Turf Widget Beta - open source

Post Reply
User avatar
AJ_
Posts: 122
Joined: 27 Feb 2012 20:32
Country: Sweden
Location: Linköping

Turf Widget Beta - open source

Post by AJ_ »

Edit 14:e maj 2012:
Nu finns den nya TurfWidget på Play.

Drayons version är borttagen. Har du den eller någon av mina äldre varianter från github kan du avinstallera dessa för att slippa multipla versioner.

[url=market://search?q=pname:com.turfgame.widget]Image[/url]

Edit 13:e april 2012:
TurfWidget lever igen!

Tack vare Drayon och den öppna källkoden finns nu åter igen en fungerande TurfWidget på github. Där har jag först lagt upp originalkoden och justerat vad som behövdes för att få igång den igen efter ändringar på turfa.se.

Just nu pågår vidareutveckling med bugfixar, uppdatera grafik och anpassningar för nyare versioner av Android. Alla är välkomna att hjälpa till med förbättringsförslag, buggrapporter eller kod.

Nedladdnig, bugtracker och versionsinfo finns på https://github.com/andjo/TurfWidget/wiki.

Image
--------------------
Gammal info:
Drayon wrote:Drassen edit:
Turf widget beta är nu open source. (STORT tack till drayon som dessvärre inte har tid över att koda längre)

Ladda ned källkoden och gör dina förbättringar: http://dl.dropbox.com/u/15655230/Turf-Widget.rar
(drayon hälsar att koden tyvärr är okommenterad än så länge, har ni frågor om koden kan ni kontakta honom på skype:drayon-stk eller torbjorn.kvist@hotmail.com)


Nu ligger betan på Turf's egna Widget uppe på market.

Sök efter Turf eller Turf Widget.

Widget funktioner:
Se hur mycket poäng du har.
Hur mycket du får varje timme.
Hur många zoner du har.
Klicka på Widgeten och starta Turf!

Mobilen vibrerar när nya alerts har kommit.
Ställ även in hur ofta du vill ha uppdateringar.

Screen:
http://img839.imageshack.us/img839/5273/turfwidget.png

Market: Turf Widget
Last edited by AJ_ on 14 May 2012 15:08, edited 6 times in total.
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Turf Widget Beta

Post by Stonecape »

Nice! Funkar bra så här långt! Skriv gärna en notis om det i tråden på Swedroids forum också. Bra jobbat!
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Turf Widget Beta

Post by Simon »

Grymt coolt!
Vi får fixa nån QR kod på framsidan så snart som möjligt.
Tack!
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Turf Widget Beta

Post by Drassen »

Grymt najs! jag har alltid widgeten igång nu:)...men jag vill veta hur alla storturfare använder widgeten sen? dvs. ni som tagit fler än bara några få zoner...vore kul å höra bara!

För övrigt så måste en enorm mängd cred ges till widgettillverkaren med tanke på att han inte ens nuddat en androidtelefon under utvecklingen. Han har gjort en widget åt oss alla utan att ens ha en telefon eller sett turf!
Skänk en Androidtelefon till honom om ni är rika! :D
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Turf Widget Beta

Post by Drassen »

Satt på ett superseriöst(!) möte på jobbet idag när det vibrerade till i fickan...ja visste direkt på vibrationslängden att de måste va turfwidgeten som säger att någon tagit en zon!
Tyvärr ledde detta till att jag var tvungen att ursäkta mig och gå ut bara för att kolla om det stämde...och det gjorde det:) Detta tycker jag bevisar att widgeten e grym redan nu i betastadiet...förrutom för de andra mötesdeltagarna... :lol:

Men ja klickade inte på widgeten så att ja kom in i turf å kunde se vem som tagit min zon, vilket ledde till att widgeten därefter vibrerade var 15:e minut...å de gillade ja inte eftersom ja redan visste att nått hade hänt, å de lyste ju dessutom på widgeten.
Så mitt förslag är att widgeten endast vibrerar en gång för varje zon som nån tar från mig å inte vid varje uppdateringsintervall.

