Turf Widget Beta - open source

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by Blabert »

Antar att du har koll på att pph som visas inte är uppdaterad?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
User avatar
AJ_
Posts: 122
Joined: 27 Feb 2012 20:32
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by AJ_ »

Blabert wrote:Antar att du har koll på att pph som visas inte är uppdaterad?
Nej, den stämmer för mig. Men med största sannolikhet beror liknande problem på att data som levereras till widgeten är felaktigt. I ditt fall är källan nu http://api.turfgame.com/user/Blabert Den verkar fela en zon jämfört med http://turfgame.com/user/Blabert
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by Blabert »

Ok, något fel på mig alltså :-) Märkte att det diffade på en zon också, men som sagt pph är helt uppåt väggarna. Ska prova att installera om och lite sånt sen, se om det hjälper.
Edit: ominstallation gjorde ingen skillnad.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
Jonfje88
Posts: 12
Joined: 08 Oct 2012 19:30
Country: Sweden
Location: Enköping

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by Jonfje88 »

Vet inte om det blivit nått strul när jag gick över från iPhone till Android nyligen men jag får det inte att funka, får igång Widgeten en sväng och då visar den noll, sen när jag startar om den står det "NO account"

Skulle vara kul att få igång då den skulle vara användbar :-)
Turf-nick: Presidenten
Instagram: PresidentenTurf
User avatar
AJ_
Posts: 122
Joined: 27 Feb 2012 20:32
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by AJ_ »

Jonfje88 wrote:Vet inte om det blivit nått strul när jag gick över från iPhone till Android nyligen men jag får det inte att funka, får igång Widgeten en sväng och då visar den noll, sen när jag startar om den står det "NO account"

Skulle vara kul att få igång då den skulle vara användbar :-)
Har du rätt epost i inställningarna? Har du använt olika och kan prova något alternativ?
Får du någon info om du hämtar "http://api.turfgame.com/v1/user/<din@epost>" ? Det kan se mer eller mindre tomt ut beroende på vilken browser du använder, men "view source" på sidan borde visa något.
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping
Jonfje88
Posts: 12
Joined: 08 Oct 2012 19:30
Country: Sweden
Location: Enköping

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by Jonfje88 »

AJ_ wrote:
Jonfje88 wrote:Vet inte om det blivit nått strul när jag gick över från iPhone till Android nyligen men jag får det inte att funka, får igång Widgeten en sväng och då visar den noll, sen när jag startar om den står det "NO account"

Skulle vara kul att få igång då den skulle vara användbar :-)
Har du rätt epost i inställningarna? Har du använt olika och kan prova något alternativ?
Får du någon info om du hämtar "http://api.turfgame.com/v1/user/<din@epost>" ? Det kan se mer eller mindre tomt ut beroende på vilken browser du använder, men "view source" på sidan borde visa något.
Nu har jag hittat felet, Widgeten tar en annan email än den jag använder till mitt nuvarande googlekonto, hur ändrar jag det?
Turf-nick: Presidenten
Instagram: PresidentenTurf
User avatar
AJ_
Posts: 122
Joined: 27 Feb 2012 20:32
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by AJ_ »

Jonfje88 wrote:
AJ_ wrote:
Jonfje88 wrote:Vet inte om det blivit nått strul när jag gick över från iPhone till Android nyligen men jag får det inte att funka, får igång Widgeten en sväng och då visar den noll, sen när jag startar om den står det "NO account"

Skulle vara kul att få igång då den skulle vara användbar :-)
Har du rätt epost i inställningarna? Har du använt olika och kan prova något alternativ?
Får du någon info om du hämtar "http://api.turfgame.com/v1/user/<din@epost>" ? Det kan se mer eller mindre tomt ut beroende på vilken browser du använder, men "view source" på sidan borde visa något.
Nu har jag hittat felet, Widgeten tar en annan email än den jag använder till mitt nuvarande googlekonto, hur ändrar jag det?
Bara klicka på inställningssymbolen i övre högra hörnet av widgeten, eller lägg till widgeten på nytt. Det är inställningen "Turf account" du vill ändra.
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping
Jonfje88
Posts: 12
Joined: 08 Oct 2012 19:30
Country: Sweden
Location: Enköping

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by Jonfje88 »

Nej det är lite svårare än så, ska försöka förklara!

Skaffade Turf till min LG O2X för ett par år sedan, sedan skaffade jag iPhone och när Turf släpptes skaffade jag Turf till iOs.
Nu har jag skaffat en Sony Z1 och börjat turfa med, och då ligger mitt gamla turfkonto knutet med mitt googlekonto medans det "nya" turkontot som jag haft med iPhonen inte har något googlekonto knutet till sig.

Tyvärr är det med iPhonen jag har turfat mest, men lär få byta namn till mitt gamla konto för att använda widgeten verkar det som, men det är väl inte hela världen.

Mvh
Turf-nick: Presidenten
Instagram: PresidentenTurf
User avatar
AJ_
Posts: 122
Joined: 27 Feb 2012 20:32
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by AJ_ »

Jag förstår inte problemet. Har inte iPhone-användare någon epost som identifiering? I så fall kan du ange användarnamnet (iUser...) i stället för email i widgetens inställning.
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping
Jonfje88
Posts: 12
Joined: 08 Oct 2012 19:30
Country: Sweden
Location: Enköping

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by Jonfje88 »

AJ_ wrote:Jag förstår inte problemet. Har inte iPhone-användare någon epost som identifiering? I så fall kan du ange användarnamnet (iUser...) i stället för email i widgetens inställning.
Mailen som jag använt till iPhonen funkar inte om jag använder samma turf konto till min Android telefon, då står det bara "NO account"
Ska prova med användarnamnet ikväll när jag kommer hem från jobbet och se om det funkar :)

Edit: Det funkade, tack :D
Turf-nick: Presidenten
Instagram: PresidentenTurf
Post Reply

Return to “Tredje Part”