Request: Turf-challenges

Drassen
Site Admin

Re: Request: Turf-challenges

Postby Drassen » 29 Sep 2011, 17:30

Ville bara förtydliga vad jag menade:
inga challenges-medaljer kommer att synas på turfa.se eller i appen turf (just nu iaf).

hur ni gör i er tredjepartsprodukt med rewards hittar ni nog på bäst själva:)

Ps. vill ni ha en egen forumsektion eller dyl för bättre uppföljning inom projektet så tar ni det med arias.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--

riceri
Country: Sweden

Postby riceri » 29 Sep 2011, 18:41

Går det att få en subdomän till turfa.se tro?
Typ challanges.turfa.se det vore trevligt.

Drassen
Site Admin

Postby Drassen » 29 Sep 2011, 19:02

inga problem.

Pinky

Postby Pinky » 03 Oct 2011, 10:30

FYI: Jag, Acrux och Riceri har börjat så smått. Just nu har vi mest funderat kring lösa ideér, versionshanteringssystem för koden, eventuella frameworks och en massa annat viktigt innan vi börjar med själva arbetet.
Så vet ni att det händer något, även om det är tyst här. ;)
Image
ImageImageImage | HTC Desire |

Drassen
Site Admin

Postby Drassen » 03 Oct 2011, 16:32

nice...intresset har inte svalnat från vårt håll heller:)

Drassen
Site Admin

Postby Drassen » 03 Nov 2011, 15:58

Något nytt från challenges gruppen?

Vi tänkte nämligen nämna ert arbete på vår föreläsning på FAD...

riceri

Postby riceri » 03 Nov 2011, 16:45

Något nytt från challenges gruppen?

Vi tänkte nämligen nämna ert arbete på vår föreläsning på FAD...
Tjena, det går lite segt. Jag har haft mycket att göra och det har även Pinky. Finns inte mycket att visa just nu, men kanske efter helgen :)

Drassen
Site Admin

Postby Drassen » 03 Nov 2011, 19:10

ok, men då nämner vi att det är på g iaf:)

kepn
Donator

Postby kepn » 22 Nov 2011, 20:56

Lite input från mitt tidigare Gowalla-liv i denna tråd. Ett Gowalla-liv som numera är helt släckt hos mig till stor del på grund av deras svek mot deras mest hängivna användare. BTW, tack så mycket för snygga stickers! Äntligen kunde jag klistra över Gowallamärket på datorn med något betydligt mer värdigt. De hade nåt superklister på sina stickers så den sitter som berget, men fick nu finna sig degraderad och begravd under den nya prydnaden.

På Gowalla så kan användare (läs: kunde...) skapa egna challenges. Det fanns ett antal färdiga utmärkelser för olika typer av challenges, typ 7-8 olika "badges" som man kunde få i sitt pass om man klarade utmaningen. Det var fritt för alla att skapa och allt som krävdes var att man pekade ut ett antal (minst tre) spots som man skulle checka in på, när man klarat alla så fick man utmärkelsen.

Det hela gick naturligtvis ut på att man skulle skapa intressanta challenges, "Norrköping pub tour", eller "Allsvenska arenor", "Gourmet Tour of Stockholm" osv. Man kunde själv välja vilken typ av challenge det var. Local, Theaters, Arenas, osv. Mycket enkelt och mycket uppskattat.

Idén är liknande den som presenterats här, men man kanske kan anamma konceptet med färdiga utmärkelser och begränsa typerna baserat på typ av utmaning? Zoner på tid, en viss typ av zoner bara, osv. Det bygger ju på att det är lite disciplin på skaparna förstås, precis som på Gowalla. Det fanns inget som hindrade att man skapade en challenge som bestod av två McDonalds restauranger, två biografer och en finlandsfärja och la den under kategorin "Pub crawl". Men å andra sidan så var det ingen som "tog" dessa challenges då det var uppenbart att de var felaktigt skapade, så systemet var till stor del självsanerande.

En del challenges kunde upphöjas till att bli "featured" och kunde då få en alldeles egen "medalj" med egen unik design vilket naturligtvis smällde högre i passet. Dessa var i regel mer krävande. Något i stil med "Klara 30 vattenzoner" typ..

Det blir ytterligare en dimension i spelet som kan tilltala ganska många skulle jag tro. Gowalla hade en bra idé med sina passports, där samlades alla utmärkelser som man hade fått. Ungefär som medaljerna i turf, men här ramlade även utmärkelser från dessa challenges in, tillsammans med badges för olika länder osv.

Ovan var bara en idé jag fick när jag läste inlägget, ta den för vad den är. Jag gillar konceptet som ni är inne på i alla fall, kul.
Image
HTC Desire | Android 2.3.3 | Stad: Norrköping

Zontjuven

Postby Zontjuven » 23 Nov 2011, 00:11

Jag är ny på Turf och klev in i spelet kl 23.25 den 2/11. Helt ovetandes om vad som skulle komma... :shock:

Jag har också ett tidigare liv i Gowalla och samlade items (olika figurer som slumpmässigt fanns utplacerade vid olika incheckningar) Det finns ca 160 items som man kunde samla på, byta mm.

Som KP skriver så finns det även challenges. Jag vann faktiskt två st Hockeybiljetter på en challenge från oddset.se (2x350kr) inte illa för att checka in på tre av Sveriges elitseriearenor, som just denna challenge bestod av.
Detta var ju inte så svårt när man har Globen, Hovet och Scaniarinken i Södertälje inpå knuten. Men hursomhelst väldigt kul!
Tyvärr blev det "inflation" på alla challenges och badges som fullkomligen spottade ur appen.

Men, som nybliven turfare skulle jag ändå gärna se denna feature på turf som ett komplement till medaljerna som finns. (Man kan även gärna utöka antalet medaljer med olika inriktning.)

Jag skulle gilla en feature där man själv tillfälligt kan lägga upp en "bana" typ som en orienteringstävling, eller "challenge".
Tex en challenge för ett slutet sällskap som loggar in och får tillgång till en egentillverkad mtb orientering, eller varför inte MC offroad orientering.

Jag satte min turf-lur i händerna på två 9 åringar som själva fick leta reda på Hötorget i Stockholm. Det var kul att gå bakom dem och se förvirringen när dom gick fel håll, och sedan lyckan när man lyckas hitta rätt.

Hur som helst så är jag fast i turfandet och har även jag släppt Gowalla. (även fast det var surt då jag endast saknade 9 items.....)

Tack alla utvecklare för denna fantastiska app!

//Zontjuven - samlarmanisk.
Fd världsmästare i TURF

Return to “Tredje Part”