Lagturf

User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by knegge »

Så, har fixat med sorteringen så den är case insensitive och sorterar omvänt som standard, detta funkar ju som det borde på siffrorna men inte namnen.

Har dessutom gjort en beta av jämföring av lag, typ http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... ms=39,9,41

Har inte gjort nått gränssnitt för att välja lag att jämföra, å det finns ingen egentlig gräns på hur många man kan ta med, på gott och ont.
Image
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by AceIsAngry79 »

Vi tänkte ha en lite kamp. Kronoberg vs Kalmar.
Med början nästa omgång. Någon som kan hjälpa oss att få ihop det?
Image
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Lagturf

Post by affanicaffan »

AceIsAngry79 wrote:Vi tänkte ha en lite kamp. Kronoberg vs Kalmar.
Med början nästa omgång. Någon som kan hjälpa oss att få ihop det?
skapa ett kronobergslag och ett kalmarlag på lagsidan. någon ansvarig lägger till alla som vill/ borde vara med, så sköter http://turf.kng.se/lagturf/index.php resten. kanske till och med att man kan använda compare-funktionen i framtiden, än så länge är den bara i teststadiet :D Lycka till allihopa!
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Lagturf

Post by kaninmage »

knegge!

Som du kanske sett i forumet så kommer Skåne och Stockholm att fajtas nästa runda (Februari), vilket möjliggjorts av din tredjepartstjofräs, tack!! :D

Fråga:
Måste jag vara hemma den 3/3 kl 11:59 för att spara slutresulatet manuellt, eller sparas detta undan automatiskt (eller iallafall visas i några timmar till efter rundans slut, så att man kan turfspurta till slutet och sedan avrunda i lugn och ro med en (förhoppningsvis) välförtjänt BK)?

/Kaninmage
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Lagturf

Post by affanicaffan »

kaninmage wrote:knegge!

Som du kanske sett i forumet så kommer Skåne och Stockholm att fajtas nästa runda (Februari), vilket möjliggjorts av din tredjepartstjofräs, tack!! :D


/Kaninmage
Och dessutom kom jag på ett sätt som man kan använda knegges "tredjepartstjofräs" till seriespel i turf :D :D :D Läs mer under tråden "seriespel " Troligtvis den mest lyckade tredjepartsfunktionen hittills. (med konkurrens av någon widget)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by knegge »

kaninmage wrote:Som du kanske sett i forumet så kommer Skåne och Stockholm att fajtas nästa runda (Februari), vilket möjliggjorts av din tredjepartstjofräs, tack!! :D
Håhå, kul att höra (:
kaninmage wrote:Måste jag vara hemma den 3/3 kl 11:59 för att spara slutresulatet manuellt, eller sparas detta undan automatiskt (eller iallafall visas i några timmar till efter rundans slut, så att man kan turfspurta till slutet och sedan avrunda i lugn och ro med en (förhoppningsvis) välförtjänt BK)?
Som det är nu så sparas inte "slutresultaten", men det har jag lagt till i min TODO. Får se om jag får in det innan nästa runda, sist det vart mycket gjort så låg jag hemma och var sjuk :P

Enklast i dagsläget är att se till att nån skärmdumpar/skriver ut sidan just innan nästa rundas start.
Jag tror det vart var 10:e minut den uppdaterar, så 5-10 min innan är ju lämpligt.
Image
BigAl
Posts: 4
Joined: 01 Dec 2012 20:39
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by BigAl »

Hur kommer man med i lagturfen? Känner att jag borde vara med och representera huvudstaden...
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Lagturf

Post by Bombina »

BigAl wrote:Hur kommer man med i lagturfen? Känner att jag borde vara med och representera huvudstaden...
Om du vill vara med så lägger jag till dig i "vinnarlaget" ;)
BigAl
Posts: 4
Joined: 01 Dec 2012 20:39
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by BigAl »

Bombina wrote:Om du vill vara med så lägger jag till dig i "vinnarlaget" ;)
Gärna! Behöver lite extra motivation så här års :)
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by Dacop »

Kajowi wrote:Liten bugg till TODO-listan.

Råkade, som admin för mitt lag, ändra mig själv till "user". :oops:

Nu är Sola i Karlstad admin-/laglösa... :twisted:
Jag råkade göra samma sak - finns nu ingen Admin i "Sävsjö Snowturfers".

I detta fallet kan jag sakna möjligheten att lämna laget men behålla adminrättigheterna.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Post Reply

Return to “Tredje Part”