Manlig röst som alternativ till Jossan

Post Reply
Bäckagubben
Posts: 30
Joined: 09 Aug 2016 10:13
Country: Sweden

Manlig röst som alternativ till Jossan

Post by Bäckagubben »

Detta inlägg ligger också på annan plats - så detta är en kopia.
Jag tänker mig att det är någon som jobbar med tredjepartsutveckling kan/kommer att göra själva jobbet.

Visst gillar jag Jossans röst som säger Taking zon - Zon taken och så vidare men ...
Vore det inte kul - ja rent av praktiskt vid parturf och assist - att ha en MANLIG röst att välja på?
I ett flertal Navigatorer kan man ladda ner alternativa röster och jag vet att det har gått att byta ut Siris röst i äldre iPhone.
Det vore ju läckert med typ Ross Nobel eller Gunnar Bolin (från P1)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Manlig röst som alternativ till Jossan

Post by Maqqan »

Bäckagubben wrote: 13 Apr 2018 07:55 Detta inlägg ligger också på annan plats - så detta är en kopia.
Jag tänker mig att det är någon som jobbar med tredjepartsutveckling kan/kommer att göra själva jobbet.

Visst gillar jag Jossans röst som säger Taking zon - Zon taken och så vidare men ...
Vore det inte kul - ja rent av praktiskt vid parturf och assist - att ha en MANLIG röst att välja på?
I ett flertal Navigatorer kan man ladda ner alternativa röster och jag vet att det har gått att byta ut Siris röst i äldre iPhone.
Det vore ju läckert med typ Ross Nobel eller Gunnar Bolin (från P1)
Utvecklarna testade faktiskt att ersätta rösten med en ljudsignal när vi i Crew testkörde version 2.0 men vi var enhälliga om att vi föredrog rösten. Så tror det är närmare med en ljudsignal än en manlig röst :)
User avatar
PaltN
Posts: 52
Joined: 06 May 2018 10:36
Country: Sweden

Re: Manlig röst som alternativ till Jossan

Post by PaltN »

Jag har lanserat nya ljudeffekter för Turf den här månaden: viewtopic.php?f=42&p=70181#p70181 Det är fortfarande Jossans röst, fast med extra ljudeffekter. Kanske faller dig i smaken :)
Post Reply

Return to “Tredje Part”