Request: Turf-challenges

kepn
Donator
Posts: 48
Joined: 04 Aug 2011, 23:53

Re: Request: Turf-challenges

Postby kepn » 23 Nov 2011, 00:58

PS: jag hade alla items... De röda vantarna var dock en riktig bitch...
Image
HTC Desire | Android 2.3.3 | Stad: Norrköping

tomtebloss
Posts: 1279
Joined: 17 Aug 2010, 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Request: Turf-challenges

Postby tomtebloss » 23 Nov 2011, 06:28

Den här tråden är nog en vidareutveckling av: http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=8&t=346 då turfdev inte har tid (just nu) att utveckla den här biten.

User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2412
Joined: 04 Aug 2010, 11:46

Re: Request: Turf-challenges

Postby Drassen » 23 Nov 2011, 19:37

Mkt intressanta inputs från gowalla som vi endast testat som hastigast tyvärr.
Precis som ni säger så låter det lite som vår originalvision av turf-challenges idén...fast vi tror nog att den kan utvecklas ännu mer förhoppningsvis.

Och precis som tomtebloss säger så är det här en tanke som grott mkt länge men inte funnits tid för...tills vi kom på att det nog kan göras som tredjepartsutveckling. Så nu väntar vi bara på att killarna som tagit sig an det ska komma med en alpha-version:)

Var snälla mot dem och gå med i deras team om ni kan bidra med lite kod!
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--

riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011, 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Request: Turf-challenges

Postby riceri » 23 Nov 2011, 23:03

Just nu står det still tyvärr, men det ligger där i bakhuvet och gnager att det borde jobbas med :)

User avatar
Zontjuven
Posts: 877
Joined: 03 Nov 2011, 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Request: Turf-challenges

Postby Zontjuven » 05 Dec 2011, 16:23

Ny feature i turf?

Det var ändå rätt så kul i gowalla där det fanns ca 150 olika items som slumpmässigt placerades ut.
De olika sakerna (items) fanns i olika antal, dvs vissa var mer sällsynta än andra.
Man kunde tex få ett ölglas när man checkade in på en bar. En fladdermus när man checkade in på/under en bro, osv osv.

Min briljanta tanke var att man kunde ha ca 50 olika saker (items) som något sånär är kompatibla med olika zonkategorier. Tex en gravsten, kors, bibel osv vid kyrkozoner. Cyklop vid vattenzoner, Kungakrona vid slott osv osv.
Som skrivet ovan, olika antal så att vissa items blir hårdvaluta.

När man tar en zon, och man slumpmässigt får en sak (item) så samlas sakerna i en turfryggsäck, ryggsäcken kan bara innehålla X antal saker kanske 5 st samtidigt, man kan ju få dubletter. Just dessa dubletter (eller om man väljer en unik sak (item)) kan man sedan lämpa av i zonen och byta till sig saken som ev ligger där.

För att det skall kunna ligga saker i zoner, utöver de som delas ut slumpmässigt, måste turfaren donera en sak till zonen. Detta skall vara valfritt och kan vara ett sätt att ha en egen "bank" med saker eller om man bara har för många i sin ryggsäck och vill lasta av.

När man fått en ny (unik) sak kan man välja om man vill ha den i ryggsäcken eller om man vill spara den för alltid i sin turfbokhylla.

Krångligt det här.....

jag tar ett exempel:

Zontjuven tar "EyeSeeYou" zonen som vanligt. I ryggsäcken finns en gravsten, en glass, ett paraply och två tågbiljetter som han fått vid zonerna Adolf fredrik kyrka, kungsträdgården, hagaparken och vid centralstationens zoner tidigare. Zontjuvens ryggsäck är alltså full. Han har varit flitig (som vanligt) och samlat på sig ca 30 olika saker som han sparat i sin turfbokhylla.
När han tar EyeSeeYou vid St:Eriks sjukhus får han en helt ny sak, nämligen ett stetoskop. Tyvärr är ju ryggsäcken full, MEN zontjuven har ju dublett på tågbiljetterna så han dumpar av en av tågbiljetterna och plockar upp stetoskopet som han genast sparar ned i bokhyllan. Han bär nu på 4 saker i ryggsäcken.
Ganmor som sedan snor zontjuvens zon blir överlycklig när han ser vad som finns i zonen, för han saknar tågbiljetten och byter den mot solbrillor som han fått i rålambshovsparken för en vecka sedan.

