Notifikations app - Turfify

Acrux
Country: Sweden

Re: Notifikations app - Turfify

Postby Acrux » 24 Oct 2011, 21:28

@Drassen får be så mycket om ursäkt för det sena svaret. vill först och främst poängtera att persistent notifieringen inte först och främst är till för att visa stats utan för att lösa problemet med uteblivna notifikationer pga att servicen dör, statistiken är främst ditlagd för att den ska någon praktisk funktion också. Det enda som är ska vara någon skillnad mellan denna och förra versionen så som du använder den är att uppdateringsfrekvensen är valbar. Det är möjligtvis inte så att du blev av med en zon och tog en under samma uppdaterings intervall, för om antalet zoner är exakt lika mellan två uppdateringar så blir det ingen notifikation. Jag har själv inte testat med så pass lång tid mellan uppdateringarna så jag vet faktiskt inte hur den beter sig.

@Jojje167 jag ska se om jag kan få lite tid över att fixa valbar signal någon gång inom inte allt för lång framtid.

SALVETA

Postby SALVETA » 23 Dec 2011, 17:57

Händer här något? Har kört med både widgeten och denna och det funkade bra tills widgeten slutade fungera. Det är inte så att man kan "bygga ihop" dem så widgeten funkar igen och ger notifications när man förlorar zoner mm. Tack för ert jobb!

Edit: om det är någon annan som inte fattade att det finns en annan tråd med fungerande widget i så kommer länk här:
http://forum.turfa.se/viewtopic.php?t=117

Sent from my Full Android on Bravo using Tapatalk

Blabert
Zonemaker

Postby Blabert » 04 Jan 2012, 00:09

Jag har precis börjat använda denna istället för widgeten och är mycket nöjd, funkar kalas ju! En sak som jag noterat dock är att man får notifiering även när man är inne i Turf, vilket känns lite onödigt. Vet inte om det är tänkt så eller en bug.. I vilket fall, tack för kul och bra app :-)
Image

Acrux

Postby Acrux » 04 Jan 2012, 02:43

Jag har inte haft tid att göra så mycket på med den här på ett tag. Som det är nu så finns det ingen kontroll av om turf är igång eller inte på telefonen därav notifierar den oavsett. Faktum är att jag faktiskt inte har kollat om det finns något enkelt sätt att kontrollera om turf körs.
Om det inte är allt för svårt att åtgärda så kanske jag kan fixa en ny version med den funktionaliteten.
ang att bygga ihop de widgeten och denna app så är det förmodligen inte så svårt däremot så kan det ju få vissa andra följder först och främst vem som har ansvaret för utvecklingen av det hela. Jag har inte gjort widgeten men vad jag vet är det för tillfället ingen som aktivt utvecklar den så en sammanslagning av projekten skulle kanske fungera. Tillsvidare är det nog inget större bekymmer att installera de båda vid sidan av varandra.

Jojje

Postby Jojje » 04 Jan 2012, 12:55

Jag ser gärna en feature där Turfify inte notifierar när turf är igång. Samt att man kan ändra signal på notisen.
Jag avinstallerade Turfify igår för jag blev galen på att den plingade med samma signal som mina sms och att jag redan hade turf igång och visste om alla förlorade zoner.

Det är en bra app, men små detaljer som kan göra den så mkt bättre. :)
Bara en zon till

SALVETA

Postby SALVETA » 17 Jan 2012, 12:41

Hallå igen!
Jag har skippat widgeten och kör bara på denna nu, man får ju all info man behöver typ. Men jag håller med om att det skulle vara mycket trevligt att kunna byta signal och att slippa pling när turf är igång. Jag vet inte om du kör ics men där finns nu lite fler möjligheter att lägga information. Det skulle vara trevligt om man såg vilken tid den senast blev uppdaterad (som mailen på bilden) och även hur många zoner man förlorat (som antal mail på bilden) och val av bakgrund hade också varit trevlig eller göra den svart med vit text.

Man kanske skulle få kunna hjälpa till att fixa vissa saker, eller att kanske göra en ics version med hjälp av din kod? :smile:

Image

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Return to “Tredje Part”