Iphone release Sunday 29:th

Post Reply
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Iphone release Sunday 29:th

Post by Drassen »

Hello dear turfalischious turfers!

Next Sunday (29th) Turf for iPhone will be released on appstore!
A great way to get a kick-start for a new app is to get a lot of downloads on the very same day. By doing that, the app will be listed as an "up and coming" app on toplists both by apple and external toplists. This results in an avalanche-effect which is great for downloads.
Therefore, it would be lovely if we all could help out and make sure that friends/spouses/colleagues/facebokfriends/kids/parents download the app(it's free) during that exact sunday the 29th.

I will remind you the day before, and on the Sunday. To make sure no one forgets, non-turfers will probably not care that much a week ahead:)

We will try to get some good articles, focused commercial, etc. Plus boosting the servers of course!
However, the effort done by actual players always has the most impact!
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Iphone release Sunday 29:th

Post by StarDust »

+1 !!

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Witasp
Posts: 12
Joined: 20 Sep 2011 21:40
Country: Sweden

Re: Iphone release Sunday 29:th

Post by Witasp »

Jag vet inte riktigt var jag skall posta detta men jag har upptäckt att man i duell är grovt missgynnad som androidanvändare om motståndaren är en iphoneanvändare. Jag och min kollega (thebennett) har slagits om zoner ett flertal gånger. Trots att jag har mer än dubbelt så hög rank samt har haft 5sek bonus på takeovertime och dessutom stigit in i zonen först, så förlorar jag som kör android duellen mot iphone. Flera gånger har jag varit långt före in i zonen och mitt "timglas" runnit ut först men en fördröjning efter det att "timglaset" runnit ut har gjort att jag förlorat zonen. Dessutom tycks iphoneanvändare inte behöva ha gps-täckning. Det går exempelvis alldeles utmärkt att ta zonen på Hötorget i Stockholm utan att lämna tunnelbanan...

Några planer på att täppa till dessa hål eller införa samma trevliga fördelar för androidanvändare?

Boohooooo...
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Iphone release Sunday 29:th

Post by Cee »

Witasp wrote:Jag vet inte riktigt var jag skall posta detta men jag har upptäckt att man i duell är grovt missgynnad som androidanvändare om motståndaren är en iphoneanvändare. Jag och min kollega (thebennett) har slagits om zoner ett flertal gånger. Trots att jag har mer än dubbelt så hög rank samt har haft 5sek bonus på takeovertime och dessutom stigit in i zonen först, så förlorar jag som kör android duellen mot iphone. Flera gånger har jag varit långt före in i zonen och mitt "timglas" runnit ut först men en fördröjning efter det att "timglaset" runnit ut har gjort att jag förlorat zonen. Dessutom tycks iphoneanvändare inte behöva ha gps-täckning. Det går exempelvis alldeles utmärkt att ta zonen på Hötorget i Stockholm utan att lämna tunnelbanan...

Några planer på att täppa till dessa hål eller införa samma trevliga fördelar för androidanvändare?

Boohooooo...
Du kan lägga till problemen du upplever här: http://issues.turfgame.com/browse/2
Post Reply

Return to “General”