Till sist har man (om man är lika flitig som KP) samlat på sig alla saker. Då och då fylls spelet på med nya saker som gör att turfarna formligen kastar sig ut och fångar massor av zoner :-)

På detta sätt adderas ytterligare en aspekt i att vara ute och samla zoner, nämligen att samla saker också...

Kanske bara jag som har en samlarfetish som tycker att detta vore skitkul.....


Åsikter, funderingar?

Kanske fel tråd, egen?
Fd världsmästare i TURF

Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010, 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Request: Turf-challenges

Postby Thunell » 05 Dec 2011, 16:34

Skulle kunna vara något men JAG tycker inte att det känns som speciellt simpelt eller som något som passar in i TURF...

User avatar
Zontjuven
Posts: 877
Joined: 03 Nov 2011, 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Request: Turf-challenges

Postby Zontjuven » 05 Dec 2011, 19:01

OK Thunell, det respekterar jag.
Men, man kan ju likaväl strunta i sakerna som ev. dyker upp.
Precis som att man kan strunta i medaljerna och bara se till att ta zoner för att få poäng och motion/betala bensin.
Fd världsmästare i TURF

tomtebloss
Posts: 1279
Joined: 17 Aug 2010, 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Request: Turf-challenges

Postby tomtebloss » 05 Dec 2011, 21:25

Borde vara en skottkärra och inte ryggsäck...


(Internt skämt)

Wallen
Zonemaker
Posts: 998
Joined: 20 Feb 2012, 12:43
Country: Sweden

Turfbanor

Postby Wallen » 18 Mar 2012, 21:46

Skulle tycka det var roligt om det fanns turfbanor som man kunde köra på tid. Dvs kanske 10 zoner utlagda på en genomtänkt sträckning som man kan köra på tid med cykel eller om man gör sträckningen jävligare löpning till fots.
Om man använder zoner som kan användas för vanligt turfande eller skapar nya som bara uppenbarar sig när man tar startzonen eller en kombination låter jag vara osagt men bansträckningar skulle kunna ge ett extra tävlingsmoment i turf.

User avatar
Zontjuven
Posts: 877
Joined: 03 Nov 2011, 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Turfbanor

Postby Zontjuven » 18 Mar 2012, 23:14

Detta har ju varit på tapeten förut.

Att skapa spår, turfbana eller kalla det vad som helst.

Jag har ett konkret och "färdigt" förslag till crew.

På Lovön/Drottningholm utanför Stockholm finns det ett spår/vandringsled/mountainbikespår på 18 km som heter Fornstigen. Det är en stig med flera fornlämningar utmed spåret, man kan alltså förkovra sig om man vill. Leden/spåret är skyltad.

Om man skulle placera tex 10 zoner utmed spåret och göra det hela till en (1) take. Låt oss säga att poängen för dessa zoner skulle motsvara 10 zoner alltså cirka 1000 poäng. Moroten skulle vara att få en achivement alternativt en medalj för bravaden.
Alla 10 zoner måste tas i en följd under en tidsbegränsad period, låt oss säga 5 timmar, då hinner man myspromenera runt också. Ett alternativ till är att att gradera bedriften till guld, silver brons beroende på vilken tid man gör det på.
ingen av zonerna är värda nåt enskilt, utan måste som sagt tas alla i en följd. Inga bilturfare göre sig besvär här alltså, inte ens moppeturfare, man måste gå eller cykla.

EDIT* Tycker inte heller att det skall vara nån blocktid alls, man skall kunna ta turftracket flera gånger. Man vill ju ha alla medaljer/achievements ;)

Liknande banor måste finnas lite överallt och skulle kunna göras en eller ett par i varje region.

Skumma gärna vidare på detta "konkreta" förslag. Låt höra vad ni tycker.

Bifogar en karta som jag hoppas fungerar.

http://www.gpsvisualizer.com/display/13 ... .22.5.html

Filmklipp från banan:
http://www.metacafe.com/watch/1119481/fornstigen_mtb/
Last edited by Zontjuven on 18 Mar 2012, 23:29, edited 1 time in total.
Fd världsmästare i TURF


Return to “Tredje Part”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest