lika villkor för alla som turfar någon gång. Överhuvudtaget. Live with it, kompis. ;)
Jo men visst, jag vet, tycker bara att det är lite segt att det är just det det går ut på. Men det är ju en del av spelet, som allt annat. Blev lite smått sur igår bara ;)
Jag instämmer helt och fullt, men föreslår att du ändrar taktik och går och lägger dig i vettig tid och sedan ger du dig ut på en skön runda en timme innan du normalt åker till skolan. Sedan kan du luta dig tillbaka och bara invänta att du blir av med allt så att du kan ta dem igen på vägen hem :-) Och har du tur tar någon annan dem strax efter igen och så kan du få en tidig kvällsrunda :-) Ihop med det kan du då också samla på antal takes/zon (färglägga kartan i warded). Det är numera mitt nöje - att ändra färg på plupparna från grön->gul->orange->röd->lila. Och då blir det plötsligt otroligt frustrerande att istället inte bli av med vissa zoner :-)

tretton

Postby tretton » 04 Jun 2013, 11:08

Menar du att det är ett problem att någon sticker ut sent och laddar fet PPH? Taktik kallas väl sånt? ;) Plus, och det vet ju du efter såpass mycket turfande, att det aldrig blir helt lika villkor för alla som turfar någon gång. Överhuvudtaget. Live with it, kompis. ;)
Jo men visst, jag vet, tycker bara att det är lite segt att det är just det det går ut på. Men det är ju en del av spelet, som allt annat. Blev lite smått sur igår bara ;)
Jag instämmer helt och fullt, men föreslår att du ändrar taktik och går och lägger dig i vettig tid och sedan ger du dig ut på en skön runda en timme innan du normalt åker till skolan. Sedan kan du luta dig tillbaka och bara invänta att du blir av med allt så att du kan ta dem igen på vägen hem :-) Och har du tur tar någon annan dem strax efter igen och så kan du få en tidig kvällsrunda :-) Ihop med det kan du då också samla på antal takes/zon (färglägga kartan i warded). Det är numera mitt nöje - att ändra färg på plupparna från grön->gul->orange->röd->lila. Och då blir det plötsligt otroligt frustrerande att istället inte bli av med vissa zoner :-)
Ja, det får nog bli så istället, man kan nog håva in en del pph på det sättet också :)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.

Byggaren
Zonemaker

Postby Byggaren » 04 Jun 2013, 12:26

grön->gul->orange->röd->lila
Sen när kan en zon vara lila ???

turfing

Postby turfing » 04 Jun 2013, 12:42

Sen när kan en zon vara lila ???
När man tagit den mer än 50 gånger, kartan med unika zoner i Warded

Eller om den ger 8/9 pph på kartan med zoner i en region i Warded.

Goose72

Postby Goose72 » 02 Jul 2013, 10:24

turfing

Postby turfing » 02 Jul 2013, 10:36

Den länken fungerar bara för dig (eller visar bara vad du tänkt).

Goose72

Postby Goose72 » 02 Jul 2013, 12:49

Den länken fungerar bara för dig (eller visar bara vad du tänkt).
Nä, så länge du är inloggad borde den ju fungera för alla, dvs de ser sin egen region?
Det är ju inget som är knutet till en specifik användare i den url:en...

farbrorP

Postby farbrorP » 02 Jul 2013, 13:15

Min tanke var att du menade att man blir frusterad över alla unika man har kvar i regionen.
I mitt fall 525 st...

turfing

Postby turfing » 02 Jul 2013, 13:17

Ja, jag ser mina otagna zoner, trodde att det var några särskilda zoner du var frustrerad över ;-) Typ den som finns där men som inte finns i " verkligheten" - Midisland.
NorrköpingHamn.jpg
NorrköpingHamn.jpg (34.51 KiB) Viewed 1487 times

LoneDog

Postby LoneDog » 16 Sep 2013, 08:04

Tog en mega runda i lördags där jag tog stengrottan och många andra uppförsbacke / otillgängliga zoner.

Kommer hem och ser ca 3 timmar efter jag tagit zonen stengrottan är en turfare KTHRSS ute i skogen snurrar ca 100m från zoner fram pick tillbaka i drygt 2tim. Tänkte han måste gått vilse för det var mörkt.

Nästa morgon klockan 09.00 drygt tar han zonen, övernattat?

Jävliga med detta är att zonen varit neutral i ca 14 dagar och zonen ligger verkligen otillgängligt så kommer någon och tar den direkt >_<

Slump? Ingen aning men sugigt känns det, inte värd pph men man blev lite frustrerad :-P

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -

Return to “Spelrelaterat”