Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

BuXXi
Posts: 2
Joined: 04 Sep 2012 16:04
Country: Sweden

Re: Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

Post by BuXXi »

Skulle vilja kunna hämta samtliga takeovers jag själv gjort per omgång eller totalt (med samma resultatarea då som /feeds/takeover). Har ett antal idéer på saker att göra men allt har med ens egna tagningar att göra och att polla /feeds/takeover konstant känns inte som ett alternativ.
MictheGreat
Posts: 72
Joined: 09 Jul 2014 18:09
Country: Sweden
Location: Lerum

Re: Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

Post by MictheGreat »

Jag önskar att man i API v4 även kan få ut data om unika zoner tagna i innevarande omgång! Har en egen site där vi "icke-elit-turfare" i släkt och vänner tävlar och det är prestige att leda i de unika zonerna, men det skulle ju kunna bli per månad också så man ger sig ut för att ta de obekväma lite oftare även om de inte ger poäng därefter kanske.

Borde även vara tävlingsskapande om man hade sån rankinglista globalt per omgång presenterad på turf-sidan.

(Sen har jag sen tidigare postat en issue om att APIt kan lagga flera dagar map takeovers, hoppas det löser sig snart)
MictheGreat
Posts: 72
Joined: 09 Jul 2014 18:09
Country: Sweden
Location: Lerum

Re: Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

Post by MictheGreat »

Löste dessa features på vår lokala ligasida, är nåt på G i den officella?
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

Post by knegge »

verkar finnas en bugg i filtrering/encodning av namn i v2 & v3 av API.
http://api.turfgame.com/v2/user/id:26524
denne har "<>" i namnet och det är uppenbarligen ett problem att skicka ofiltrerat i api't.
Image
Sozu
Posts: 57
Joined: 04 Nov 2014 14:51
Country: Sweden
Location: Luleå

Re: Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

Post by Sozu »

Jag undrar om det finns fungerande API för senaste tagna zoner i en viss region?
Hittade denna API V3 ( http://wiki.turfgame.com/en/wiki/Turf_API_V3 ) där visas det exempel, men inget av dem fungerar :(

Sedan undrar jag ifall det finns för en användares alla zoner? Om man går in på en användare t.ex http://turfgame.com/user/GW007 så ser man personens alla zoner i vänstra hörnet, tänkte köra WebParse med Rainmeter, men det verkar vara genererat med javascript eller liknande och därav kan jag inte använda mig av parser.
Vore kul om den möjligheten också gick att föra in.

Även om det skulle gå att få in ranking för en region, om det inte redan finns
Image
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

Post by bubblan »

Mitt userid med nick "bubblan" har försvunnit ur API-et. Det visar sig genom att t ex signaturbilden nedan inte visar min data. Mer allvarligt är att jag inte kan logga in på knegges lagturf-sidan, där jag är admin för ett lag, och jag kan inte logga in på issues.turfgame.com för att felrapportera.

I turfchatten byts mitt nick ut mot (null) om någon svarar mig.

API är tomt. Gäller både v3 och v4.

http://api.turfgame.com/v3/user/bubblan/
Image
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

Post by bubblan »

Nu verkar allt funka igen. Tack (om någon gjorde något!) :)
Image
heer
Posts: 22
Joined: 05 Oct 2015 21:49
Country: Sweden

Re: Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

Post by heer »

Jag har problem med specialtecken i API v4, även fast jag använder UTF8 encoding i json POST förfrågan. Frågetecken ? går att koda om till %3f så fungerar det (jag använder System.Web.HttpUtility.UrlEncode). Men exempelvis kolon : som %3a, tilde ~ som %7e, [ som %5b och ] som %5d fungerar inte.
Är det jag som gör något fel tro eller ligger det i API'et? Någon som vet eller har haft liknande erfarenheter?
Turfis
Posts: 1
Joined: 06 Jan 2016 11:53
Country: Sweden

Re: Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

Post by Turfis »

Jag skulle vilja få information om zonen är "Holy zone", "Bridge zone" eller "Water zone" via /zones.
heer
Posts: 22
Joined: 05 Oct 2015 21:49
Country: Sweden

Re: Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

Post by heer »

Om en användare inte har tagit någon zon än i en omgång så får jag tillbaka felkod 500 Internal Server Error när jag använder API v4 och försöker få fram information om denna användare.
Detta borde inte generera ett felmeddelande utan man ska få all data som finns ändå.
Post Reply

Return to “Tredje Part”