De va allt :D
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Turf Widget Beta

Post by Stonecape »

Andreas wrote: Så mitt förslag är att widgeten endast vibrerar en gång för varje zon som nån tar från mig å inte vid varje uppdateringsintervall.
Ja, eller att det går att ställa in. Jag har gärna valet att få en notifikation i statusraden när något har hänt, går det att fixa?
Drayon
Posts: 9
Joined: 23 Aug 2010 10:23

Re: Turf Widget Beta

Post by Drayon »

Andreas wrote:Satt på ett superseriöst(!) möte på jobbet idag när det vibrerade till i fickan...ja visste direkt på vibrationslängden att de måste va turfwidgeten som säger att någon tagit en zon!
Tyvärr ledde detta till att jag var tvungen att ursäkta mig och gå ut bara för att kolla om det stämde...och det gjorde det:) Detta tycker jag bevisar att widgeten e grym redan nu i betastadiet...förrutom för de andra mötesdeltagarna... :lol:

Men ja klickade inte på widgeten så att ja kom in i turf å kunde se vem som tagit min zon, vilket ledde till att widgeten därefter vibrerade var 15:e minut...å de gillade ja inte eftersom ja redan visste att nått hade hänt, å de lyste ju dessutom på widgeten.
Så mitt förslag är att widgeten endast vibrerar en gång för varje zon som nån tar från mig å inte vid varje uppdateringsintervall.

De va allt :D
Ska fixa så att man kan stänga av vibrationen.
Ska fixa så att det bara vibrerar en gång :P Tänkte inte alls på det xD
Men ska "!" också släckas eller ska det vara kvar tills man gått in på spelet?
Skerved wrote: Ja, eller att det går att ställa in. Jag har gärna valet att få en notifikation i statusraden när något har hänt, går det att fixa?
Statusraden ^^? (äger ju ingen android, så jag faktiskt inte riktigt vad du menar xD)


----
Ny version ute.
Går att ställa in Vibration ON/OFF.
Dock osäker om det fortfarande är samma problem med att den vibrerar efter varje uppdatering intervall.
Någon som kan kolla?
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Turf Widget Beta

Post by Stonecape »

"Title Bar" heter det på engelska iaf. Raden längst upp på skärmen där man ser klockan och notifikationer och sånt.

Fattar inte hur du klarar att utveckla för Android utan att ha en telefon. ;) Jag kämpar rätt hårt för att få något att fungera som jag vill fastän jag har haft en Nexus One sen i februari och vet vad man kan och inte kan göra. :) Någon widget har jag inte provat på att fixa än, men jag kommer till det. Än en gång, bra jobb!
Drayon
Posts: 9
Joined: 23 Aug 2010 10:23

Re: Turf Widget Beta

Post by Drayon »

Skerved wrote:"Title Bar" heter det på engelska iaf. Raden längst upp på skärmen där man ser klockan och notifikationer och sånt.

Fattar inte hur du klarar att utveckla för Android utan att ha en telefon. ;) Jag kämpar rätt hårt för att få något att fungera som jag vill fastän jag har haft en Nexus One sen i februari och vet vad man kan och inte kan göra. :) Någon widget har jag inte provat på att fixa än, men jag kommer till det. Än en gång, bra jobb!

Jaha, den saken ^^, vad hade du tänkt dig för slags notifikationer??

Ny version ute nu, stötte på lite små problem.

Jodå.. det är rätt jobbigt med emulatorn men men har inte riktigt råd med en Android telefon än. Försöker göra lite småjobb och kanske ha råd med en snart ^^.
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Turf Widget Beta

Post by simonarvestrand »

Jag har hört på stan att killarna som utvecklar spelet turf är grymt täta
så jag tror nog dom kan sponsra med en tele för att få en grym widget
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
Post Reply

Return to “Tredje Part”